    From: AL <a...@s...tam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Google navi - narzędzie czy zabawka
    Date: Thu, 08 May 2014 10:16:13 +0200

    On 2014-05-08 09:04, J.F. wrote:

    > Masz na mysli wybor kilku serwerow ?
    > Bo wyboru algorytmu offlline to ja nie widze.

    Menu: Usługa nawigacyjna:
    1. Osmand (offline)
    2. CloudMate
    3. YOURS
    4. OpenRouteService

    > A ja nadal widze tragedie. I to nawet dla 100km "tras".

    no tak, w porownaniu do np. Sygic OsmMand nie zachwyca z trybem OffLine.
    Ale jesli jestem w kraju, majac pakiet danych przelaczam sie na jedna z
    3 w/w uslug online i banan wraca na twarzy ;)
    Za granica, korzystajac z opcji offline - moge poczekac dluzej - trudno
    - bede zly, ale dojade ;)

    > A jak potem przy zboczeniu z trasy ? Bo to mnie wk* w on-line - korek,
    > remont, inny wybor ... i przez dluzsza chwile brak wskazowek.

    No te uslugi online zaszyte w OsmAnd chyba nie obejmuje takich info jak
    korki.
    Przy zboczeniu z trasy nastepuje w miare sprawne przeliczenie nowej trasy.

    > Nie - zarzadzanie w sensie doloz punkt posredni, usun, zmien
    > kolejnosc. No dobra, cos znalazlem.

    jak najbardziej sie da - napisalem i fajnie jesli pomoglem zmuszajac do
    samodzielnego szukania tej opcji w OsmAnd :)

    > A ja bym adres chcial wprowadzic a nie szukac sie na mapie.

    Jest opcja 'Pokaz gdzie jestem'. Zauwazylem ze dziala to wcale
    dokladnie nawet w oparciu o siec komorkowa.
    Natomiast jak najbardziej mozesz podac dokladnie punkt startowy -
    wybiesz szukaj, wpisz adres i pokaz na mapie (nie klikasz ustaw jako
    docelowy). Nastepnie na ten pokazany na mapie punkt klikasz i oznaczasz
    go jako punkt startowy lub kolejny posredni.

    > Ale juz z docelowym nie zamienisz.

    Mozesz zamienic jakikolwiek punkt posredni na docelowy (obecny docelowy
    chyba wyleci z gry - musialbym to sprawdzic, bo nie pamietam takiej
    ekwilibrystyki ;)

    Osmand ma dodatkowo sporo wtyczek (nie wiem czy dzialaja one z darmowa
    aplikacja, bo uzywam wersji Osmand+, ale np. parking, kalkulator
    odleglosci, notatki dzwiekowe, .... czy dodatkowe polaczenia z Wikipedia
    - jadac za granice przydaje sie sciagnac dodatkowa 'mape' Wikipedii z
    informacjami o ciekawych miejscach

    > Nawigacje ma istotnie mierna ... ale ma.
    > Ciekawe kiedy ceny podniosa.

    Ja zazwyczaj Yanosika uzywam jako aplikacje w tle - tzn wykorzystuje o
    glownie do ostrzegania o zdarzeniach na drodze.
    Jak sie cos pojawia, to wyskakuje okienko Yanosika nad glowna aplikacje
    (np. inna nawigacje) po czym, przechodzi w tło samoczynnie.