  • 1. Data: 2017-12-17 21:38:45
    Temat: Google Maps a Naviexpert
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jako że odnowiłem sobie licencję Naviexperta po kilkumiesięcznej męce z GM
    (wątpliwe trasy, czasy nierzeczywiste), a jechałem trasą Lubawka->Wrocław,
    odpaliłem sobie na starcie obie navi i porównuję.

    NE - we Wrocławiu będę o 19:20
    GM - będę ok. 20:00, przy czym od razu ściąga w Lubawce w jakieś boczne dróżki
    (niestety nie dojrzałem całej trasy, ale było sporo czerwonego po drodze).

    Jadę jednak z NE do Kamiennej Góry - lekko ślisko, ale puściutko (w GM trasa na
    żółto cokolwiek to znaczy) i bez żadnych przeszkód.

    NE przed Kamienną aktualizuje trasę, czas dojazdu do Wrocławia powoli wydłuża
    się do ok. 19:32 i spycha mnie w lokalne dróżki i wylatuję na DK5 dopiero na
    nowym rondzie pod Dobromierzem.

    Do Wrocławia dojeżdżam punkt o 19:37.

  • 2. Data: 2017-12-29 11:38:45
    Temat: Re: Google Maps a Naviexpert
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Następny test:
    Zieleniec - Wrocław

    GM: planowany czas przyjazdu 22:10
    NE: 21:51

    Czas rzeczywisty przyjazdu: ok. 21:45

    Trasa pewnie ta sama, bo alternatywnej przy niewielkim ruchu nie ma.

  • 3. Data: 2017-12-29 16:52:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Dec 2017 11:38:45 +0100, r...@k...pl napisał(a):
    > Następny test:
    > Zieleniec - Wrocław

    Wczoraj ?

    > GM: planowany czas przyjazdu 22:10

    Wow, co wyscie robili w Zielencu do 20 ?
    Nie chcialo sie rano wstac i trzeba bylo nocne jazdy ? :-P

    > NE: 21:51
    > Czas rzeczywisty przyjazdu: ok. 21:45

    No coz, zawsze mialem wrazenie ze GM jest dla bab, ale imo lepiej
    przyjechac 20 minut za wczesnie niz 20 za pozno :-)

    > Trasa pewnie ta sama, bo alternatywnej przy niewielkim ruchu nie ma.

    Jest, mozna przez Bielawe. Na upratego przez Kudowe-Radkow.
    Ale jakby to zaproponowal bez powodu ... na swietnik z takim programem
    :-)

    Tylko ... zagladam na targeo, a tam wczoraj godzinach 18:30-19:00 duze
    zatwardzenie przed Klodzkiem, i drugie pod Wroclawiem.

    No, nie takie duze, bo w pol godziny sie rozwialo, ale znow nie bardzo
    wiadomo kto tu ma racje - GM mial spoznione informacje o korkach, czy
    NE mial szczescie :-)

    Zakladam, ze wyjezdzales ok 20:00 ... bo jak wczesniej, to przewaga NE
    topnieje, a przezornosc GM rosnie :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-12-29 22:59:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 29 Dec 2017 16:52:49 +0100, w
    <1h6fjgrnsr9bb$.5l16771v4oui.dlg@40tude.net>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Wczoraj ?

    Wczoraj.

    > Wow, co wyscie robili w Zielencu do 20 ?
    > Nie chcialo sie rano wstac i trzeba bylo nocne jazdy ? :-P

    Od rana, tj. od 11 :)

    > No coz, zawsze mialem wrazenie ze GM jest dla bab, ale imo lepiej
    > przyjechac 20 minut za wczesnie niz 20 za pozno :-)

    Ja uważam, że najlepiej jest zgodnie z rozkładem, ale ja truskawki cukrem...

    > Zakladam, ze wyjezdzales ok 20:00 ... bo jak wczesniej, to przewaga NE
    > topnieje, a przezornosc GM rosnie :-)

    Punkt 20.

  • 5. Data: 2017-12-30 23:16:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Dec 2017 22:59:31 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    No coz, przetestowalem i ja, Jakuszyce godzina 17:00.
    GM podaje do Wroclawia 2:36, a Yanosik 2:50.
    Ech, polskie drogi, 136km w 3h, a kiedys sie nasmiewalem z PKP, ktora
    jechala 5 ...

    Miedzy Jakuszycami a Szklarska koreczek wolno sie posuwa, i widze jak
    sie GM czas dojazdu przestawia. A wiec jednak potrafi skorygowac i to
    w czasie kilkunasu minut. Za Szklarska oba uzgodnily 19:50.

    W Strzegomiu zrobilo sie juz 19:55 u obu, ale na drodze zrobilo sie
    luzniej, wyprzedzilem z 10 sztuk i dojechalem 19:45.
    Wiec ktory ganic, a ktory chwalic ?

    uwagi inne:
    -nie zauwazylem tego spozniania komunikatow GM, czesto mowily unisono.
    Za to brakowalo drugiego komunikatu - oba mowia np "za 500m skrec w
    prawo", a potem Yanosik dodaje "skrec w prawo" gdy juz skret tuz.
    A GM nie. Mozna sie pogubic ... a moze cwany, wie ze jest tylko 1
    skret.

    -korki wyswietlaly dziwacznie - czasem falszywe, czasem brak.
    Tych korkow duzo nie bylo, i takie jadace, wiec nie ma jak porownac.

    -nie lubie GM - startuje z trudem (moze wina telefonu/operatora),
    trzeba sie naklikac do rozpoczecia nawigacji, a potem ma tylko tryb 3D
    mapy. Tzn ma i 2D, ale "polnoc na gorze". Panel informacyjny na dole -
    wiec przy telefonie poziomo malo miejsca na mape zostaje.

    J.

  • 6. Data: 2018-01-07 12:23:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Nowy test:
    Krzyki - ul. Słubicka (centrum) - ok. 15min.

    GM: prognozuje dojazd na 21:06
    NE: na 21:01

    Realny dojazd 21:00.

    Ale GM zaproponował taką dookólną trasę przez DK5, że gdybym z niej skorzystał
    to być może trafiłbym idealnie na 21:06. Zgodnie z logiką niektórych - GM
    okazałby się lepszy :))

  • 7. Data: 2018-01-07 21:55:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Dnia Fri, 29 Dec 2017 22:59:31 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    Test nr 2.
    Wroclaw-Jakuszyce, GM i Yanosik przewiduja 2:20 ... i tyle trwa
    dojazd. Po drodze korek na A4, ktorego oba nie chca ominac.
    Korek ~15 minut, mozliwe ze omijanie trwaloby podobnie.

    Korek nie wiem czym spowodowany - wypadek byl, czy policja/ITD lapanke
    sobie urzadzily.

    Powrot o 17:00, Yanosik mowi 19:15, a GM 19:10 ... i proponuje jakas
    inna trase. Przesuwam yanosika gdzie ten korek ... widze duzo malych,
    np Kaczorowie. Skad tam korek ?
    Olewam GM i jade tradycyjnie ... za JG ze 20 aut w kolejce i istotnie
    sie wleka. Predkosc miejscami 50. czas wzrasta do 19:20 - u obu prawie
    tyle samo. Polowe wyprzedzilem w Kaczorowie, potem po jednym ... az
    wyprzedzilem jakiegos w zlotym samochodziku ze stara czarna tablica
    WBS - te dziadki z Walbrzycha widac nadal jezdza o kropelce.
    I przyjechalem 19:05.

    W sumie - nie widze wiekszy roznic. Tylko skad GM wiedzial, ze tam
    jakis dziadek bedzie jechal ? :-)
    No i GM ze dwa razy przestal dzialac, ale to moze byc bardziej wina
    telefonu.

    A w drodze powrotnej widze olbrzymi korek na A4, tyle ze w przeciwna
    strone. Zaraz za Wroclawiem z 15 km stoi. W tym sporo tirow -
    zwyczajowy najazd na Niemcy, czy Amazon sie spieszy na samolot ?

    Powinni wrowadzic przepis, ze jak za kims sie zgromadzi 5 samochodow,
    to musi stanac i je przepuscic :-)

    J.

  • 8. Data: 2018-01-08 13:39:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >skorzystał
    >to być może trafiłbym idealnie na 21:06. Zgodnie z logiką

    DK5 to teraz AOW czy Srodmiejska ?

    Nie napisales gdzie na Krzykach, ale jezdzac na podobnej trasie
    czesto wybieram 11km obwodnica Hallera-Karmelkowa, mimo, ze Yanosik
    wybiera 7km "przez miasto".
    Lubie zap* a nie stac co 100m :-)

    Czasowo wyglada chyba podobnie ... ale musze kiedy pojechac tak jak
    proponuje - zdaje sie, ze nieglupio wybiera ulice...

    Przy czym mam wrazenie, ze w miejskich korkach to yanosik sobie nie
    radzi,

    Poza tym GM moze miec zaszyty priorytet DK ... w sumie nieglupio, bo i
    one powinny miec priorytet w ruchu.

    J.

  • 9. Data: 2018-01-08 14:01:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 8 Jan 2018 13:39:27 +0100, w <5a536687$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...

    > DK5 to teraz AOW czy Srodmiejska ?

    Śródmiejską, chociaż nie wiem czy to dalej DK5, ale na pewno DK94.

    > Nie napisales gdzie na Krzykach, ale jezdzac na podobnej trasie
    > czesto wybieram 11km obwodnica Hallera-Karmelkowa, mimo, ze Yanosik
    > wybiera 7km "przez miasto".
    > Lubie zap* a nie stac co 100m :-)

    Krzyki-Partynice

    > Poza tym GM moze miec zaszyty priorytet DK ... w sumie nieglupio, bo i
    > one powinny miec priorytet w ruchu.

    Tak, to widać po Śródmiejskiej :))

  • 10. Data: 2018-01-09 12:40:01

    "Po raz pierwszy od lat zapłaciłem za nawigację na smartfonie. I nie żałuję"

    https://www.spidersweb.pl/2018/01/naviexpert-google-
    maps-nawigacja.html