  • 111. Data: 2023-12-20 05:00:24
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Dowolny czat zawierajacy więcej niż 2 osoby. Najwyraźniej widać to w
    > czatach z grup facebookowych (niektóre maja taki kanał do luźnego
    > gadania w obrębie członków grupy).
    >
    > Średnio co 3 wiadomośc jest kasowana za naruszenie standardów. Tylko nie
    > wiadomo jakich dokładnie, to wiedzą tylko halucynacje AI.
    >
    > Taki moderator phpbb tylko w wersji ADHD.

    No to ładnie to działa... dobrze, że już tego nie doczekałem.

    A daj ludziom forum phpbb obok, nawet całkowicie bez żadnej moderacji, za
    to dostępne tylko dla nich, to i tak będą dalej siedzieć na upośledzonym
    czacie na fb, bo tak im wygodniej. Czyli wygoda jest ważniejsza od tak
    naprawdę podstawowej wolności słowa, nawet nie cenzurowanego przez
    upośledzoną małpę zwaną "moderatorem treści", a po prostu przez równie
    upośledzonego bota.

    Problem jest nie tylko z tymi narzędziami, które trzymają ludzi za gębę,
    ale z samymi ludźmi, którzy nie widzą w tym problemu.

    --
    Leci sobie nietoperz, leci, leci, leci i nagle sruuu... przypierdzielił
    w drzewo. Osunął się na dół po konarach, otrzepał swoje skrzydełka i

  • 112. Data: 2023-12-20 05:04:39
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Pewnie trzeba się zarejestrować, czyli tak, jak na chmurce gdy chce się
    > wysyłać.

    Może. Nie wiem. Nie szukałem.

    > A ja wręcz przeciwnie, wpisałem nawet "fb api" i mi znalazło witrynę z
    > wszystkimi ich API.

    Coś w sumie jest.

    https://developers.facebook.com/docs/groups-api/

    Ciekawe czy płatne.

    Nie żebym miał jakąkolwiek motywację teraz, żeby wracać na FB. Kijem nie
    tykam. Zaglądam tylko czasem na jeden fanpage (https://fb.com/mondrepki),
    ale na szczęście można to robić bez konta.

    > No Ty.

    Rozwiązanie z dostępem przez NNTP? Tak, byłoby super, ale nigdy nie byłoby
    popularne. To byłoby maksymalnie kilkunastu użytkowników.

    > No cóż, takie są konsekwencje łatwości dostępu do informacji

    Nie. FB jest specjalnie zrobiony tak, żeby uzależniał. Wydawało mi się, że
    jestem na tyle świadomy tych mechanizmów, że jestem na to odporny. Okazało
    się, że mimo świadomości jednak nie jestem, więc naturalną konsekwencją
    było zerwanie z nałogiem, który mi szkodził.

    Trzeba przyznać FB jedno, to chyba jedyna rzecz, która mnie w życiu
    uzależniła.

    --
    W ciemnościach podczas seansu filmowego słychać podniesiony głos kobiety:
    - Niech pan natychmiast zabiera swoje ręce!

  • 113. Data: 2023-12-20 05:21:43
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Natomiast na FB serwowane są treści mające wywoływać emocje, treści
    > rozrywkowe, treści skłaniające do komentowania, treści nakręcające
    > użytkownika.

    Dokładnie. Plus cały design zrobiony tak, żebyś chciał kliknąć. Jeszcze
    jedno powiadomienie, ktoś zareagował na twój post, komentarz, może to nic
    takiego a może coś miłego, dostajesz drobną walidację w nieregularnych
    odstępach (liczonych w powiadomieniach), nieregularne wzmocnienia. Bo to
    najbardziej uzależnia (to dlatego hazard jest taki uzależniający). Strony?
    Nie ma stron, jest endless scrolling, żeby nie było naturalnego czynnika
    hamującego (przejrzałem do końca stronę, więc zamykam). Nawet te głupie
    powiadomienia "czy znasz tę osobę" wyświetlają ucięty fragment kolejnego
    profilu po prawej stronie, żebyś kliknął, żeby zobaczyć, kto to jest (i
    widział kolejny ucięty fragment, i kolejny, i kolejny).

    Plus z czasem budujesz tam swoją sieć znajomych i okazuje się, że 95%
    ludzi, których znasz, używa FB jako głównej formy komunikacji, więc
    siedzisz tam, żeby być częścią społeczności. Przeglądasz posty, wpisy
    znajomych, reagujesz na nie, oni reagują na twoje, wchodzisz na grupy, na
    których ciągle coś się dzieje. Jest bardzo dużo interakcji i to ta
    interakcja uzależnia. Treści, które tylko nakręcają emocje, to osobna
    sprawa, choć mam wrażenie, że np. na wykopie jest ich więcej.

    Oczywiście jest też messenger. On staje się główną formą komunikacji. Nie
    piszesz SMSów, nie dzwonisz telefonem, tylko piszesz na messengerze. To
    mnie na szczęście ominęło, głównie przez decyzję o pozostawieniu telefonu
    czystym od tego syfu. Ludzie nauczyli się, że jak piszą na messengerze, to
    moga się doczekać odpowiedzi niekoniecznie wtedy, kiedy by chcieli, a jak
    zadzwonią, to zwykle odbiorę.

    Tacy to znajomi, że jak odszedłem z FB, zostawiłem do siebie maila, to nie
    napisał nikt. Jasne, na grupach tęsknili, były żale, że co to będzie, kto
    będzie teraz adminował, że będzie im mnie brakowało, ale nie odezwał się
    nikt. Kontakt mam tylko z tymi, z którymi znajomość już wcześniej przeszła
    do reala lub na inne platformy (czyli bardzo małą garstką ludzi), choć bez
    tego czynnika spajającego (widzę czyjeś posty, komentarze, nawet nie muszę
    na nie reagować ale mam tę osobę w wirtualnym otoczeniu) te znajomości też
    się porozchodziły.

    Tacy to znajomi, że jak jeden facet, którego miałem w znajomych, umarł, to
    dowiedziałem się o tym przypadkiem po 3 latach, bo ktoś o tym wspomniał.
    Po prostu jego posty przestały mi się wyświetlać, nawet nie zauważyłem.
    Tyle te znajomości są warte. Ale mózg daje się oszukać.

    > Stąd nie tylko śmieszne filmiki, ale też zjawisko baniek informacyjnych
    > i sugerowania użytkownikowi treści coraz bardziej skrajnych.

    Ta radykalizacja i trybalizm to jest bardzo, bardzo niebezpieczne
    zjawisko. My vs oni. "My" to oczywiście ci dobrzy, "my" mamy rację, a
    "oni" są głupi, chorzy psychicznie, lub wręcz nie są dla nas ludźmi. To
    się tak sączy przez miesiące, lata, a potem wylewa się też w realnym
    życiu.

    Oczywiście inne platformy mają swoje własne wady. TikTok uzależnia przez
    manipulowanie uwagą. Masz mały filmik, 10 sekund, może coś zabawnego, może
    będzie skok dopaminy, a jak nie, to tu masz kolejny, i kolejny, a algorytm
    dobrze wie, jakie filmiki sprawiają, że spędzasz więcej czasu na
    platformie. Siedzisz na tym tiktoku w każdej wolnej chwili, idąc do kibla,
    stojąc w kolejce, i po jakimś czasie okazuje się, że nie jesteś w stanie
    obejrzeć nic dłuższego niż 15 minut, nie wspominając o przeczytaniu choćby
    rozdziału książki, bo masz tak rozregulowany układ nagrody, a rozpiętość
    uwagi jest na poziomie złotej rybki.

    Instagram uzależnia przez manipulowanie poczuciem własnej wartości.
    Dookoła pełno pięknych ludzi, robiących fajne rzeczy, więc robisz sobie 50
    selfie, żeby wyedytować i wrzucić jedno, oszukując siebie i innych, że
    wyglądasz tak, jak nie wyglądasz, i żyjesz tak, jak nie żyjesz. A potem
    lajki, komentarze, karmisz swoje kruche ego, choć w głębi serca wiesz, że
    to wszystko jest oparte na kłamstwie i tli się w tobie przekonanie, że
    nikt by cię nie akceptował takim, jakim jesteś, gdyby nie filtry i
    kreowana przez ciebie rzeczywistość. Porównujesz własną rzeczywistość do
    świata wykreowanego przez innych ludzi, więc nie dziwne, że szara
    rzeczywistość z tym światem przegrywa.

    Obie platformy na szczęście mnie ominęły (może nie ten target, może nie
    ten wiek, choć miałem przez chwilę konto na Instagramie), ale widziałem
    ludzi, którzy realnie się od tych platform uzależnili i przez to finalnie
    cierpieli.

    --
    - Masz sześć jabłek, połowę dajesz Ani. Ile ci zostało?
    - Pięć i pół.

  • 114. Data: 2023-12-20 05:29:15
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > btw 1:
    > a forum? ktore forum prawnicze?

    Nie wiem, jakieś są.

    > ( tam maja (mlodzi) prawnicy przesiadywac? z jakiego powodu?

    A z jakiego powodu my przesiadujemy tutaj? :) Wymiana doświadczeń, wymiana
    informacji, czasem podbudowanie się możliwością pomocy komuś.

    > btw 2:
    > albo forum medyczne. Ktos ma o ktoryms dobre zdanie? :)
    > (zas o grupie takiej tez zapomnijmy)

    Nigdy na żadnym nie byłem, nie potrzebowałem. Jestem zapisany na jakieś
    listy mailowe na groups.io, dotyczące przewlekłej niewydolności nerek u
    kotów (zrobiłem sobie bramkę do czytania tego przez NNTP, bo tak mi
    wygodniej), ale wiedza tam jest na tak dramatycznie niskim poziomie, że
    już nawet nie czytam. Inna sprawa, że koty mają fachową opiekę poza
    internetem.

    > i swietnie by bylo, gdyby istnial jeden soft przez ktory widac: whatsapp &
    > signal & messenger (takie troche jabberowe, cos kolo tego...).
    > Do tego moze drugi soft tylko do watkowanego czytania grup fb.
    > Nie znam. Nie ma.

    Komunikatory mi akurat do szczęścia niepotrzebne (wystarczy mi Discord i
    IRC), ale soft do grup... no cóż, gdyby nie to, że całkowicie zerwałem z
    FB i nie chcę na metr się tam zbliżać (pomijając wspomniany w innym wątku
    fanpage), to może bym o tym pomyślał, bo nie byłoby to złe.

    --
    Idzie stary byku po lace z młodym byczkiem. W pewnym momencie młody
    wola do starego na widok stadka jałówek:

  • 115. Data: 2023-12-20 05:30:39
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > to ona jednak dziecko.

    Jak ją czytasz to masz wrażenie że ma z 70 lat. Taka zmęczona życiem
    staruszka (gdzie tak naprawdę kobieta jest tylko parę lat starsza ode
    mnie). Ale emocjonalnie tak, wydaje się, że nadal dziecko.

    Znasz animkę z Usenetu? Bardzo podobny vibe.

    --
    Kelner, proszę o porcję ambrozji!
    - Że co proszę?

  • 116. Data: 2023-12-20 05:33:05
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nic nie ma do dojrzałości, pewni ludzie 'biorą do siebie' a inni nie biorą.

    No i to jest właśnie jedna z oznak dojrzałości.

    > No widzisz, czyli nie poradziłbyś sobie.

    Poradziłbym sobie stawiając własne granice. Odejście z miejsca, które nam
    szkodzi, to też jest poradzenie sobie z problemem.

    Inna sprawa, że poza FB nie było takiej sytuacji, a samo FB szkodziło mi
    nie z powodu toksycznych treści, a z powodu uzależnienia.

    > Bezpieczeństwo nie polega na siedzeniu w domu tylko tam, gdzie się chce.

    Ale o jakim bezpieczeństwie mówimy? O realnym zagrożeniu w realnym życiu?
    Czy o tym, że ktoś komuś coś brzydkiego w internecie napisze i ten ktoś
    nie może potem przez to spać?

    > Jest jak wszędzie, nie wypada nic nie robić.

    Tzn.?

    --
    - Dlaczego słoń nie może mieć dzieci z zebrą?
    - Bo nie potrafi z niej zdjąć tej cholernej piżamy w paski!

  • 117. Data: 2023-12-20 05:33:47
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No to ja to wszystko rozumiem, ale jak nie zajmuje się tym serwerem na
    > bieżąco to jakie można mieć rokowania odnośnie przyszłości.

    No są trzy możliwości :) Albo serwer będzie działał dobrze (nawet bez
    nadzoru, po prostu nic więcej się nie zepsuje), albo będzie działał
    kiepsko, albo nie będzie działał wcale.

    --
    Pracownicy fabryki klejów, farb i lakierów wracali do domu przez
    gadający las.

  • 118. Data: 2023-12-20 05:34:35
    Temat: Re: Google Groups zostaną zlikwidowane a Threads integruje się z fediwersum
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Zawsze się da, pytanie po co.

    Dla wygody. Nie wiem, dla mnie rozmowy przez czytnik są po prostu
    wygodniejsze, niż jakieś webowe wydumki.

    --
    Na egzaminie z informatyki profesor z widocznym niesmakiem slucha
    niedorzecznych odpowiedzi studenta. W pewnym momencie zwraca się do

  • 119. Data: 2023-12-20 05:38:36
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    jn <j...@m...invalid> wrote:

    > https://news.novabbs.org/aus+uk/
    >
    > Może doda 10 najaktywniejszych polskich grup. :)

    Jeśli jest realna potrzeba, to pewnie może dodać. Sympatyczny człowiek,
    kojarzę go z innych grup.

  • 120. Data: 2023-12-20 05:45:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > I co, FB nie mogłeś tak używać? Nie dało się wyłączyć powiadomień? Albo
    > załączyć trybu 'don't disturb'?

    Mogłem, ale nie chciałem mieć go na telefonie. Tam była moja osobista
    granica. Od dawna wiedziałem, że mi szkodzi.

    > Przecież to jest kwestia tylko tego, że nie włożysz do kieszeni dużej
    > klawiatury i dużego monitora. Możesz je podłączać bezprzewodowo do
    > małego smartfona.

    No tak. I dlatego staram się nie pisać z telefonu. Nie mam w kieszeni
    dużego monitora, a dużą klawiaturę mam na wyjątkowe sytuacje (nie chce mi
    się jej wyciągać z plecaka żeby odpisać na SMSa).

    > To są funkcjonalności. Można zoptymalizować sprzęt do tego i owego, ale
    > wydzielanie ich nie ma większego sensu, to wszystko mogłoby komunikować
    > się między sobą.

    I komunikuje się. Jak chcę wysłać książkę na kindla, to robię to z
    laptopa. Jak chcę wrzucić kolorowego PDFa na tablet (kiedyś EdW, teraz
    Świat Radio i Zrozumieć Elektronikę), to wrzucam z laptopa na tablet.

    Jasne, mam maila na telefonie, czasem to jest przydatne, ale najczęściej
    nie piszę maili z telefonu. Najwyżej czasem czytam.

    > Gdzie tak robią?

    Ci, którzy używają telefonów do pisania tekstów.

    > Piszę to na tablecie, którego 11-calowy rozmiar umożliwia używanie
    > zwykle bez podłączania zewnętrznego monitora, klawiaturę ma cienką,
    > przylepianą magnetycznie, zabezpieczającą ekran. Mógłbym używać
    > smartfona gdyby było na niego używane przeze mnie oprogramowanie, wtedy
    > stacjonarnie podłączałbym klawiaturę i monitor.

    No właśnie... masz osobną klawiaturę. O to mi chodzi. Jak się da podłączyć
    to oczywiście że nie ma różnicy, na czym się pisze.

    > No i git. Można wybierać co komu pasuje.

    Właśnie nie można, bo zabrali telefony z fizycznym QWERTY. Nie ma.

    > Mam komunikator z Meshtasticiem na ESP32 z LoRa z klawiaturą QWERTY, ale
    > zwykle i tak korzystam z apki na smartfonie łączącej się z tym
    > komunikatorem bo sama apka ma większe możliwości.

    Ktoś z tego (Meshtastic) realnie korzysta? Jest tam z kim pisać?

    --
    Na egzaminie z logiki profesor slucha studenta i slucha.W koncu, po
    jakiejs chwili kladzie się na podlodze.