  • 101. Data: 2023-12-18 14:32:53
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    a a w news:23050830-f5cb-425a-b381-6e465f7b3ea8n@googlegro
    ups.com
    > PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku
    > 23:39 (3 minutes ago)
    > Effective from 15 February 2024, Google Groups will no longer support
    > new Usenet content. Posting and subscribing will be disallowed, and new
    > content from Usenet peers will not appear. Viewing and searching of
    > historical data will still be supported as it is done today.

    post z chmurki:
    "Poniżej znajdują się statystyki serwerów, z których były wysyłane posty do
    polskich grup w dniu 15.12.2023. Każdy serwer liczony jest tylko raz dla
    danego From.

    Miejsce | Użytkowników | Serwer
    --------+--------------+----------------------------
    ---------------------
    1 | 28 | google-groups.googlegroups.com
    2 | 17 | news.chmurka.net
    3 | 16 | news.eternal-september.org
    4 | 7 | news.icm.edu.pl
    5 | 5 | paganini.bofh.team
    6 | 2 | wsisiz.edu.pl
    7 | 1 | posting.tweaknews.nl
    8 | 1 | pc-156194.zdnet.com.pl

    Statystyki wygenerowano 16.12.2023.

    Ciekawym, czy te 30-40-50... osob piszacych notorycznie via www google,
    zmusi sie do przejscia na jakikolwiek czytnik, czyli do jego konfiguracji :)
    :)

  • 102. Data: 2023-12-18 14:50:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Do rejestracji tak, newsy tylko przez nntp (+ możliwość pobrania posta
    > po Message-ID przez www).

    To nie wiadomo czy przejdą :-)

    > Czyli są z nim jakieś problemy?

    No tak, bywają, nic wielkiego, jakaś grupa padnie, wszystko
    rozwiązywane, najwyżej kilka miesięcy, ale ... nic nie wskazuje by to
    miało dalej trwać.

    > Pomyśleć, że gdyby pewne zrządzenie losu zrządziło się 18 lat temu
    > inaczej, niż się zrządziło, to pewnie ja bym teraz pracował w ICM i pewnie
    > siłą rzeczy bym nim adminował. Ale dobrze się stało, że jednak nie.

    Nie wiesz jak by było.

  • 103. Data: 2023-12-18 14:53:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Zależy które. Jak admin ma więcej niż dwie szare komórki, to nie cierpią.
    > Popatrz na Elektrodę, tam chyba pół szarej komórki, przynajmniej wśród
    > cenzorów błędnie nazywanych moderatorami, już nie zostało. Jest tylko ego.
    > Nie żeby nie było tak zawsze.

    To przecież Elektroda nie jest wyjątkowa.

  • 104. Data: 2023-12-18 15:51:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Pewnie jest. I pewnie niedostępne dla zwykłego użytkownika.

    Pewnie trzeba się zarejestrować, czyli tak, jak na chmurce gdy chce się
    wysyłać.

    > Nie upieram się, po prostu nie sądzę, żeby była alternatywa.

    A ja wręcz przeciwnie, wpisałem nawet "fb api" i mi znalazło witrynę z
    wszystkimi ich API.

    Nawet jakby to miało być parsowanie, to da się zrobić i utrzymywać. Ja
    kiedyś dawno zrobiłem bramkę XMPP do relacji sportowych na onecie, zdaje
    się jak niedawno puściłem to działała. Nic wielkiego, ale API nie było.
    Jakby było to pewnie po to by kontrolować wykorzystywanie.

    > A kto mówi że jest super?

    No Ty.

    > NNTP jest niszowe. To nie jest w interesie
    > Facebooka, czy tam Mety, czy jak to się teraz nazywa, tylko w interesie
    > użytkownika.

    Dlatego potrzebna bramka. Nie spodziewałbym się tłumu zainteresowanych,
    ale jak ktoś uważa, że super to MZ niech to po prostu sprawdzi.

    > Złego nic. Gdy czujesz, że tracisz nad tym kontrolę, to już jednak coś.

    > To nie tak. Wchodzi FOMO, gdy życie toczy się bez ciebie, wchodzi
    > prokrastynacja, gdy masz coś do zrobienia w robocie, nie chce ci się, więc
    > mimo woli klikasz na FB, żeby dostać ten niewielki strzał dopaminy, a gdy
    > już siedzisz, to ciężko się oderwać, bo zawsze coś nowego wyskoczy.
    >
    > FB jako platforma jest bardzo toksyczna.

    No cóż, takie są konsekwencje łatwości dostępu do informacji

  • 105. Data: 2023-12-18 16:10:00
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
    > No cóż, takie są konsekwencje łatwości dostępu do informacji.

    Nic z tych rzeczy. Gdyby tak było, to problemy wspomniane przez Arnolda
    byłyby z wielką intensywnością obserwowane np. na Wikipedii, a tak nie jest.
    FB celowo został tak zaprojektowany żeby uzależniał, a dostępu do informacji
    tak naprawdę wcale nie ułatwia. Informacje prędzej znajdziesz na YouTube.
    Natomiast na FB serwowane są treści mające wywoływać emocje, treści
    rozrywkowe, treści skłaniające do komentowania, treści nakręcające
    użytkownika. Stąd nie tylko śmieszne filmiki, ale też zjawisko baniek
    informacyjnych i sugerowania użytkownikowi treści coraz bardziej skrajnych.
    A także duża ilość dezinformacji.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 106. Data: 2023-12-18 17:26:00
    Od: a a <m...@g...com>

    ---------------------
> [...]
    > zmusi sie do przejscia na jakikolwiek czytnik, czyli do jego konfiguracji :)
    Nikt nie będzie musiał przechodzić na badziewne czytniki, bo Usenet Google Groups
    zostaną uratowane.

    Napisałem do Bajdena i obiecał, że będzie bronił demokracji, bo Usenet to czysta
    demokracja, a w przeglądarce www
    to wygoda i bezpieczeństwo i ja mu wierzę

    Teraz muszę dotrzeć w Google do zarządu i szefa odpowiedzialnego za Google Groups, bo
    może tną koszty i go zwolnili

  • 107. Data: 2023-12-18 19:38:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > zjawisko baniek informacyjnych i sugerowania użytkownikowi treści coraz
    > bardziej skrajnych. A także duża ilość dezinformacji.

    Z tych, możesz szybko informować, wcześniej tak nie było. A że jedne
    serwisy umieją z tego uczynić dla siebie pożytek a inne nie to inna
    sprawa. FB nie jest jedyny. To samo można znaleźć np na linkedin'ie.

  • 108. Data: 2023-12-18 20:28:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/12/2023 22:36, Arnold Ziffel wrote:
    > Co to jest czat grupowy?

    Dowolny czat zawierajacy więcej niż 2 osoby. Najwyraźniej widać to w
    czatach z grup facebookowych (niektóre maja taki kanał do luźnego
    gadania w obrębie członków grupy).

    Średnio co 3 wiadomośc jest kasowana za naruszenie standardów. Tylko nie
    wiadomo jakich dokładnie, to wiedzą tylko halucynacje AI.

    Taki moderator phpbb tylko w wersji ADHD.

    Nie, nie da się wyłączyć.

    To nie to samo co w komentarzach. W komentarzach, aby skasowało go
    automatycznie, trzeba się faktycznie postarać kogoś obrazić, wymienić
    grupę społeczną lub przeklinać.

  • 109. Data: 2023-12-19 00:24:20
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 18.12.2023 o 14:32, 1634Racine pisze:
    > Ciekawym, czy te 30-40-50... osob piszacych notorycznie via www google,
    > zmusi sie do przejscia na jakikolwiek czytnik, czyli do jego
    > konfiguracji :)
    > :)

    https://news.novabbs.org/aus+uk/

    Może doda 10 najaktywniejszych polskich grup. :)

  • 110. Data: 2023-12-20 04:58:09
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > To nie wiadomo czy przejdą :-)

    Jak nie ogarną czytnika to trudno.

    > No tak, bywają, nic wielkiego, jakaś grupa padnie, wszystko
    > rozwiązywane, najwyżej kilka miesięcy, ale ... nic nie wskazuje by to
    > miało dalej trwać.

    A zgłaszałeś to adminowi?

    > Nie wiesz jak by było.

    Nie mam pojęcia, ale patrząc wstecz dobrze, że nie wyszło. Utknąłbym tam
    pewnie.

    --
    Dzwoni baba do szpitala:
    - Panie doktorze, mojemu mężowi utknęła igła w gardle. Niech pan szybko