  • 1. Data: 2015-03-17 19:52:50
    Temat: Gniazdo USB w aucie. Jak?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Potrzebuję zainstalować w podsufitce w miarę estetyczne gniazdo USB,
    najlepiej podwójne. Z elektroniką (przetwornicą i sygnalizacją) do niego
    poradzę sobie. Czy ktoś z Was przerabiał temat? Na rynku pustynia,
    ciężko coś znaleźć.

    Uprzedzając pytania wyjaśnię, że:

    1. Chcę uniknąć wiszących kabli od kamery i smartfona.
    2. Ładowarki do zapalniczki i tak nie są w stanie naładować smartfona
    gdy pracuje w nim nawigacja etc. Trzeba wielkiego farta by trafić na
    taką, która ma sygnalizację dużego prądu ładowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2015-03-17 20:54:02
    Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 19:52, Marek pisze:
> [...]
    > gdy pracuje w nim nawigacja etc. Trzeba wielkiego farta by trafić na
    > taką, która ma sygnalizację dużego prądu ładowania.

    Może np. takie po odkręceniu od śledzia?
    Wyglądają na obudowane.

    http://sklep.gemmini.net.pl/index.php?p3143,gniazdo-
    usb-3-0-2xa-na-sledziu-gembird

  • 3. Data: 2015-03-17 21:17:01
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-17 o 20:54, t-1 pisze:

    > Może np. takie po odkręceniu od śledzia?
    > Wyglądają na obudowane.
    >
    > http://sklep.gemmini.net.pl/index.php?p3143,gniazdo-
    usb-3-0-2xa-na-sledziu-gembird

    a może po prostu wyprowadzić przewód dedykowany do urządzenia (ja tak
    mam, z podsufitki wychodzi mi krótki przewód z wtykiem rj11 do
    podłączenia antyradaru)
    plus jest taki że przewód ma odpowiednią długość, jak będziesz miał usb
    to będziesz musiał pewnie go zwijać itp - bo będzie za długi

    Łukasz

  • 4. Data: 2015-03-17 23:05:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-03-17 o 20:54, t-1 pisze:

    > Może np. takie po odkręceniu od śledzia?
    > Wyglądają na obudowane.
    >
    > http://sklep.gemmini.net.pl/index.php?p3143,gniazdo-
    usb-3-0-2xa-na-sledziu-gembird

    Też tak kombinowałem lecz to nie wypali. Gdy wytnę dziurę w podsufitce,
    to postrzępię materiał. Trzeba to jakoś zamaskować choć odrobiną
    estetycznego plastiku. Gniazdo do montażu na płytce PCB nie ma kołnierza
    wokół otworu na wtyczkę więc nie ma czym zamaskować tego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2015-03-17 23:15:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-03-17 o 21:17, dddddddd pisze:

> [...]
    > plus jest taki że przewód ma odpowiednią długość, jak będziesz miał usb
    > to będziesz musiał pewnie go zwijać itp - bo będzie za długi

    USB mogę sobie przecież skrócić - to nie problem :-) W przypadku kamery
    mógłbym wypuścić 10cm kabla z końcówką USB mini. Kamera zawsze jest więc
    takie rozwiązanie byłoby akceptowalne. Jednakże smartfon nie zawsze jest
    instalowany przeze mnie. Kabel musiałby zwisać luzem wtedy. Niezależnie
    od jego długości psuje to estetykę wnętrza i wkurza. Nawet zwinięty.
    Ostatecznie tak zrobię ale póki co szukam możliwości osadzenia gniazda
    USB albo i dwóch (jednego podwójnego - jeszcze lepiej). Głównie o
    estetyczną maskownicę sprawa się rozbija.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2015-03-18 00:22:03
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Marek" wydumał(a) w wiadomości ID news:mea8fm$ef8$1@news.icm.edu.pl
> [...]
    > plastiku. Gniazdo do montażu na płytce PCB nie ma kołnierza wokół otworu na
    > wtyczkę więc nie ma czym zamaskować tego.

    Ekhm...a jaki problem, "skonstruować" kabelek, który zamiast USB ma JACK? Znaczy
    przecinamy kabelek i stosujemy dowolne wtyczki, które nam pasują? Przecież to
    tylko +/- 5V :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 7. Data: 2015-03-18 07:49:07
    Od: twistedme <t...@o...pl>

> [...]
    > gdy pracuje w nim nawigacja etc. Trzeba wielkiego farta by trafić na
    > taką, która ma sygnalizację dużego prądu ładowania.

    Też właśnie się zastanawiałem, czy nie założyć usb, chociaż nie w
    suficie, a raczej w podłokietniku. Raz nieśmiało podchodziłem do tematu
    i znalazłem coś takiego:

    http://www.conrad.pl/Z%C5%82%C4%85cze-wtykowe-USB.ht
    m?websale8=conrad&ci=SHOP_AREA_40306_6124112

    http://www.conrad.pl/Z%C5%82%C4%85cze-USB-Z%C5%82%C4
    %85cze-%C5%BCe%C5%84skie-do-wbudowania-Conrad-Zawart
    o%C5%9B%C4%87:-1-szt..htm?websale8=conrad&pi=1229322
    &ci=SHOP_AREA_40306_6124112

    pozdr

  • 8. Data: 2015-03-18 09:39:42
    Od: uciu <a...@g...com>

    tak przy okazji.... czy kupując wtyk do zapalniczki z 2 wejściami USB np.:
    http://www.tme.eu/html/gfx/ramka_13705.jpg
    i podpinając to bezpośrednio kabelkiem do telefonu/nawigacji/tabletu nic się nie
    stanie?? - chodzi mi o to, czy da się takim połączeniem ładować telefon/tablet
    zamiast ładowarki dedykowanej do auta?

    W tematach elektryki jestem...laikiem:-) a takie wynalazek by mi się przydał bo
    jednym kabelkiem mogłbym ładować wszystko:-)

  • 9. Data: 2015-03-18 09:57:19
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Nic się nie stanie. Nawet Nokia ma taki gadżet w swojej ofercie. Korzystam i działa
    OK.

  • 10. Data: 2015-03-18 10:08:10
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 09:57, Przemek pisze:
    > Nic się nie stanie. Nawet Nokia ma taki gadżet w swojej ofercie. Korzystam i działa
    OK.

    Miałem rok temu takie coś jak na zdjęciu.

    Wsiadłem pod domem, odpaliłem auto, podłączyłem telefon - wszystko
    działa. Ruszyłem. Po 20m dodałem dość mocno gazu, żeby wjechać pod
    górkę, w tym momencie telefon się wyłączył. Nie mogłem go włączyć,
    dopiero po wyjęciu baterii i włożeniu z powrotem zadział. Po tym
    wydarzeniu przestał się komunikować z komputerem przez usb. Serwis i
    wymiana płyty głównej... Wcześniej do tego gniazda wielokrotnie
    podpinałem laptopa przez ładowarkę i nie było żadnych problemów.
    Telefonu po naprawie przez to coś już nie próbowałem.

    pozdro