  • Data: 2014-03-16 11:44:35
    Temat: Re: Gniazdo IDC/wannowe - w która stronę?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam takie gniazdo:
    >
    > http://electropark.pl/2007-large/gniazdo-idc-16pin-m
    eskie.jpg

    > Pytanie filozoficzne:
    >
    > Jesli gniazdo to montuje blisko krawędzi to znacznik/wcięcie powinno
    > być do czy od krawędzi płytki?
    >
    > Pytam bardziej statystycznie, bo mam wiele przykładów montowania we
    > weszystkich kierunkach. Może jednak jest jakiś niepisany standard?
    > Częsciej spotykam wcięcie do wewnatrz płytki.

    Zgodnie z numeracją ścieżek. Na złączu masz przecie znacznik pierwszego
    pinu w formie wytłoczonego trójkącika.
    To czy klucz (znacznik) będzie na zewnątrz czy do wewnątrz nie ma
    znaczenia, a w którą stronę ma być i tak decyduje łatwość prowadzenia
    ścieżek.
    Jeżeli chodzi o mnie to zawsze płytki projektowałem tak jak mi było
    łatwiej poprowadzić ścieżki bez przelotek lub tak, żeby ich było jak
    najmniej.
    Dlatego nigdy się tym nie przejmowałem.