  • 11. Data: 2014-01-21 17:08:11
    Temat: Re: Gniazdo 2*sat przelotowe
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lbl7eg$scj$...@n...news.atman.pl...

    > to fakt.
    > jak fizycznie chcesz to zrobić?

    Najlepiej tak jak pisał Nadir.

    > ja widzę dwie mozliwości -
    > można zastosować gniazdo przelotowe, przerobić

    Ale co przerobić?

    i wy radiowym
    > wpuścić sygnał z kablówki, wyjść złączem które służyło
    > za przelot i zapasowym kablem zejść na dół.
    > reszta jak dotychczas, czyli drugim kablem wróci sat + kabel.

    Tym sygnałem kablowym to się nie przejmuj za bardzo, poradzę sobie z
    zsumowaniem jakby co.

    > na dole trzeba zastosować mieszać sygnał z naziemną.

    Naziemna nie będzie mi potrzebna koniecznie, ale zsumowanie też nie będzie
    problemem.

    > może być konieczny tłumik, jeżeli sygnał z kablówki będzie wyższy
    > od poziomu z dvb-t.
    > zakładam że kanały z kablówki nie nakładają się na naziemną.

    Sygnały i ich sumowanie nie są istotą problemu, z tym sobie radzę.
    Bardziej chodzi mi o hardware, czyli o samo gniazdo w pokoju, czy podwójne
    gniazdo sat (bo chyba tylko takie obsługują dwa kable) zadziała
    dwukierunkowo - jeden kabel i gniazdo jako wejście, drugi kabel i gniazdo
    jako wyjście.

  • 12. Data: 2014-01-21 20:19:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Na pewno?
    > Bo monter z kablówki upierał się, że muszę kupić gniazdo przelotowe.
    > Podwójne gniazdo sat (teraz mam zwykłe, pojedyncze) Ospela kupię przez
    > net bez problemu, tylko żeby nie okazało się, że to nie zadziała.

    Działać powinno, o ile nie będą na siebie zachodziły kanały.
    Gniazdo przelotowe od końcowego różni się tym, ze ma wbudowany
    rozgałęźnik i możesz z niego kabel ciągnąć do kolejnego gniazda,
    rozgałęźnik wprowadza dodatkowo tłumienie około 3,5dB. Ty jak twierdzisz
    masz w domu układ gwiazdy, nie ma sytuacji że z jednego gniazda zasilasz
    sygnałem kolejne, wystarczy więc końcowe.
    Natomiast sama budowa wewnętrzna gniazd jest taka, że są one
    dwukierunkowe, nie ma znaczenia z której strony podajesz sygnał, czy na
    wejście czy na wyjście.
    Czasem w gniazda wbudowane są jeszcze filtry pasmowe lub kanału
    zwrotnego, ale to dla konkretnych częstotliwości a nie kierunku.
    Jeżeli sygnał ma być SAT to szukaj gniazd z zakresem częstotliwości do
    2000MHz, jak kablówka lub RTV/TV, to wystarczy takie do 1000MHz.

  • 13. Data: 2014-01-21 21:58:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Natomiast sama budowa wewnętrzna gniazd jest taka, że są one
    > dwukierunkowe, nie ma znaczenia z której strony podajesz sygnał, czy na
    > wejście czy na wyjście.

    Jeśli tak jest, to niezły łoś z tego instalatora, który mi kazał szukać
    przelotowych.

> [...]
    > Jeżeli sygnał ma być SAT to szukaj gniazd z zakresem częstotliwości do
    > 2000MHz, jak kablówka lub RTV/TV, to wystarczy takie do 1000MHz.

    Ma być kablówka na jednym kablu, a sat na drugim, więc nie mam wyboru i
    muszę szukać podwójnego gniazda sat.
    Nie widziałem, aby jakiekolwiek inne gniazdo umożliwiało przekaz przez 2
    kable.

  • 14. Data: 2014-01-21 23:24:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ma być kablówka na jednym kablu, a sat na drugim, więc nie mam wyboru i
    > muszę szukać podwójnego gniazda sat.
    > Nie widziałem, aby jakiekolwiek inne gniazdo umożliwiało przekaz przez 2
    > kable.

    No to takie gniazdo powinno zadziałać.
    http://ujeb.se/K5iW
    http://sklepsimon.pl/classic,mzarsat3-1-p2-11-gniazd
    o-antenowe-satelitarne-podwojne-sat-sat-rtv-koncowe-
    czestotliwosc-dla-wejscia-sat-5-2400mhz-rtv-5-862mhz
    -1500

  • 15. Data: 2014-01-22 00:19:59
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 21.01.2014 20:19, nadir pisze:

    > Działać powinno, o ile nie będą na siebie zachodziły kanały.
    > Gniazdo przelotowe od końcowego różni się tym, ze ma wbudowany
    > rozgałęźnik i możesz z niego kabel ciągnąć do kolejnego gniazda,

    nie rozgałęźnik tylko odgałęźnik

> [...]
    > Natomiast sama budowa wewnętrzna gniazd jest taka, że są one
    > dwukierunkowe, nie ma znaczenia z której strony podajesz sygnał, czy na

    nie do końca tak jest

    > Czasem w gniazda wbudowane są jeszcze filtry pasmowe lub kanału
    > zwrotnego, ale to dla konkretnych częstotliwości a nie kierunku.

    nie czasem, a zawsze.
    po to są filtry by oddzielić pasmo sat, naziemnej i sat.

  • 16. Data: 2014-01-22 00:29:07
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 21.01.2014 17:03, Cavallino pisze:

    > Bo monter z kablówki upierał się, że muszę kupić gniazdo przelotowe.
    > Podwójne gniazdo sat (teraz mam zwykłe, pojedyncze) Ospela kupię przez
    > net bez problemu, tylko żeby nie okazało się, że to nie zadziała.

    bo nie zadziała.
    jedno wejście jest wspólne dla sygnałów sat+tv+radio lub sat+tv,
    zależy ile wyjść ma gniazdo 2xsat + tv + radio czy 2xsat + tv.
    drugie jest tylko pod sat, więc jest tam filtr na częstotliwości
    <1000MHz.
    Trzeba zmostkować. to samo można zrobić z gniazdem przelotowym,
    tyle że rzadko można je dostać, ale są tańsze.
    nie wiem czy ospel robi sat przelotowe, przerabiałem inne do tych
    celów.

  • 17. Data: 2014-01-22 00:30:10
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 22.01.2014 00:19, pawell32 pisze:

    > po to są filtry by oddzielić pasmo sat, naziemnej i sat.

    pasmo sat, naziemnej i radio

  • 18. Data: 2014-01-22 00:32:53
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 21.01.2014 23:24, nadir pisze:

> [...]
    o-antenowe-satelitarne-podwojne-sat-sat-rtv-koncowe-
    czestotliwosc-dla-wejscia-sat-5-2400mhz-rtv-5-862mhz

    jeżeli to gniazdo ma tor sat faktycznie 5-2400 to nie będzie trzeba
    przerabiać.

  • 19. Data: 2014-01-22 17:43:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > bo nie zadziała.
    > jedno wejście jest wspólne dla sygnałów sat+tv+radio lub sat+tv,

    No i może sobie być, byle przeniosło "w drugą stronę" całe pasmo kablówki.

    > zależy ile wyjść ma gniazdo 2xsat + tv + radio czy 2xsat + tv.
    > drugie jest tylko pod sat, więc jest tam filtr na częstotliwości
    > <1000MHz.

    Nie przeszkadza, bo tylko sat ma być na drugim kablu.

    > Trzeba zmostkować.

    Czyli?

    > to samo można zrobić z gniazdem przelotowym,
    > tyle że rzadko można je dostać, ale są tańsze.

    Ale nie ma podwójnych.
    A końcowe są, więc jakby kłopot mniejszy.

  • 20. Data: 2014-02-19 14:44:41
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Poszukaj pod hasłami sumator lub zwrotnica.

    A rada instalatora miała sens: chodzi o wprowadzenie tłumienia pomiędzy sygnałem z
    kablówki, a sygnałem z anteny.

    -----