  • 121. Data: 2024-08-14 00:44:45
    Temat: Re: Głupie Smart gmiazdka
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.08.2024 o 10:37, io pisze:

    [...]
    > Zapewne nie, wystarczy by operator zmienił generację sieci na
    > nieobsługiwaną przez twoje urządzenie.

    2G? zapomnij prędzej umrę :)

    > Teraz możesz spierdalać :-)

    Nie, ty spierdalaj :)
    --
    Pixel(R)??

  • 122. Data: 2024-08-14 00:59:29
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.08.2024 o 00:27, Marek pisze:

    > Zawsze któryś ma ! bo albo nie dostał IP z dhcp,.który serwuje router
    > brzegowy, albo po prostu nie ma ruchu do routera mimo,że  wifi
    > zestawione ale nic nie przesyła, router nie "pinga",.natomiast klienci
    > kablowi w tym samym segmencie bez problemu. Nadal z mojego punktu
    > widzenia wifi jest zawodne.

    Kwestia jaki to WiFi router...są takie co odjaniepawlają dziwne sztuczki
    na WiFi/sekurity. Masz dostęp do restartu? Mają waczdoga? Ponawiają
    config restartem programowalnym w sensie o 3 rano, zaprogramowanym przez
    admina? Pytania się mnożom... :)

    --
    Pixel(R)??

  • 123. Data: 2024-08-14 08:34:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.08.2024 o 00:19, Marek pisze:

    > Jakie losowanie? Wszystkie urządzenia mają stały mac.

    Urządzenia mają, ale łącząc się wystawiają losowe MAC by nie dało się
    śledzić. Na konkretnym połączeniu.

  • 124. Data: 2024-08-14 10:10:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Aug 2024 08:34:37 +0200, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > Urządzenia mają, ale łącząc się wystawiają losowe MAC by nie dało
    > się
    > śledzić. Na konkretnym połączeniu.

    Nie zauważyłem takiego zjawiska. Urządzenia rozgłaszają żądania DHCP
    ogłaszając swój sprzętowy mac. W swojej sieci nie spotkałem się by
    były rozgłaszane obce/losowe MAC. Przynajmniej ja takich urządzeń
    akurat nie mam.

    --
    Marek

  • 125. Data: 2024-08-14 10:19:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Aug 2024 00:59:29 +0200,
    Pixel(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Kwestia jaki to WiFi router...są takie co odjaniepawlają dziwne
    > sztuczki

    Wifi u mnie nie jest routerem i nie zajmuje się DHCP, jest zupełnie
    przezroczyste dla warstwy IP. Jest tylko przedłużeniem ethernetu.
    Dedykowany router robi routing, filtruje i obsługuje DHCP i inne
    rzeczy.. APy wifi rozsiane po terenie pracują w roamingu (jeden
    wspólny ssid) a kontroluje nimi dedykowany im sprzętowy kontroler.

    --
    Marek

  • 126. Data: 2024-08-14 11:35:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.08.2024 o 00:44, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 13.08.2024 o 10:37, io pisze:
    >
    > [...]
    >
    > 2G? zapomnij prędzej umrę :)

    > Nie, ty spierdalaj :)

    Będziesz mógł swoim urządzeniem zadzwonić na 112 i wysłać SMS.

  • 127. Data: 2024-08-14 14:31:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 sie 2024 o 00:19, Marek pisze:

    > Jakie losowanie? Wszystkie urządzenia mają stały mac.

    Mają jakiś konkretny, ale często można ustawić loterię, która
    czasami przeszkadza; ponadto często jest możliwość klonowania.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 128. Data: 2024-08-14 14:34:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 sie 2024 o 10:10, Marek pisze:

    > Nie zauważyłem takiego zjawiska

    Nie zauważyłem wieży Eiffla... ;) Może podnieś wzrok, otwórz oczy...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 129. Data: 2024-08-14 14:42:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 sie 2024 o 00:59, Pixel(R)?? pisze:

    > Kwestia jaki to WiFi router...

    Kupiłem niedawno 3 repeatery 300Mb/s -- wszystkie były fatalne...
    (za wszystkie dostałem zwrot kasy)
    To, z czego na co dzień korzystam jest na razie bezawaryjne.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 130. Data: 2024-08-14 22:37:32
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.08.2024 o 10:19, Marek pisze:

> [...]
    > rzeczy.. APy wifi rozsiane po terenie pracują w roamingu (jeden wspólny
    > ssid) a kontroluje nimi dedykowany im sprzętowy kontroler.

    Wychodzi na to, ze WDS Ci może robić problem, a często robi, szczególnie
    jak jest ręcznie ustawiany bo są urządzenia klienckie, które sobie z tym
    nie radzą i nie potrafią się przełączyć pomiędzy AP. Ostatnio znajomy
    tak miał w domu, bo ma grubachne ściany i na jednym poziomie domu 4 AP
    bo nie stykało i zasugerowałem mu, żeby jednak dał różne nazwy SSID, to
    będzie wiedział do którego AP jest akurat wpięty. Jak nadał nazwy różne,
    to generalnie problemy się skończyły :)
    Są oczywiście wynalazki, które potrafią kicknąć klienta jak jest słaby
    (Mesh) i wtedy taki klient ogarnia inny AP, skoro słaby go wywalił a nie
    trzyma na siłę z wykrzyknikiem :)
    --
    Pixel(R)??