  • 91. Data: 2024-08-12 16:38:14
    Temat: Re: Głupie Smart gmiazdka
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Aug 2024 22:31:43 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Dlatego jestem zwolennikime wifi zamiast zigbee. Z praktyki wynika,
    > że
    > wifi jest absolutnie niezawodne, jeśli tylko nie padnie AP.

    To wytłumacz czemu często mam w telefonie lub w tablecie wykrzyknik
    na sile sygnału wifi. Inni podłączeni klienci do tego AP nie mają
    problemu. Pomaga on off wifi. Upierdliwe i z tego wynika że jednak
    zawodne...

    --
    Marek

  • 92. Data: 2024-08-12 18:11:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2024 16:38:14 +0200, Marek wrote:

    > To wytłumacz czemu często mam w telefonie lub w tablecie wykrzyknik
    > na sile sygnału wifi. Inni podłączeni klienci do tego AP nie mają
    > problemu.

    a) jesteś na granicy zasięgu,
    b) oni są w innym paśmie/mają dwa ..

    > Pomaga on off wifi.

    No, ciekawe. Po restarcie jest wybierany kanał ... może sąsiad mocny i
    cię zakłóca.
    Albo problem softwareowy.

    >Upierdliwe i z tego wynika że jednak zawodne...

    Może i zawodne, ale:
    -miałem troche podobnie - jest internet, po paru dniach nie ma, na
    wszystkich urządzeniach, restart routera pomaga.
    Wymieniłem TP-linka na innego TP-linka ... nadal się wiesza.
    Wymieniłem na innego, nie ma problemów żadnych, nie wiem co było.

    Specyfika tej sieci? jacys domorosli hackerzy ?

    -inny router, inna siec - drukarka po wifi traci łącznosć z kompami na
    kablu. W routerze przestaje bridging działać między wifi a portami
    ethernet. Nie wiem czemu.

    J.

  • 93. Data: 2024-08-12 19:26:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.08.2024 o 22:31, heby pisze:

    > Wspomniałeś, że masz (lub ktoś wspomniał) zrobione na 433. No więc to
    > faktycznie prosta sprawa, bo są gotowe czujniki i nie trzeba robić
    > reźby, tylko proto zdekodować.

    No ale to trzeba chcieć tamtych czujników. Jak dla mnie, raczej
    dodatkowe problemy zmiany baterii i z zasięgiem.

    > Natomiast u mnie raczej tak nie będzie.
    >
    > Ostatnio pojawiły się nowe ESP32 C3. Poza wifi, mają też BLE i zdaje
    > się, że żrą mniej prądu.

    Chyba taki mam z ZigBee :-)

> [...]
    > to kupiłem tego e-ink, aby zastanowić się nad opcją użycia go również w
    > celu wyświetlania informacji, bo ten wyświetlacz zje praktycznie 0 prądu.
    >
    > Projekt na razie w fazie zastanawiania się, troche to jednak będzie
    > pracy wymagało i nie wiem czy jest sens inwestowania w to czasu.
    >
    > Natomiast mam czujnik temperatury na ESP8266 wydłubany ręcznie i jestem
    > z niego bardzo zadowolony - działa na wifi i nie ma ani śladu awarii od
    > kilku lat. Najzwyczajniej działa zawsze. Tylko nie na baterie, on mierzy
    > kilka rzevczy w kotłowni i jest wpięty w zasilanie sieciowe.

    A dla mnie te moduły podejrzane są. Różne egzemplarze różnie zachowują
    się. Niekoniecznie dobrze wznawiają połączenie. Mam wrażenie, że
    potrafią zakłócać sieć.

    > Dlatego jestem zwolennikime wifi zamiast zigbee. Z praktyki wynika, że
    > wifi jest absolutnie niezawodne, jeśli tylko nie padnie AP.

    To tak jak ZigBee.

  • 94. Data: 2024-08-12 19:28:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.08.2024 o 16:38, Marek pisze:

    > To wytłumacz czemu często mam w telefonie lub w tablecie  wykrzyknik na
    > sile sygnału wifi. Inni podłączeni klienci do tego AP nie mają problemu.
    > Pomaga on off wifi. Upierdliwe i z tego wynika że jednak zawodne...

    Wyłącz sobie losowanie MAC.

  • 95. Data: 2024-08-12 20:04:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2024 16:38, Marek wrote:
    > To wytłumacz czemu często mam w telefonie lub w tablecie  wykrzyknik na
    > sile sygnału wifi.

    Ja nie mam. Zmień telefon.

    > Inni podłączeni klienci do tego AP nie mają problemu.

    Tym bardziej.

    > Pomaga on off wifi. Upierdliwe i z tego wynika że jednak zawodne...

    Nie, telefon ma jakiś problem. Software albo hardware bug.

    NIe wyciągaja z tego za szerokich wniosków, na wiele telefonów jakie
    miałem problem z wifi był tylko z jednym i rozwiązał go jakaśtam
    aktualizacjia oprogramowania.

  • 96. Data: 2024-08-12 20:06:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2024 19:26, io wrote:
    > To tak jak ZigBee.

    Nie, w przypadku ZigBee failure rate zaczyna być u mnie w okolicy 40%
    urządzeń, po średnio 2 latach. Dotyczy to konkretnych modeli.

    To ja podziękuję już Zigbee, to czysta loteria.

  • 97. Data: 2024-08-12 20:25:06
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.08.2024 o 20:06, heby pisze:

    > Nie, w przypadku ZigBee failure rate zaczyna być u mnie w okolicy 40%
    > urządzeń, po średnio 2 latach. Dotyczy to konkretnych modeli.
    >
    > To ja podziękuję już Zigbee, to czysta loteria.

    Ja o tym, że wszystko zależy od jednego koordynatora.

  • 98. Data: 2024-08-12 22:39:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2024 20:25, io wrote:
    > Ja o tym, że wszystko zależy od jednego koordynatora.

    "Koordynatorów" wifi możesz mieć wielu. Albo kilka AP, bo i tak domu
    jednym nie pokryjesz, albo grida.

  • 99. Data: 2024-08-12 22:45:36
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.08.2024 o 22:39, heby pisze:

    > "Koordynatorów" wifi możesz mieć wielu. Albo kilka AP, bo i tak domu
    > jednym nie pokryjesz, albo grida.

    Grid WiFi też może ma koordynatora. ZigBee może mieć lepszy grid niż ma? :-)

  • 100. Data: 2024-08-12 22:50:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2024 22:45, io wrote:
    > Grid WiFi też może ma koordynatora. ZigBee może mieć lepszy grid niż ma?
    > :-)

    Raczej nie. Opisywałem już, że grid zigbee jest bezsensowny, łaczy się
    zupełnie nie zwracajac uwagę na faktyczne odległości, rozpina, przepina,
    rozparowuje i powoduje tylko dodatkową warstwę problemów.

    Może to mieć związek z jakością urządzeń w zigbee, ale prawdę mówiąc
    miałem ich dość i nie udało się uzyskać czeokolwiek na kształt
    działającej w sposób pewny sieci. Koordynator do dupy, extendery do
    dupy, urządzenia do dupy. Nie mam więcej funduszy i czasu na szukanie
    tego jednego setupu, który działa.