  • Data: 2009-03-31 21:04:45
    Temat: Re: Głębia ostrości z telekonwerterem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 29 Mar 2009, Zibi wrote:

    > Ciekawi mnie tylko (retorycznie), jak wpływa przysłona na GO?

    "Istotnie" ;)

    > Duża dziura daje małą GO, F8 daje dużą GO (mam taki obiektyw,
    > że mogę, kręcąc kółkiem, zamykać F od 1,8 do "cholerawieile").
    > Stoję w miejscu, model się nie rusza, ja kręcę kółkiem,
    > a GO raz 'papierowa', a raz jak stąd na Księżyc. Ot ciekawostka. ;)
    > I tylko jeden parametr zmieniam... Hmm...

    Jeśli można, to ja jeszcze raz z sugestią takiego prostego
    modelu, który wyjaśnia co i dlaczego.
    Narysuj sobie przebieg promieni "idących" przez krawędzie
    układu optycznego...

    To szerokość "dziury" wprost przyczynia się do kąta pod
    którym przyrasta rozmycie!
    Drugim czynnikiem jest późniejsze "powiększenie" tego rozmycia,
    czyli skala odwzorowania.
    Koniec listy :)

    > Z poprzednich i tej wypowiedzi (oraz zdjęć) wynika, że przy zachowaniu
    > tego samego kadru GO nie zależy od ogniskowej. ^_^

    Bo tak jest i basta ;)

    > Krótkiej.

    Ucieknie :P

    > Nie wiem.

    Organoleptycznie ;)

    > Wyżej już wysnułem wniosek: nie wpływa. (?)

    Słuszny :D

    pzdr, Gotfryd