    From: Terry Jonesty <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Gest Komoroskiego wyreżyserowany ?
    Date: Tue, 12 Jun 2012 19:07:58 -0700 (PDT)

    On 13 Cze, 00:19, Maciej Bojko <m...@g...com> wrote:
    > Coś w tym jest z tym żałosnym stanem edukacji. Nie uwierzysz, ale
    > niedawno czytałem gostka, który uważa, że prezydent RP ma jakikolwiek
    > wpływ na gospodarkę... Debilokracja, w rzeczy samej.

    Ty uważasz, że prezydent nie ma żadnego wpływu na gospodarkę?
    To dam ci szybkie korepetycje:
    1.) gospodarka sie porusza w/g systemu prawnego, a spółki w "wolnym
    rynku" moga zrobić tylko to co prawo przewiduje,
    2.) system prawa gospodarczego jest wyznaczony Ustawami uchwalanymi
    przez Sejm,
    3.) Ustawy musza być podpisane przez Prezydenta RP, lub moga być
    odrzucone gdyz prezydent ma prawo VETA,
    4.) Prezydent RP posiada prawo i potężną infrastrukturę (rozbudowaną
    Kancelarię Prezydencką) do przeprwadzania inicjatyw ustawodawczych,
    5.) wszystkie podmioty gospodarcze muszą regularnie sporządzać BILANS
    żeby szczegółowo rozliczać się z Urzędem Skarbowym a WSZELKIE
    STRATEGIE wszelkich spółek bardzo silnie zależą od obowiązującego
    systemu podatkowego,
    6.) państwo Unii Europejskiej uzgadnia zarówno system podatkowy jak i
    strategiczne decyzje makroekonomiczne (np. wstąpienie do strefy
    "Euro") z innymi państwami UE poprzez negocjacje i kroki dyplomatyczne
    - w sam raz w zakresie kompetencji Prezydenta RP,
    7.) w zakresie międzynarodowej współpracy gospodarczej i wymiany
    towarowej Prezydent RP może aktywnie poszukiwać okazji do korzytnych
    umów, możliwości, nowych partnerów.

    Czyli niestety DOKŁADNIE ODWROTNIE niż teraz robi.