-
11. Data: 2011-03-08 11:42:20
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
news:il4u1l$1484$1@news2.ipartners.pl...
> Drogo macie.
> U mnie w ZG sprawdzenie zbieznosci, cisnienia w oponach i ustawienie do
> 100zl max.
> Najtaniej w ASO Kia, 70zl.
Warto byłoby podjechać nawet, szkoda że się nie wybieram w okolice.
-
12. Data: 2011-03-08 11:44:19
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
> Bedzie dyskusja, ale ja lubie zaklady z komputerem do tego.
> Przynajmniej sie wyswietli cala geometria, a nie tylko zbieznosc.
No właśnie mi o to chodzi, skoro i tak muszę wymienić opony, to nie
chciałbym aby następne się ząbkowały.
-
13. Data: 2011-03-08 11:45:14
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
> ASO chce 240 zł za obie osie.
> Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania?
jako, że obie osie są regulowane to powinno być jakieś 150-200zł, pewnie ta
kwota 240zł wynika z ASO-wości zakładu ;-)
> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia,
swego czasu takie problemy były np z Vectrami B - wiadomo było, że
fabrycznie zakładane Good Yeary o nazwie Eagle Touring się ząbkują i nie ma
na to mocnych, sprawa załatwiała się w momencie zmiany opon na inne, np
Pirelli P6/P7,
w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po
prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie powodują
huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich wyząbkowania,
brat
-
14. Data: 2011-03-08 11:51:21
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
>
> z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia,
> swego czasu takie problemy były np z Vectrami B - wiadomo było, że
> fabrycznie zakładane Good Yeary o nazwie Eagle Touring się ząbkują i nie
> ma na to mocnych, sprawa załatwiała się w momencie zmiany opon na inne, np
> Pirelli P6/P7,
Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne.
Miałem te same opony (Michelin Energy) w Megane i nic się nie działo, w Kii
3 lata (w tym połowa na zimówkach) i buczą.
> w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po
> prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie
> powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich
> wyząbkowania,
O to to właśnie.
Ciekawe czy też tylko tylne mi się ząbkują?
A jakie nie powodują?
-
15. Data: 2011-03-08 12:05:56
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>>> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
>>
>> z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia,
> Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne.
> Miałem te same opony (Michelin Energy) w Megane i nic się nie działo, w
> Kii 3 lata (w tym połowa na zimówkach) i buczą.
zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też
Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe
niemal znika w oczach),
>> w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po
>> prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie
>> powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich
>> wyząbkowania,
>
> O to to właśnie.
> Ciekawe czy też tylko tylne mi się ząbkują?
hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert,
> A jakie nie powodują?
gumiarze znają problem z Focusami, trzeba by poszperać na forach Forda co
zakładają, ew. popytać jakiegoś oponiarza co się sprawdza na takich autach,
jak sądzę dobrze byłoby jednak poczynić poszukiwania pod kątem Ceeda -
jednak dany model opony różnie może się zachowywać w różnych modelach aut,
brat
-
16. Data: 2011-03-08 12:11:34
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:il52in$o9t$1@inews.gazeta.pl...
>>>> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
>>>
>>> z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia,
>
>> Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne.
>> Miałem te same opony (Michelin Energy) w Megane i nic się nie działo, w
>> Kii 3 lata (w tym połowa na zimówkach) i buczą.
>
> zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też
> Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe
> niemal znika w oczach),
No to makabrycznie miękkich nie chcę.
A jakiś kompromis cenowy?
>
>>> w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po
>>> prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie
>>> powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich
>>> wyząbkowania,
>>
>> O to to właśnie.
>> Ciekawe czy też tylko tylne mi się ząbkują?
>
> hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert,
Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie, co
powoduje bardziej równomierne zużycie.
Ale nie wiem czy ten Michelin to nie jest opona asymetryczna i też tak
można.
Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób.
-
17. Data: 2011-03-08 12:37:25
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: " " <b...@N...gazeta.pl>
Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
> Pomijając błędy użytkownika w rodzaju palenia gum czy złego ciśnienia w
> oponach.
Z doswiadcznei wiem, iz za zabkowanie odpowiedizalnych jest masa rzeczy i/lub
polaczenie kilku
- opona i jej wlasciwosci
- moze auto - Passat (zawieszenie fabrycznie sprawne)
- nasz drogi
Moje GY Hydragip wyzabkowaly sie po kilku tys. km ;) tak, ze radia nie bylo
slychac tylko wycie myslalem, ze to lozyska padly, ale sam bieznik nie niesl
sladow zuzycia ;) po jednym nie pelnym sezonie.
po zmianie na Excellance, ten sam rozmiar, auto przechulao 4 lata, mase km, w
ciszy, spokoju i niesamowitym ogolnym komforcie ;).
Oczywoscie gwarant wciskal mi kity, ze zla zbieznosc, ten zarzut odpadl, no to
zawieszenie wytluczone to tez... trwalo to cala zime ale wygralem ;).
uwazm, iz ciezko okreslic co jest winne jak napisalem winnych jest masa
czynnikow ;) ale przewaznie sa to winne opony ;) czego gwarant nie mogl pojac
do konca ;)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
18. Data: 2011-03-08 12:37:41
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>> zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też
>> Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe
>> niemal znika w oczach),
>
> No to makabrycznie miękkich nie chcę.
> A jakiś kompromis cenowy?
nie wiem jak zachowają się na zawieszeniu wielowahaczowym Yokohamy A-drive,
te mogę Ci polecić, teraz będę w Astrze jeździł już 3 sezon i jest OK,
natomiast C-drive przy ostrzejszej jeździe na V-B wytrzymuje na prawdę
niewiele,
sprawdź też ceny Pirelli P6 - kiedyś były bardzo drogie, obecnie może ceny
spadły,
>> hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert,
>
> Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie,
> co powoduje bardziej równomierne zużycie.
> Ale nie wiem czy ten Michelin to nie jest opona asymetryczna i też tak
> można.
asymetryczne powinno się dać, trzeba zwracać uwagę kiedy opona jest
kierunkowa,
> Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób.
niekoniecznie, po przełożeniu stronami i tył z przodem, może nastąpić
...błoga cisza w aucie :-) trzeba sprawdzić,
brat
-
19. Data: 2011-03-08 12:40:42
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
> Moje GY Hydragip wyzabkowaly sie po kilku tys. km ;) tak, ze radia nie
> bylo
> slychac tylko wycie myslalem, ze to lozyska padly, ale sam bieznik nie
> niesl
> sladow zuzycia ;) po jednym nie pelnym sezonie.
>
> po zmianie na Excellance, ten sam rozmiar, auto przechulao 4 lata, mase
> km, w
> ciszy, spokoju i niesamowitym ogolnym komforcie ;).
>
> Oczywoscie gwarant wciskal mi kity, ze zla zbieznosc, ten zarzut odpadl,
> no to
> zawieszenie wytluczone to tez... trwalo to cala zime ale wygralem ;).
Z gwarantem od czego?
Od opon czy od samochodu?
Ja po 4 latach raczej nie mam szans niestety.
-
20. Data: 2011-03-08 12:42:58
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>> Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie,
>> co powoduje bardziej równomierne zużycie.
>> Ale nie wiem czy ten Michelin to nie jest opona asymetryczna i też tak
>> można.
>
> asymetryczne powinno się dać, trzeba zwracać uwagę kiedy opona jest
> kierunkowa,
>
>> Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób.
>
> niekoniecznie, po przełożeniu stronami i tył z przodem, może nastąpić
> ...błoga cisza w aucie :-) trzeba sprawdzić,
Od tego zacznę, bo buczeć zaczęły przy właśnie takiej zmianie, więc po zimie
z powrotem je odwrócę.
Pytanie tylko czy można RÓWNIEŻ ze zmianą stron.