  • 11. Data: 2011-03-08 11:42:20
    Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:il4u1l$1484$1@news2.ipartners.pl...
    > Drogo macie.
    > U mnie w ZG sprawdzenie zbieznosci, cisnienia w oponach i ustawienie do
    > 100zl max.
    > Najtaniej w ASO Kia, 70zl.

    Warto byłoby podjechać nawet, szkoda że się nie wybieram w okolice.

  • 12. Data: 2011-03-08 11:44:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Bedzie dyskusja, ale ja lubie zaklady z komputerem do tego.
    > Przynajmniej sie wyswietli cala geometria, a nie tylko zbieznosc.

    No właśnie mi o to chodzi, skoro i tak muszę wymienić opony, to nie
    chciałbym aby następne się ząbkowały.

  • 13. Data: 2011-03-08 11:45:14
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > ASO chce 240 zł za obie osie.
    > Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania?

    jako, że obie osie są regulowane to powinno być jakieś 150-200zł, pewnie ta
    kwota 240zł wynika z ASO-wości zakładu ;-)

    > A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?

    z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia,
    swego czasu takie problemy były np z Vectrami B - wiadomo było, że
    fabrycznie zakładane Good Yeary o nazwie Eagle Touring się ząbkują i nie ma
    na to mocnych, sprawa załatwiała się w momencie zmiany opon na inne, np
    Pirelli P6/P7,
    w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po
    prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie powodują
    huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich wyząbkowania,

    brat

  • 14. Data: 2011-03-08 11:51:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > ma na to mocnych, sprawa załatwiała się w momencie zmiany opon na inne, np

    Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne.
    Miałem te same opony (Michelin Energy) w Megane i nic się nie działo, w Kii
    3 lata (w tym połowa na zimówkach) i buczą.

> [...]
    > prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie
    > powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich

    O to to właśnie.
    Ciekawe czy też tylko tylne mi się ząbkują?

    A jakie nie powodują?

  • 15. Data: 2011-03-08 12:05:56
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne.
    > Miałem te same opony (Michelin Energy) w Megane i nic się nie działo, w
    > Kii 3 lata (w tym połowa na zimówkach) i buczą.

    zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też
    Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe
    niemal znika w oczach),

    > O to to właśnie.
    > Ciekawe czy też tylko tylne mi się ząbkują?

    hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert,

    > A jakie nie powodują?

    gumiarze znają problem z Focusami, trzeba by poszperać na forach Forda co
    zakładają, ew. popytać jakiegoś oponiarza co się sprawdza na takich autach,
    jak sądzę dobrze byłoby jednak poczynić poszukiwania pod kątem Ceeda -
    jednak dany model opony różnie może się zachowywać w różnych modelach aut,

    brat

  • 16. Data: 2011-03-08 12:11:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też
    > Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe
    > niemal znika w oczach),

    No to makabrycznie miękkich nie chcę.
    A jakiś kompromis cenowy?

    > hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert,

    Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie, co
    powoduje bardziej równomierne zużycie.
    Ale nie wiem czy ten Michelin to nie jest opona asymetryczna i też tak
    można.
    Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób.

  • 17. Data: 2011-03-08 12:37:25
    Od: " " <b...@N...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
    > Pomijając błędy użytkownika w rodzaju palenia gum czy złego ciśnienia w
    > oponach.

    Z doswiadcznei wiem, iz za zabkowanie odpowiedizalnych jest masa rzeczy i/lub
    polaczenie kilku

    - opona i jej wlasciwosci
    - moze auto - Passat (zawieszenie fabrycznie sprawne)
    - nasz drogi

    Moje GY Hydragip wyzabkowaly sie po kilku tys. km ;) tak, ze radia nie bylo
    slychac tylko wycie myslalem, ze to lozyska padly, ale sam bieznik nie niesl
    sladow zuzycia ;) po jednym nie pelnym sezonie.

    po zmianie na Excellance, ten sam rozmiar, auto przechulao 4 lata, mase km, w
    ciszy, spokoju i niesamowitym ogolnym komforcie ;).

    Oczywoscie gwarant wciskal mi kity, ze zla zbieznosc, ten zarzut odpadl, no to
    zawieszenie wytluczone to tez... trwalo to cala zime ale wygralem ;).

    uwazm, iz ciezko okreslic co jest winne jak napisalem winnych jest masa
    czynnikow ;) ale przewaznie sa to winne opony ;) czego gwarant nie mogl pojac
    do konca ;)

  • 18. Data: 2011-03-08 12:37:41
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > No to makabrycznie miękkich nie chcę.
    > A jakiś kompromis cenowy?

    nie wiem jak zachowają się na zawieszeniu wielowahaczowym Yokohamy A-drive,
    te mogę Ci polecić, teraz będę w Astrze jeździł już 3 sezon i jest OK,
    natomiast C-drive przy ostrzejszej jeździe na V-B wytrzymuje na prawdę
    niewiele,
    sprawdź też ceny Pirelli P6 - kiedyś były bardzo drogie, obecnie może ceny
    spadły,

> [...]
    > co powoduje bardziej równomierne zużycie.
    > Ale nie wiem czy ten Michelin to nie jest opona asymetryczna i też tak

    asymetryczne powinno się dać, trzeba zwracać uwagę kiedy opona jest
    kierunkowa,

    > Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób.

    niekoniecznie, po przełożeniu stronami i tył z przodem, może nastąpić
    ...błoga cisza w aucie :-) trzeba sprawdzić,

    brat

  • 19. Data: 2011-03-08 12:40:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > no to
    > zawieszenie wytluczone to tez... trwalo to cala zime ale wygralem ;).

    Z gwarantem od czego?
    Od opon czy od samochodu?

    Ja po 4 latach raczej nie mam szans niestety.

  • 20. Data: 2011-03-08 12:42:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > asymetryczne powinno się dać, trzeba zwracać uwagę kiedy opona jest
    > kierunkowa,

    > niekoniecznie, po przełożeniu stronami i tył z przodem, może nastąpić
    > ...błoga cisza w aucie :-) trzeba sprawdzić,

    Od tego zacznę, bo buczeć zaczęły przy właśnie takiej zmianie, więc po zimie
    z powrotem je odwrócę.
    Pytanie tylko czy można RÓWNIEŻ ze zmianą stron.