-
31. Data: 2011-03-08 23:05:43
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: V-Tec <v...@z...pl>
W dniu 2011-03-08 10:23, Cavallino pisze:
> ASO chce 240 zł za obie osie.
> Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania?
>
> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
podejrzewam TTTM (ten typ tak ma) - jak np. vectra c. Z tyłu
poząbkowały? "Wielowahacz" masz z tyłu? Możesz przekładać stronami co
kilka kkm (np. w połowie sezonu). Możesz też zastosować opony mniej
podatne na ząbkowanie.
http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=
116
--
pozdrawiam,
W.
-
32. Data: 2011-03-09 00:47:44
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "V-Tec" <v...@z...pl> napisał w wiadomości
news:il697p$ead$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-03-08 10:23, Cavallino pisze:
>> ASO chce 240 zł za obie osie.
>> Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania?
>>
>> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
>
>
> podejrzewam TTTM (ten typ tak ma) - jak np. vectra c. Z tyłu poząbkowały?
Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było.
Gumiarze gadali, że wszystkie takie (były zamieniane co rok tył->przód), a
które bardziej buczały to czort wie.
>"Wielowahacz" masz z tyłu?
Coś w ten deseń.
> Możesz przekładać stronami co kilka kkm (np. w połowie sezonu).
Aż tak ambitny to nie jestem.
Możesz też zastosować opony mniej
> podatne na ząbkowanie.
>
> http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=
116
No o tym artykule wspominałem.
Ale jakie KONKRETNIE opony są mniej podatne na ząbkowanie to nie wspominali.
-
33. Data: 2011-03-09 10:25:07
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d75faa5$0$2437$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2011-03-08 10:28, wchpikus pisze:
>> Drogo, bardzo drogo.
>> powinno byc od 70 do 100zl
>
> W trójmieście to 70-100zł kosztuje albo ustawienie samej zbieżności
> przodu, albo ewentualnie tylko odczyt geometrii z obu osi.
> Ustawienie geometrii na obu osiach cena to tak 150-200zł.
No i takie właśnie ceny znalazłem też w Poznaniu.
Nawet w ASO (innym), więc po prostu zmieniam ASO w którym będę robił
przegląd, przy okazji zaoszczędzę trochę na samym przeglądzie.
Tak to chytry dwa razy traci, nie dość że nie zarobią na geometrii, to nie
zarobią też na przeglądzie.
-
34. Data: 2011-03-09 22:36:30
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: V-Tec <v...@z...pl>
W dniu 2011-03-09 00:47, Cavallino pisze:
[..]
> Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było.
ręką powinieneś wyraźnie wczuć. Jak pogłaskasz bieżnik "do przodu" i "do
tyłu" to wyczujesz różnicę. Może będziesz w stanie określić czy to
przednie czy tylne się wyząbkowały.
> Gumiarze gadali, że wszystkie takie (były zamieniane co rok tył->przód),
> a które bardziej buczały to czort wie.
hm, po założeniu na przód powinny się zetrzeć ząbki.
[..]
> Ale jakie KONKRETNIE opony są mniej podatne na ząbkowanie to nie
> wspominali.
info od mojego gumiarza:
Continental (Sport Contact) - nie ząbkują
Dunlop SP Sport Fast Response - ząbkują
Fulda Carat Progresso - ząbkują
Z tego co czytałem to bardziej ząbkują te z poprzeczną kostką i dużymi
odstępami między nimi w osi wzdłużnej.
W.
-
35. Data: 2011-03-09 23:53:48
Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "V-Tec" <v...@z...pl> napisał w wiadomości
news:il8rsv$c52$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-03-09 00:47, Cavallino pisze:
> [..]
>
>> Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było.
>
> ręką powinieneś wyraźnie wczuć. Jak pogłaskasz bieżnik "do przodu" i "do
> tyłu" to wyczujesz różnicę. Może będziesz w stanie określić czy to
> przednie czy tylne się wyząbkowały.
Wszystkie są poząbkowane zdaniem gumiarza.
Ale nie wiem które mi buczały w zeszłym roku.