  • Data: 2013-03-14 15:02:44
    Temat: Re: Geneza fiflaków na przejściu dla pieszych
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 14 Mar 2013 07:54:28 +0100, J.F.

    > Pojazd sie zatrzymuje zeby cie wpuscic, a ty co - stoisz i czekasz ?
    > No chyba ze tam za radiowozem widac rozpaczliwie hamujaca ciezarowke :-)

    Włażę tam gdzie mogę, a dalej zachowuję nadal ostrożność, dopóki nie mam
    pewności, że na drugim pasie nic mnie nie rozjedzie -- np. ktoś się
    zatrzyma (no i wykluczając opcję z ciężarówką), albo jest zupełnie pusto za
    autem które mnie przepuszcza.

    To samo przecież jest zza kółka, gdy ktoś mi ustępuje pierwszeństwa na
    skrzyżowaniu. Skręcam, ale wcześniej upewniam się, że nikomu dalej nie
    wymuszę -- nawet jeśli tamten "ktoś" nie może tam omijać/wyprzedzać.

    To jest elementarne, choć nie ucza tego na kursach na PJ, a większość
    rodziców nie przekazuje takich elementów dzieciom, lub nie utrwala ich
    należycie, niestety.

    > Ale tak szczerze - zanim nie naglosnili paru przypadkow to sie stosowales,
    > czy patrzyles tylko przed siebie - rowno czy dziury ?

    Oczywiście że miałem okres gdy jeździłem z klapami na oczach, jak każdy
    młody kierowca -- ale jak widać widziałem wystarczająco dużo, albo po
    prostu miałem szczęście, że nikomu krzywdy nie zrobiłem.

    Co nie znaczy, że będę snuć o złych przepisach. Jeśli już, to o moim
    nieprzystosowaniu -- ale to akurat zaszłości wynikające z braków w
    wychowaniu w dzieciństwie, nauczaniu (także, a może przede wszystkim,
    przygotowania do jazdy po ulicach).

    Zatem jeśli ja miałem braki, to mogą je mieć także inni -- i z tą myślą nie
    ufam innym i sytuacjom jeśli zachowanie lub sytuacja może zwiastować
    kłopoty -- ale też nie traktuję wszystkich jak potencjalnych morderców i
    nie boję się każdej sytuacji.

    --
    Pozdor Myjk