eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGenerowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku binRe: Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.188.146.110.11
    1!not-for-mail
    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
    Date: Fri, 28 Jun 2024 13:05:39 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v5m5e2$6lb$1@news.chmurka.net>
    References: <v5egs3$39jfk$1@news.icm.edu.pl>
    <0...@h...invalid>
    <v5eqvh$ci5$1@news.chmurka.net> <v5erv0$3a5lq$1@news.icm.edu.pl>
    <z...@4...net>
    <v5fd8b$3b1n4$1@news.icm.edu.pl>
    <14fhxjd72vgco$.wem7va4nmviu$.dlg@40tude.net>
    <v5gq4e$650$1@news.chmurka.net>
    <c...@4...net>
    <v5h49i$ftu$2@news.chmurka.net>
    <4cey4keop44q.tqbxemqt55mf$.dlg@40tude.net>
    <v5lpkp$sqe$1@news.chmurka.net>
    <1dvntfudqda49$.g5d6ln9lwjw6$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 28 Jun 2024 11:05:38 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="pozboju";
    posting-host="188.146.110.111"; logging-data="6827";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:KVmM9noX1ew0caVIcfnWjMm7GwM=
    sha256:HDOF2DWAR+WZXUAXnqFl33BSnQargs4dbRT1KFmCW6U=
    sha1:nVYCij+LhhpLEeK2v/2Q+WUeWE8=
    sha256:BlJcAQm+b0hS4Gl3TQnPqHiP3H+4tC0yQTbQ0Ud5Qsw=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <1dvntfudqda49$.g5d6ln9lwjw6$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:792624
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 28.06.2024 o 11:00, J.F pisze:

    > To juz chyba Platon zauważył, ze ładnie współbrzmią ze sobą dzwięki,
    > ktore mają odpowiednio ułamkowe stosunki częstotliwości, a u niego to
    > chyba stosunki długości strun.
    >
    > Czyli do 440Hz, to raczej powinno być 550Hz, a nie 554.
    > I podobnoż kiedys tak własnie strojono, tzn dostrajano na słuch
    > odpowiednie interwaly pomiędzy niektórymi klawiszami/dzwiękami,
    > bo one były często używane, czy wręcz stanowily podstawe danej gamy
    > dur/moll.
    >
    > Róznica niewielka, ale ..
    > jakby to było np 440 i 441 to uslyszalbym charakterystyczne zdudnienia
    > o czestotliwosci 1Hz. 440 i 444 to szybkie zdudnienia, wiec inny
    > efekt.
    >
    > Ale miedzy 440 i 550Hz zdudnien IMHO nie ma.
    > I na ucho nie słysze róznicy między 440+550 a 440+554.
    > Wiec może ten strój równomiernie temperownany nie jest taki
    > kompromisowy.
    > Ale ja kiepskie ucho mam :-)

    Tutaj https://www.youtube.com/watch?v=LZzx9g8j-Tc masz utwór w tonacji
    F-dur na pianinie nastrojonym w ten sposób, że właśnie tonacja F-Dur
    jest całkowicie nie_temperowana. To jest przykład muzyczny autora
    nagrania do jego artykułu
    http://arspolonica.ocross.net/temperacja-kirnberger-
    3/

    Warto artykuł przeczytać, ale żeby było jasne ja też nie słyszę
    zajebistości tego brzmienia o którym pisze autor. Szkoda, że dla
    porównania nie nagrał tego samego w systemie temperowanym, żeby można
    było porównać. Tak przy okazji, ten gość to jest ten o którym wcześniej
    pisałem, że stroił mi pianino.

    > I ostatnia ciekawostka - w pianinie potrafią być 3 równoległe struny
    > na klawisz. I kazda indywidualnie strojona.
    >
    >> Generalnie interwały dzielimy na dysonanse i konsonanse. Konsonanse są
    >> 3: oktawa (12), kwinta (7), kwarta (6) - kwarta to przewrót kwinty i
    >> odwrotnie.
    >
    > Na tych przewrotach to ja się nie znam, ale ponoć ucho na wartosci
    > częstotliwosci mało wrażliwe, natomiast czułe na stosunki - czy
    > równoczesnych tonów, czy szybko po sobie następujących.
    >
    >> W ich czystej wersji nie ma zdudnień. Ale jeśli nastroisz
    >> wpierw czystą kwartę, od tej kwarty nastroisz czystą kwintę, to będziesz
    >> miał zdudnienia na oktawie (sumie kwinty i kwarty), czyli oktawy nie
    >> będziesz miał czystej.
    >
    > Kwinta czysta to stosunek 3:2, a kwarta 4:3 ?
    > To razem 12:6 ..

    Mój błąd, chciałem zobaczyć komat pitagorejski na jednym przelocie. A to
    trzeba odłożyć 12 kwint, 7 oktaw i odpowiednio policzyć ;)

    >> Temperacja polega na popsuciu kwinty/kwarty celem
    >> uzyskania idealnej oktawy. Odstraja się je na pojedyncze zdudnienia.
    >> Co do dysonansów, czyli dzwięków które nie współgrają - technicznie
    >> rzecz biorąc przyczyną tego nie współgrania są właśnie zdudnienia.
    >>
    >> Jeśli więc pytasz o tercję 440-554(550) to będzie zdudnień wchuj, bo
    >> taka jest istota tego interwału ;)
    >
    > No ale ja nie slysze zdudnien dla np 300+451. brzmi podobnie jak
    > 300+450.

    No bo f1+-f2 jest zawsze a tylko jak wychodzi małe to odbierasz to jako
    zdudnienia.

    Jeśli znowu czegoś nie pokręcę to grając kwintę/kwartę, różnicówki
    trafiają w szereg harmoniczny dlatego to jest przyjemne dla ucha. Ale
    taka tercja wielka ma różnicówki na: 1/4 to akurat 2 oktawy niżej, czyli
    współbrzmi, ale druga różnicówka to 9/4 i to raczej w nic sensownego nie
    trafia stąd dysonans. Czyli reasumując nie ma różnicy pomiędzy 550 i 554
    bo obydwa wprowadzają taką samą siarę ;)

    PD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: