  • 21. Data: 2011-03-11 09:52:33
    Temat: Re: GeForce GT 430 ?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Latet" napisał w wiadomości grup
    > Nie wiem, czy tzw. "Video engine" na kartach nVidii ma coś bezpośrednio
    > wspólnego z CUDA, czy to całkiem odrębna rzecz, ale tenże "Video engine" w
    > mojej GT240 jest fantastycznie wydajny i jeszcze nie trafił mi się film,
    > którego Splash Lite (softplayer w pełni korzystający z dobrodziejstw Video
    > Engine) nie odtwarzałby płynnie. Do tego oferuje bajecznie wręcz efektywne i
    > efektowne usuwanie przeplotu. Miodzio.

    Są materiały wideo, gdzie nie działa sprzętowe wspomaganie dekodowania.

  • 22. Data: 2011-03-11 10:05:07
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Są materiały wideo, gdzie nie działa sprzętowe wspomaganie dekodowania.

    Prawda. Splash sprzętowo dekoduje materiały zakodowane w AVC/H.264, ale VC-1 i
    Xvid już nie.

    latet

  • 23. Data: 2011-03-11 16:57:36
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 11.03.2011 10:43, Latet wrote:

    > Sądzę, że Splash robi to sprzętowo, bo wygląda to rewelacyjnie i żaden z
    > trybów dostępnych w VLC nie może się umywać.
    >
    > Swoją drogą -czy można jakoś zmusić VLC do wykorzystywania więcej niż 1
    > rdzenia CPU? A może nawet do wykorzystywania GPU? Bo niestetety, na moim
    > C2Duo 2.66 jeden rdzeń to za mało do płynnego odtwarzania niektórych
    > filmów przez VLC.

    VLC ma sprzętowe wspomaganie dekodowania od wersji 1.1
    "VLC 1.1.0 and GPU decoding on ATI"
    http://www.videolan.org/news.html
    Marx

  • 24. Data: 2011-03-11 20:40:56
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > VLC ma sprzętowe wspomaganie dekodowania od wersji 1.1
    > "VLC 1.1.0 and GPU decoding on ATI"
    > http://www.videolan.org/news.html

    Mieć ma, ale nie udaje mi się tego włączyć. Tzn. checkbox włączyć mogę, ale
    niczego to nie zmienia...

    latet

  • 25. Data: 2011-03-14 22:14:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Mar 2011, Marx wrote:

    > Nie wiem czy zauważyliście, ale autor wątku napisał że nie gra, więc
    > wszystkie wywody n/t wydajności w 3D można sobie włożyć głęboko...do szafy.

    ???
    Że niby jak, 3D Twoim zdaniem do gier służy? ;O

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2011-03-15 06:57:56
    Od: Marx <M...@n...com>

    > ???
    > Że niby jak, 3D Twoim zdaniem do gier służy? ;O

    nie wiem co znaczy ten ostatni emotikon, loda robisz? ;)
    3d na grafice służy w 90% do gier, są też inne zastosowania ale autor
    wątku ich nie wymieniał
    Marx

  • 27. Data: 2011-03-16 22:53:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Mar 2011, Marx wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^

    > nie wiem co znaczy ten ostatni emotikon, loda robisz? ;)

    Ćwiczenie dla czytelników ze składania :O z ;)
    :P

    > 3d na grafice służy w 90% do gier,

    Ale autor wyraźnie powiedział że NIE GRA.
    Pozostaje więc te 10%:

    > są też inne zastosowania ale autor wątku
    > ich nie wymieniał

    I co, to czego autor nie wymienił jest ważniejsze od tego
    co wymienił, czy z tego czego nie wymienił dedukujesz
    to czego nie wymienił?
    Oczywiście, że podejrzewam iż "jakieś tam 10%" to Ty
    sobie pozwalasz "pominąć jako nieistotne".
    Wot, ciekawa logika, rzekłbym całkiem jakbym słuchał
    rzecznika rządu (albo jakiegoś dyrektora departamentu)
    tłumaczącego niespójność w przepisach ;)

    pzdr, Gotfryd
    (który akurat nie używa stereo do gier)

  • 28. Data: 2011-03-17 07:02:09
    Od: Marx <M...@n...com>

    Piszesz bardzo niejasno
    "Że niby jak, 3D Twoim zdaniem do gier służy?"
    nie wiem, czy to żart, czy co?

    Te 10% poza grami to w zasadzie wspomaganie interfejsu aero czy
    wspomaganie wyświetlania viewportów w 3DStudioMax, może jakieś
    wspomaganie 3D we flashu (znowu gry!), ewentualnie zupełnie niszowe CUDA
    które można podciągnąć pod "3D". Można tez wykorzystać shadery do
    deinterlaice'ingu (rzadko spotykane).
    Czekam więc co ty wyczytałeś w myślach autora wątku, do czego niby to
    potrzebuje on to 3D.

    I oczywiście "z tego czego nie wymienił dedukujesz
    to czego nie wymienił" - tak, jak nie wymienił że coś jest istotne, to
    istotne nie jest. Bo jak by było to by wymienił. Raczej proste i logiczne.

    Nie wiem o co chodzi z "nieużywaniem stereo do gier", bardzo cię proszę,
    postaraj się pisać bardziej zrozumiale.
    Marx

  • 29. Data: 2011-03-18 08:09:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Mar 2011, Marx wrote:

    > Piszesz bardzo niejasno
    > "Że niby jak, 3D Twoim zdaniem do gier służy?"
    > nie wiem, czy to żart, czy co?

    Trochę żart, ale sprowadzający się do usiłowania oddzielenia
    stereo od gier.
    Z tą uwagą, że odwzorowanie w grach rzeczywiście bliższe jest
    do określenia "3D" niż np. na zdjęciach lub filmie (można
    zmieniać punkt widzenia).

> [...]
    > (znowu gry!), ewentualnie zupełnie niszowe CUDA które można podciągnąć pod

    Nie, nie można.
    Nawet jeśliby było wykorzystywane do generowania obrazu przestrzennego,
    jest to oddzielne zagadnienie :D

    > Można tez wykorzystać shadery do deinterlaice'ingu (rzadko spotykane).
    > Czekam więc co ty wyczytałeś w myślach autora wątku, do czego niby to
    > potrzebuje on to 3D.

    Nic nie wyczytałem.
    Zwyczajnie - nie wiem czy np. filmów stereo nie ogląda :|

    > I oczywiście "z tego czego nie wymienił dedukujesz
    > to czego nie wymienił" - tak, jak nie wymienił że coś jest istotne,

    No jak dla mnie zdjęcia i film.
    Tzw. "FullHD" raczej z pewnej przezorności i na przyszłość, niemniej
    właśnie te kryteria tworzą próg wymagający takiej karty który z grami
    nie ma nic wspólnego.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2011-03-18 09:17:38
    Od: Marx <M...@n...com>

    O jakie stereo ci chodzi?
    o jakie "odwzorowanie w grach"?

    A wspomaganie dekodowania hd ma nawet stareńka HD2400, a z nvidii także
    wiele dużo starszych modeli, tu przykładowa lista
    http://www.mythtv.org/wiki/VDPAU
    (pod linuxa, ale jak na linuxie chodzi to pod windą też)
    Marx