  • 1. Data: 2011-03-07 17:20:54
    Temat: Nowe PC do internetu i filmów
    Od: "Mariusz" <l...@w...pl>

    Witam Panowie, ponieważ zostałem w tyle z techniką komputerową a mam 10
    letniego peceta którego chcę zmienić mam kilka pytań:
    Chaiłbym kupić taki gotowy zestaw,
    -płyta Gigabyte M68MT-D3
    -procesor AMD Quad 4x3.0 GHz
    -RAM 4 GB DDR3
    -grafika GT430 1GB DDR3
    -HDD 1000 GB Seagate
    -zasilacz 500W 12cm
    1. Czy tyle pamięci te 4GB wystarczy do przyzwoitej pracy w Windows 7 ?
    2. Karta graficzna ma wyjście HDMI czy da rade podłączyć pod telewizor 42
    cale ?
    3. Czy obraz będzie OK tzn. czy pujdą filmy full HD płynnie ?
    4. Czy po HDMI z grafiki idzie też fonia czy trzeba osobno podłączyć pod
    amplituner ?
    W gry raczej nie gram, sprzęt będę głownie wykorzystywał do internetu
    (klawiatura i mysz bezprzewodowa) i do oglądania filmów / koncertów na
    telewizorze 42 cale full HD jako monitorze.
    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2011-03-07 17:30:04
    Temat: Re: Nowe PC do internetu i filmów
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Mariusz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >(klawiatura i mysz bezprzewodowa) i do oglądania filmów / koncertów na
    >telewizorze 42 cale full HD jako monitorze.

    Do wymienionych zastosowań o wiele za mocny. Szkoda kasy na podzespoły
    których nie wykorzystasz. Wystarczy najtańszy proc, 2GB ramu i zintegrowana
    grafika. I zasilacz 300W bo słabszy będzie ciężko kupić :)

  • 3. Data: 2011-03-07 18:17:52
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-07 18:30, Santana pisze:

    > Do wymienionych zastosowań o wiele za mocny. Szkoda kasy na podzespoły
    > których nie wykorzystasz. Wystarczy najtańszy proc, 2GB ramu i
    > zintegrowana grafika. I zasilacz 300W bo słabszy będzie ciężko kupić :)

    Płynnie 1080p z DTS ?

  • 4. Data: 2011-03-07 18:33:24
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "boxfish" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > których nie wykorzystasz. Wystarczy najtańszy proc, 2GB ramu i
    > zintegrowana grafika. I zasilacz 300W bo słabszy będzie ciężko kupić :)

    Zapomniałeś o 3D :)

  • 5. Data: 2011-03-07 18:37:35
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Santana" <s...@i...pl> napisał(a):

    >Do wymienionych zastosowań o wiele za mocny. Szkoda kasy na podzespoły
    >których nie wykorzystasz. Wystarczy najtańszy proc, 2GB ramu

    No z ta 2 to przesadziles, bedzie mu windows troche rzezbil.

  • 6. Data: 2011-03-07 20:41:28
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Płynnie 1080p z DTS ?

    Oczywiście, ale to zależy od programu do odtwarzania.

    Polecam Splash Lite - wykrzystuje do tego GPU (Video Engine) i procesor się
    zwyczajnie nudzi!
    Aby nie być gołosłownym: http://xyz.avx.pl/fullHD-dts.png
    Mój procek to poczciwy Core 2 Duo E8200 (2.66 GHz), mam 2 GB RAM, grafika GT-240
    (bez wiatraczka), Win XP.
    Sreen zrobiony podczas odtwarzania filmu full-HD z dźwięwiek DTS.

    latet

  • 7. Data: 2011-03-07 20:55:04
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-07 21:41, Latet pisze:

> [...]
    > grafika GT-240
    > (bez wiatraczka), Win XP.
    > Sreen zrobiony podczas odtwarzania filmu full-HD z dźwięwiek DTS.

    Zapodam, wygląda zachęcająco ciekawe jak wypadnie ze zintegrowana
    grafiką :-)

  • 8. Data: 2011-03-07 21:03:20
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-07 21:55, boxfish pisze:

    > Zapodam, wygląda zachęcająco ciekawe jak wypadnie ze zintegrowana
    > grafiką :-)

    wstępnie nie powalił na lapku E5550 / 2GB / grafika zintegrowana - VLC
    średnio o 10% mniej obciąża procka przy tym samym materiale niż Splash lite

  • 9. Data: 2011-03-07 21:19:41
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > wstępnie nie powalił na lapku E5550 / 2GB / grafika zintegrowana - VLC średnio
    > o 10% mniej obciąża procka przy tym samym materiale niż Splash lite

    Zapewne Splash nie wykorzystuje tej karty graficznej.
    A, że bardziej obciąża CPU niż VLC? U mnie VLC jedzie tylko na 1 rdzeniu, a
    Splash (gdy wyłączę akcelerację GPU) - na wszystkich. I rzeczwiście - procentowo
    (łącznie) bardziej obciąża, ale za to płynność lepsza.

    latet

  • 10. Data: 2011-03-07 22:41:16
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Płynnie 1080p z DTS ?

    najtansza grafa z dxva, np. pasywny gf 9500gt
    (byly po 150zl jakies 1-2 lata temu)
    i wtedy nawet najbardziej scierwialy proc (atom?)
    uciagnie material hd