  • 11. Data: 2014-06-30 18:39:36
    Temat: Re: Gdzie znajdę numery zjazdów na autostradach?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 15:01 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Są dwie jezdnie po 2 lub więcej pasów ruchu, ale jakiś "geniusz"
    > oddzielił je linami na przestrzeni kilku kilometrów (kto za to płaci?) -
    > więc jeśli wybierzesz lewą jezdnię, to dojedziesz do Okęcia.

    To akurat jest dobrze pomyślane - dzięki temu masz zawczasu
    "skanalizowany" ruch i tranzyt na Terespol jedzie płynnie (zwłaszcza, że
    al. krakowska często stoi i masz 0,5-1km kolejki) . Jak by tego nie było
    miałbyś na wszystkich pięciu pasach co chwila "korek" bo jakiś "miszcz"
    próbował by ze skrajanie lewego wjechać na Al. Krakowską 100 m od zjazdu
    lub inni miszczowie wpierdzielali by się z lewych pasów aby ominąć kolejkę
    do ronda, przez co cała S2 miała by "czkawkę".
    Jak się pomylisz i przez przypadek wjedziesz w prawą odnogę do al.
    Krakowskiej - zawsze możesz pojechać prosto. Jak przegapisz zjazd na
    krakowską i pojedziesz prosto - na lotnisku możesz zrobić nawrotkę (raptem
    5km dalej).
    Wg mnie ten fragment S2 (od Konotopa do Puławskiej) jest przemyślany, ruch
    jest płynny zarówno przy wjeździe jak i na zjazdach (nie blokują głównego
    szlaku).

    TG

  • 12. Data: 2014-06-30 18:47:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 12:22 WW <w...@v...pl> pisze:

    > Dokładnie o to mi chodzi. Wyrabiasz sobie hipokamp. Dzisiaj ludzie gubią
    > się w Ptaku

    Hipokamp Ci nie pomoże gdy jedziesz pierwszy raz daną autostradą (z
    prędkością autostradową) i musisz w przeciągu 2-3s podjąć decyzję czy Twój
    zjazd jest pierwszy, czy kolejny (300m dalej). Na obu jest ta sama nazwa
    miejscowości.
    Nawigacja w takiej sytuacji sprawia, że nie stresujesz się, jedziesz
    bezpieczniej.

    > A coraz częściej słyszę o samochodach w rzece, "bo nawigacja kazała
    > skręcić w lewo...".

    To nie wina nawigacji...Chociaż gdyby jej nie miał, może w ogóle by nie
    ruszył w trasę?

    TG

  • 13. Data: 2014-06-30 20:42:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-30 18:39, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > Wg mnie ten fragment S2 (od Konotopa do Puławskiej) jest przemyślany,
    > ruch jest płynny zarówno przy wjeździe jak i na zjazdach (nie blokują

    Po namyśle: masz rację :)
    Tylko po kiego na prawej odnodze jest ograniczenie do 70? Chyba tylko
    dla polujących "miśków" ;)

    W każdym razie już kilka osób mi mówiło, że wiedząc, że za 2 km ma
    skręcić w prawo, wybierało lewą odnogę, bo na prawej 70. A tu
    niespodzianka - nie ma zjazdu.
    Jak się jedzie "na czuja" i nie czyta tablic (które tam akurat są dość
    jednoznaczne), to można sobie nadrobić drogi. Chociaż czasem jest
    szybciej "przeskoczyć" Raszyn i uderzyć od drugiej strony.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2014-06-30 22:08:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 20:42 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Po namyśle: masz rację :)
    > Tylko po kiego na prawej odnodze jest ograniczenie do 70? Chyba tylko
    > dla polujących "miśków" ;)

    Ograniczenie wbrew pozorom też jest rozsądne - tam są zjazdy węzła Opacz,
    70-80 km/h jest prędkością przy której człowiek jadący tędy pierwszy raz
    da radę bezpiecznie i płynnie wybrać odpowiedni dla siebie pas i zjechać
    nim z eski.
    Miski tam stoją bo zwietrzyły łatwy łup - większość nie ma pojęcia, że na
    całej S2 jest ograniczenie do 100km/h (bo jest eską w budowie), jadą
    110-120km/h - gdy wjadą ne odnogę to mają nadmiarowe 40-50km/h (co daje
    konkretną kasę dla miśków).

    TG

  • 15. Data: 2014-06-30 22:49:54
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 30/06/14 22:08, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > człowiek jadący tędy pierwszy raz da radę bezpiecznie i płynnie wybrać odpowiedni
    dla siebie
    > pas i zjechać nim z eski.

    No nie wiem. Już dwa razy jechałem z Piaseczna do Blue City i dwa razy
    zahaczałem Powązki. :-\

    --
    Alf/red/

  • 16. Data: 2014-07-01 16:25:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-30 22:49, Alf/red/ pisze:

    > No nie wiem. Już dwa razy jechałem z Piaseczna do Blue City i dwa razy
    > zahaczałem Powązki. :-\

    Ale jadąc od Piaseczna, to Blue City masz po drodze do Powązek. Zaraz za
    Makro w prawo pod kolejny wiadukt. Chyba, że zamierzałeś jechać do
    Galerii Mokotów, to wtedy prawy zjazd na nowym wiadukcie przed Kleszczową.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2014-07-01 18:26:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 22:49 Alf/red/ <f...@u...waw.pl> pisze:

    > No nie wiem. Już dwa razy jechałem z Piaseczna do Blue City i dwa razy
    > zahaczałem Powązki. :-\

    Ale to z powodu, że za szybko jechałeś i nie widziałeś tablic? - jak
    przejechałeś pierwszy zjazd na S2- Kraków/Katowice/Żyrardów/Warszawa
    centrum to zawsze mogłeś zjechać drugim: Kutno/Warszawa centrum na S8.

    Chyba, że czekałeś aż pojawi się Warszawa/BlueCity :-)

    Inna sprawa, że te nasze tablice na eskach i autostradach są wg mnie za
    małe i za blisko zjazdów. Ale to nie tylko na S2 - tak jest w całej PL.

    TG

  • 18. Data: 2014-07-01 18:26:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

  • 19. Data: 2014-07-03 11:18:29
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 01/07/14 18:26, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > przejechałeś pierwszy zjazd na S2- Kraków/Katowice/Żyrardów/Warszawa

    Przecież cały czas jestem w Warszawie. Od momentu wjazdu, poprzez
    wszystkie pięć zjazdów a dopiero dojechałem do Powązek. To co mi pomaga
    kierunek "na Warszawę"?

    > centrum to zawsze mogłeś zjechać drugim: Kutno/Warszawa centrum na S8.

    Był jeszcze na Żyrardów bez niczego. Spróbuję kolejnym razem tam ;)

    > Chyba, że czekałeś aż pojawi się Warszawa/BlueCity

    Ja wiem, że te tablice to muszą mówić "Terespol" zamiast "Siedlce" itp,
    ale może "Jerozolimskie" mogliby dopisywać.
    Do tego wiem, że jest zjazd na Krakowską, który chcę ominąć. Ale znów -
    nie wiem, czy to ten. Ekrany nastawiali, i nie widać M1.
    Dobra, bo wyjdzie żem pieniacz bez orientacji w labiryntach...

    --
    Alf/red/

  • 20. Data: 2014-07-14 20:44:03
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 27 Jun 2014 22:19:18 +0200, Michał Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Polskie autostrady nie mają numerowanych zjazdów.

    Na A1 są.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280