  • 51. Data: 2012-11-24 07:26:10
    Temat: Re: Gdzie się chowają używane samochody kupione w polskich salonach?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 23 Nov 2012 23:49:50 +0100, J.F. napisał(a):

    > No wiesz ... w zasadzie mozna by tak powiedziec, przynajmniej z punktu
    > widzenia naprawiania :-)
    >
    > Nie psuje sie, a na szrocie tanie..

    To w zasadzie tak jak automat do mojego auta - 500 zł na szrocie, ma
    nastukane 215.000 km i się nie zepsuł... Za to koledze zepsuła się
    ręczna skrzynia, koszt naprawy podobny do szrotowej mojej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 52. Data: 2012-11-24 09:59:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 07:26:10 +0100, MadMan napisał(a):

    > To w zasadzie tak jak automat do mojego auta - 500 zł na szrocie, ma

    Jakbysmy zyli w USA to bym ci przyznal racje, wrecz napisal ze manual
    drozszy :-)

    Wejdzmy na Allegro, wpiszmy cos egzotycznego ... megane powiedzmy,
    za 350 zl automat, ale "jezdzil, ale sprzedaje jako uszkodzony".
    Za 450 zl "przetabiam automat na reczny".
    http://allegro.pl/skrzynie-do-renault-megane-clio-r1
    9-laguna-scenic-i2802428207.html
    Za 600 "jeszcze w pojezdzie, mozna sprawdzic".

    Reczne to od 150. Ale jak sie ogranicze do dolnoslaskiego, to automaty sa
    trzy. Jesli dwie nie wzbudza zaufania czy nie podpasuja, to trzecia 1600.

    600zl to nie jest powod do niekupowania automatu, ale te 3 to juz bym sie
    zastanowil :-)

    > nastukane 215.000 km i się nie zepsuł... Za to koledze zepsuła się

    No tak, tylko ze Polak to takie auto dopiero kupuje i chce przejechac
    kolejne 200kkm :)

    > ręczna skrzynia, koszt naprawy podobny do szrotowej mojej.

    Bo naprawy sa obecnie faktycznie drogie. Ale
    a) automatyczne sie nie psuja,
    b) jak sie zepsuja, to sie wymienia na szrotowa :-)

    J.

  • 53. Data: 2012-11-24 10:09:59
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-11-23 23:47, J.F. pisze:

    > A jakby do rachunku doliczyc 6k za skrzynie ? :-)
    >
    > J.

    Wyrówna się ;)

    Ja nie robiłem dwumasy, nie robiłem wtrysków, nie robiłem rzężącego
    łańcucha rozrządu ;) Nie robiłem wszystkich silentblocków z tyłu :)
    Nie robiłem też spalonej całej elektryki ;) (poleciał altek i popaliło
    wszystkie komputery).

    Nie mam rechotu pod maską po uruchomieniu, i nie wajchuję dźwignią
    zmiany biegów jak głupi jadąc w korku ;) = 6tka skrzynia ma taką krótką
    jedynkę że dziękuję jeździć tym po mieście :D

    Mondeo MK3 jak jest o znanej historii to nie przerdzewieje - MK3 to nie
    MK1/2 rdzewiejące na potęgę :)

    Pozdrawiam !

  • 54. Data: 2012-11-24 10:14:41
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-11-24 09:59, J.F. pisze:

    > Bo naprawy sa obecnie faktycznie drogie. Ale
    > a) automatyczne sie nie psuja,
    > b) jak sie zepsuja, to sie wymienia na szrotowa :-)
    >
    > J.

    Szczególnie to B - mądry Polak po kolejnych 10kkm po wsadzeniu takiej
    szrotowej, jak jedzie do odpowiedniego zakładu i wydaje wtedy 5kzł na
    remont kompletny ASB :) albo biadoli jakie to awaryjne :D
    Lub jeszcze jedno - wyczytuje w instrukcji samochodu że oleju w ASB się
    nie wymienia, i traktuje to jak mantrę, a później biadoli jaka to
    skrzynia ASB nietrwała i awaryjna :)

    Moja skrzynia JF506E - Ford nie przewiduje procedury wymiany oleju ;)
    natomiast VW i Volvo montując te same skrzynie takie procedury już
    przewiduje - czytaj komu zależy na trwałości skrzyni, a komu na
    zarobieniu ASO ?

    Pozdro !

  • 55. Data: 2012-11-24 10:49:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 10:09:59 +0100, Cezary Daniluk napisał(a):

> [...]
    > łańcucha rozrządu ;) Nie robiłem wszystkich silentblocków z tyłu :)
    > Nie robiłem też spalonej całej elektryki ;) (poleciał altek i popaliło

    No, ale silentbloki i altek moga cie jeszcze dopasc, to niezalezne od
    silnika.

    > Nie mam rechotu pod maską po uruchomieniu,

    No nie wiem - mondek 1 i 2 dobrze wytlumione, odglos jak z benzyniaka.

    > i nie wajchuję dźwignią
    > zmiany biegów jak głupi jadąc w korku ;) = 6tka skrzynia ma taką krótką
    > jedynkę że dziękuję jeździć tym po mieście :D

    Mowisz ? Ja narzekam raczej na to ze minimalna predkosc na 1 to 7km/h.
    W miejskim korku akurat bez wiekszego znaczenia, ale w mniejszym korku to
    czesto za szybko ...

    > Mondeo MK3 jak jest o znanej historii to nie przerdzewieje - MK3 to nie
    > MK1/2 rdzewiejące na potęgę :)

    Zobaczymy co napiszesz za dwa lata :)

    J.

  • 56. Data: 2012-11-24 11:22:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 10:14:41 +0100, Cezary Daniluk napisał(a):

    > Szczególnie to B - mądry Polak po kolejnych 10kkm po wsadzeniu takiej
    > szrotowej, jak jedzie do odpowiedniego zakładu i wydaje wtedy 5kzł na
    > remont kompletny ASB :) albo biadoli jakie to awaryjne :D

    Bo mi sie zle napisalo, mialo byc:
    a) reczne sie nie psuja,

    I nie trzeba placic 5k za naprawe :-)

    J.

  • 57. Data: 2012-11-24 20:25:19
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2012-11-22 09:00, Marcin N pisze:
    > Kurczę, wyparowały.
    >
    > Szukam samochodu używanego po pierwszym właścicielu, kupionego w polskim
    > salonie w cenie do 40 tys zł - i nie ma!
    >
    > W Polsce północnej najwyżej pojedyncze sztuki. Czy warunek: automat - aż
    > tak zawęża grupę sprzedających?
    >
    > Czy może takie sztuki rozchodzą się wśród znajomych jak świeże bułeczki?
    > Wyjaśnicie mi ten fenomen?

    Rok temu też szukałem używanego w dobrym stanie z automatem.
    Poddałem się po pół roku bo takich nie ma i kupiłem nowy.

    Nie ma bo nie sprzedaje się ich tylko jeździ lub rozprowadza po znajomych.

  • 58. Data: 2012-11-24 20:25:21
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-11-24 10:49, J.F. pisze:

    > Zobaczymy co napiszesz za dwa lata :)
    >
    > J.

    Za 2 lata to on będzie już w takim wieku że trzeba będzie uciekać :D tak
    czy inaczej ;)

    Pozdrawiam !

  • 59. Data: 2012-11-25 20:52:05
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 24 Nov 2012 10:09:59 +0100, Cezary Daniluk
    <c...@n...com> wrote:

    >Mondeo MK3 jak jest o znanej historii to nie przerdzewieje - MK3 to nie
    >MK1/2 rdzewiejące na potęgę :)

    Taak? No popatrz. Oglądałeś drzwi od spodu?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 60. Data: 2012-11-25 21:13:05

    W dniu 2012-11-25 20:52, jerzu pisze:

    > Taak? No popatrz. Oglądałeś drzwi od spodu?

    Drzwi to fakt, ale z całą resztą jest o niebo lepiej niż w poprzednich
    modelach (miałem MkI a teraz MkIII i mam porównanie)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)