  • Data: 2018-01-07 01:27:24
    Temat: Re: Gdzie rzetelny kurs prawa jazdy?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06-01-2018 o 21:43, Tomasz Pyra pisze:

    > Tyle że praktyka pokazuje, że w takiej sytuacji sądy nie wysyłają sprawcy
    > do więzienia - tylko tyle i aż tyle.

    Oby...

    Któryś z kolegów (chyba nawet na tym forum) stracił ojca właśnie w
    podobny sposób. Na leśnej przelotówce (90km/h) bez skrzyżowań poza
    gruntowymi blokował ruch wlokąc się niemiłosiernie. Ktoś inny w kolumnie
    zniecierpliwił się i zaczął ją wyprzedzać a ten na przodzie skręcił
    nieoczekiwanie, choć z sygnalizacją w lewo. Nie przeżył tego.

    Sprawa w sądzie w toku - jak czytałem. Były ekspertyzy do ekspertyz i
    inne durnoty bo przepisu jednoznacznie brzmiącego nie ma. Różnicuje się
    bowiem czy skręcił w lewo poza skrzyżowaniem bo zamierzał skręcić czy
    raczej wyprzedzić. Jeśli skręcić, to nie ma obowiązku upewniać się czy
    wyprzedzającemu nie zajedzie drogi. Ewentualny monitoring / kamerki w
    autach nie pomogłyby w tym przypadku. Ona nie zarejestrują w jakim celu
    lewy kierunkowskaz pracował. Trzeba zatem pośmiertnie zbadać zapis w
    jego mózgu by winę określić.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek