  • Data: 2018-01-02 19:23:37
    Temat: Re: Gdzie rzetelny kurs prawa jazdy?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02-01-2018 o 16:45, r...@k...pl pisze:

    > Ależ to proste - ma włączony lewy migacz to nie wyprzedzasz.
    > I nie dlatego, że nie masz prawa wyprzedzać - tylko dlatego aby uniknąć
    > wypadku.

    No właśnie... tu kłóci się teoria z rzeczywistością i to nie z powodu
    nieznajomości jakiegoś przepisu. Skąd masz wiedzieć, że ma włączony
    kierunkowskaz 10te auto przed Tobą? Odpowiedź: nie widzisz.

    Wniosek z tego może być jeden: wyprzedzanie kolumny aut jest nielegalne
    bo tego z przodu nigdy nie widzisz. A jak nie widzisz, to nie
    wyprzedzasz. Czy tak?

    Mało tego - nawet jeśli jakimś cudem widzisz, to też nie wolno
    wyprzedzać bo manewr ten nie trwa zero sekund więc jest szansa, że
    któreś z wyprzedzanych aut włączy lewy kierunkowskaz długo po
    rozpoczęciu przez Ciebie manewru. Tak więc jeśli na początku manewru
    wszystko odbyło się prawidłowo, to wystarczy jeden ruch dźwigni
    kierunkowskazów u któregoś z kierowców w kolumnie aby Twój manewr
    przeistoczył się w penalizowany. Prawda?

    Mogę jeszcze bardziej skomplikować sytuację. Możesz w ogóle nie
    wiedzieć, że z przodu jest o jedno auto więcej niż policzyłeś i ono też
    może mieć włączony kierunkowskaz. A dzieje się to w trzech przypadkach
    jakie mi do głowy przyszły.

    1) TIR siedzi na zderzaku małego autka i je całkowicie zasłania.
    2) Kierowca #1 ma włączony lewy kierunkowskaz ale trzyma się prawej
    krawędzi (ulubiony manewr kobiet) więc każde z aut je zasłania.
    3) Kierowca #1 parkuje na poboczu po prawej stronie, następnie przed
    kolumną startuje i zawraca lecąc na czołówkę z wyprzedzającym (co
    przynajmniej ze 2x doświadczyłem a uratowała mnie ucieczka na lewe pobocze).

    To znów potwierdza tezę, że wyprzedzanie kolumny aut jest nielegalne
    przy takiej interpretacji jaką podałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek