eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGdzie robić przegląd samochodu aby nie przepłacać?Re: Gdzie robić przegląd samochodu aby nie przepłacać?
  • Data: 2012-05-01 16:19:23
    Temat: Re: Gdzie robić przegląd samochodu aby nie przepłacać?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 1 May 2012 06:51:13 +0200, dorato wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"
    >> Jeżeli jesteś w stanie wymieniać materiały eksploatacyjne i ew. naprawiać
    >> wszystko co się popsuje na czas, to w ogóle nie potrzebujesz przeglądów -
    >> w
    >> sumie nigdy.
    >> Przedlądy mają sens jak sam nie potrafisz bez pomocy mechanika stwierdzić
    >> co jest w samochodzie nie tak, albo jak zamiast jeździć do mechanika raz z
    >> olejem, raz z klockami i raz z rozrządem, wolisz jechać raz do roku zrobić
    >> wszystko z wyprzedzeniem.
    >> Resztą rzeczy można spokojnie wykryć przy corocznym przeglądzie
    >> rejestracyjnym, zaganiając diagnostę do czegoś więcej niż tylko
    >> przyłożenia
    >> pieczątki.
    >
    > Potrafię sam wymienić swiece, filtr powietrza i przeciwpyłkowy.
    > Ale np. wymiana reflektora przedniego to już dla mnie wyzwanie bo trzeba
    > odkręcać inne rzeczy aby się do niego dostać.
    > Natomiast co do rozpoznawania usterek to nie zawsze objawiają się one w
    > sposób czytelny dla niewprawnego obserwatora. Np mechanik stwierdził że jest
    > konieczna naprawa czegoś w układzie kierowniczym/zawieszenia, jeśli nie chcę
    > się zabić, a ja słyszałem zaledwie leciutkie stuki od czasu do czasu. Albo
    > jezdziłem conajmniej miesiąc dolewając ubywającego płynu chłodniczego jak
    > poleciała uszczelka pod głowicą. Wydawało mi się to niewielką usterką dopóki
    > samochód nie stanął w drodze.

    Na takie rzeczy to nawet coroczny przegląd zazwyczaj nie pomoże.
    Po prostu jak się coś takiego dzieje, to już nie kwestia przeglądu, a
    konieczności doraźnych wizyt u mechanika.

    Przegląd jako taki ważne żeby robił ktoś kto ma doświadczenie z danym
    modelem (jeżeli nie da rady tego zrobić użytkownik), bo po prostu będzie
    wiedział gdzie patrzeć i co się sypie.
    Z ogólnym stanem zawieszenia czy układu kierowniczego powinien dać sobie
    radę przegląd rejestracyjny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: