    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?
    Date: Wed, 26 Aug 2009 03:16:31 +0200

    Papa Smerf pisze:

    > na zadną wojnę nie idę, tylko doradzam zeby omijać frajeruf, a czy są
    > darmowe programy generujące gerbery to nie wiem, nie spieram się, ale
    > dziwi mnie w takim razie że firma nie poinformowała o tym klienta, tylko
    > od razu prubowała zedrzeć kasę za konwersję.

    Firma nie ma szkolić czy pouczać klienta w czym ma sobie robić projekty.
    Tylko za projekt stwarzający dodatkowe utrudnienia są dodatkowe opłaty.
    Z reguły na stronkach firmowych są podane typowe programy których pliki
    danych są akceptowane przez płytkarnie. I nie muszą to być pliki
    gerberowe można dać plik projektu.

    > zaprojektowałem jednostronną płytkę do montażu powieżchniowego, żadnych
    > otworów, albo otwoty zamierzam wiercić sam, albo zlecić to innej firmie,
    > więc co widzisz niewłaściwego w bitmapie do takiego projektu poza
    > głupotą firmy nie potrafiacej klikać myszką?:O)

    Nawet jeśli to musi ręcznie w programie do grafiki rastrowej dorobić
    elementy potrzebne do tehnologi. Potem albo komuś zlecić na naświetlarkę
    albo przekonwertować na grafikę wektorową żeby zrobić z tego pliki gbr i
    naświetlić gerberem. Zajmie im to na pewno więcej czasu niż przy
    przetwarzaniu typowych dla nich plików. Za to trzeba zapłacić.
    Jak masz płytkę jednowarstwową bez owiertu to po co masz się kopać z
    firmami mającymi technologię wielowarstwową z metalizacją otworów.
    Poszukaj takiej co zrobi to Po0sitivem czy sitem. Pewnie przyjmą pliki
    graficzne albo i rysunek na kalce. I będą przy tym tańsi.

    MD