eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGdzie montowany jest odbiornik GPS?Re: Gdzie montowany jest odbiornik GPS?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
    t3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 13 Aug 2013 21:31:46 +0200
    From: _Michał <m...@g...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130620
    Thunderbird/17.0.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie montowany jest odbiornik GPS?
    References: <kthgbt$lbb$1@speranza.aioe.org>
    <51fceebf$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <ktj3le$drf$1@speranza.aioe.org>
    <51fe1e12$0$1452$65785112@news.neostrada.pl>
    <ktmhsd$8fj$2@speranza.aioe.org>
    <520164a9$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <kudu19$8gt$1@speranza.aioe.org>
    In-Reply-To: <kudu19$8gt$1@speranza.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 111
    Message-ID: <520a89a2$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-64-233-133.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1376422306 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1220 89.64.233.133:55929
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2501330
    [ ukryj nagłówki ]


    >> Renault Safrane rok produkcji 2000, produkcja nawigacji chyba 1999
    >> ale projekt i pierwsze modele 1995, i miał co do 10 metrów - soft
    >> był zupdejtowany do chyba czegoś z okolic 2000.
    >
    > W roku 1999 nawet wojsko NATOwskie nie miało takiej precyzji
    > z GPS. Po 2000 roku cywilom przestano zagłuszać/zaszumiać,
    > ale 10 metrów goły GPS nie dawał. Gdyby dawał -- nie
    > budowano by EGNOS i jemu podobnych.

    Głupoty piszesz, w GPS z 1995 ma ~10 metrów

    te nowe (w telefonach) dają koło 3 metrów.

    >
    >> BMW z tego co kojarzę też 10 metrów (produkcja nawigacji chyba
    >> listopad 1995, by Renault & Philips).
    >
    > GPS tyle nie dawał.

    Dawał, wczoraj jechałem

    >> zazwyczaj jest szybsza w nawigowaniu, ekran we we właściwym miejscu,
    >> nie szuka zasięgu, zazwyczaj podpięta pod koła i kierownicę do tuneli,
    >> żyroskop czy magnetometr ma, widzi się z systemem audio, nie trzeba
    >> chować, nie ma kabelków.
    >
    > I ja mam to wszystko mieć u siebie? Raczej ;) nie mam.
    > Ekranu nie mam -- tam, gdzie mógłby być, są ,,ważniejsze'' ;)
    > rzeczy, takie jak wyświetlacz radia.
    >
    > Czujniki na kołach? Nawet jeśli tam są -- ja raczej z nich nie skorzystam,
    > bo i jak? A na pewno jakieś są, choćby pracujące dla ABS/ASR itp.

    tak- to te same czujniki, nie wiem jakie auto to się nie wypowiem :)
    im nowsze auto tym bardziej na antenie może polegać - to też fakt.



    > Co do szukania zasięgu -- najszybciej szukają smartfony.
    > Co do dokładności wskazań -- najnowsze (takie sprzed dwóch lat)
    > chipy mają dokładność wskazań na poziomie pojedynczych milimetrów...
    >

    Żadnych milimetrów tam nie masz....

    18 lat temu w autach miałeś te 10 metrów,
    10 lat temu "w rowerach" miałeś koło 6metrów (w tych gps "za 200pln")
    teraz masz ~3metry.

    do około 40cm da się dojść cyrki odstawiając, ale nie w trakcie jazdy.


    > A jeśli mnie coś (; ciśnie, ;) aby mieć dokładność lepszą niż kilkumetrową,
    > to znak, że producenci smrtfonów ,,modlą się'' o to,, aby ludziom 5 metrów
    > zdawało niedokładnością kładącą na łopatki cały smartfon.
    >

    nie ma telefonów precyzyjniejszych niż metr w normalnych warunkach

    >
    > IMO 5 metrów wśród budynków to bardzo dobry efekt.
    >

    jest ok.


    > Monster Pentagramu wśród budynków myli się o kilka metrów -- dociąganie
    > do dróg na mapie może skutecznie temu zaradzić. Na otwartej przestrzeni
    > (a do tego zbudowano EGNOS i jemu podobne) dokładność 5 metrów (i nawet
    > lepszą) osiągnięto ,,dawno'' (w cudzysłowie -- bo sam EGNOS wystartował
    > w 2006 roku, czyli raczej niedawno) i jest to dokładność dostateczna do
    > lądowania na wskazania GPS.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=lucSjOwHNhs
    >
    > Jeśli nie wierzysz mnie -- uwierz temu człowiekowi, który mówi o 15 metrach
    > dla gołego GPS. I to w lotnictwie, bez budynków i drzew, z najlepszymi
    > odbiornikami... A w 1999 czy w 2004 EGNOS (WAAS itp. -- jest ich kilka,
    > choć są ponoć identyczne; na dodatek EGNOsy obsługują ponoć także GLNASSa)
    > jeszcze nie funkcjonował.
    >
    > Samochód nie mógł mieć odbiornika pokazującego pozycję z dokładnością 10
    > metrów.
    > W 1999 raczej to było... 100 metrów. ;)
    >


    Ha.. nie wierzę w żadne 100 metrów, to jest precyzyjniejsze, nie
    mówię że ma 10 "od linijki" ale mniej niż 20 na pewno.

    przecież jak robili ten GPS w 1994/1995 był już Windows NT 3.51 ;)
    i nie wierzę w żadne milimetry na GPS.

    w telefonie masz do 3 metrów i tyle.
    10 lat temu miałeś podobnie, no, trochę gorzej.



    > -=-
    >
    > Inercyjne i magnetyczne czujniki?...
    > Te zapewne są fajne... Smartfony są wyposażane i w żyroskopy, i
    > inercyjne czujniki, i w magnetyczne...
    >
    > -=-
    >
    > Co do instalacji... Wątpię, abym ja miał u siebie.
    >

    co to za auto ?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: