  • Data: 2013-08-15 20:42:31
    Temat: Re: Gdzie montowany jest odbiornik GPS?
    Od: _Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8/15/2013 1:40 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" kuh403$8d3$...@s...aioe.org

    > http://geostrada.com/index.php?option=com_content&ta
    sk=view&id=33&Itemid=2

    > 2 maja 2000 roku rząd Stanów Zjednoczonych podjął decyzję o wcześniejszym
    > niż to było w planach wyłączeniu zakłócania sygnałów GPS. Teraz
    > dokładność
    > pomiaru będzie wynosić około 10 metrów (bez użycia DGPS) w porównaniu ze
    > 100 metrami wcześniej. USA zastrzegają sobie prawo do ponownego włączenia
    > zakłócania w dowolnym momencie (np. w związku z działaniami wojennymi).
    >
    > Co do tych 10 metrów bez EGNOS mam zastrzeżenia, ale nich będzie.

    Moja teoria jest taka:

    1. odbiorniki z lat 90' są zdecydowanie dokładniejsze niż 100metrów
    (i mają koło 10)

    2. technicznie w zasadzie nie da się zejść poniżej 1..1.5 metra na GPS,
    nie mówiąc już o milimetrach.

    tak z 1994 mi się pochrzaniło, wtedy GPS "wszedł do cywila" bardziej
    a nie zdjęli zakłócanie czasu.

    Dobra co do pierwszego, po prostu porobiłem fotki dziś
    Jest sobie normalne auto seria7, rok produkcji: 12 grudzień 1995,
    elektronika licencjonowana od Renault(chyba podpisali październik 1995)
    i soft w większości z Renault Safrane 1995 (tylko tu ekran był lepiej,
    tam gdzie normalnie w autach - pod daszkiem).
    Sorki za kurz,nie chciało mi się od długiego czasu auta myć.

    http://i.imgur.com/M1tEwlY.jpg

    i tu dojeżdżam do skrzyżowania (dokładność na ekranie co
    do 10 metrów - rok produkcji 1995):

    http://i.imgur.com/MbyBmND.jpg
    http://i.imgur.com/9zmOQ7N.jpg
    http://i.imgur.com/JhrwERZ.jpg
    http://i.imgur.com/tOxOOxe.jpg
    http://i.imgur.com/2Pcf3mA.jpg
    http://i.imgur.com/j6kloC7.jpg

    kolejne:
    http://i.imgur.com/aQpA18C.jpg

    i jeszcze jedno skrzyżowanie w innym trybie, też co do 10 metrów:
    http://i.imgur.com/S4mH2pC.jpg
    http://i.imgur.com/SQgmbnk.jpg

    chyba tu albo tu antena (potem z tyłu była, tylko to pierwsze
    miesiące produkcji i chyba z renaulta wszystko brali to chyba
    w lusterku - bo tak samo w Safrane jest):

    http://i.imgur.com/Q3uScRY.jpg
    http://i.imgur.com/1fdeDfu.jpg

    Co do 2 punktu:

    Dokładność w aucie pod drzewem:
    http://i.imgur.com/3FrosPZ.png (tylko GPS łapie glonass nie bardzo)

    http://i.imgur.com/7hmTRm7.png (w trakcie jazdy - źle nie jest,
    ale poniżej 3 metrów nie zeszło, znowu glonass nie łapie)

    http://i.imgur.com/PRxHKet.png (poza autem, pozycja wyliczona
    z 17 satelitów - tez tylko 3 metry)