  • Data: 2010-06-19 21:15:29
    Temat: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > mozesz cos wiecej nt sposobu sprawdzania dwumasy?

    ja posilkowalem sie informacjami z Internetu i sprawdzenie wygladalo przeze
    mnie tak:
    - odpalenie/gaszenie silnika - nie moze byc slychac zadnego dziwnego stuku
    (szczegolnie na cieplym silniku)
    - na postoju zapinasz np 4 bieg i delikatnie puszczasz sprzeglo bez
    dodawania gazu - nic nie moze szarpac, nie powinny pojawiac sie niepokojace
    dzwieki
    - jazda testowa, jedziesz sobie na nizszych obrotach, lekko gaz, puszczasz
    gaz calkowicie i znowu go naciskasz - nie powinno dac sie wyczuc luzu w
    ukladzie przeniesienia napedu

    To tak na szybko mozna zrobic pierwsza selekcje, aby dobrze sprawdzic
    dwumase trzeba niestety kanalu, odkrecic jakas klapke rewizyjna i sprawdzic
    luz na kole dwumasowym. Powyzej jakiejs granicy (chyba 7cm) kolo do wymiany.
    Co do tego stuku przy odpalaniu silnika, kumpel ma nowego fiata croma JTD i
    od nowosci mu tam stuka, drugi kumpel ma w miare nowa vectre CDTI i tez mu
    to stuka, wiec ja juz nie wiem. U mnie czasami stuknie tylko gdy jest mocno
    zagrzany.

    --
    Tomek