  • Data: 2010-06-08 12:54:20
    Temat: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-08 12:20, Tomek pisze:

    > facet twierdzi, ze po dluzszym postoju auto odpala za 2 razem dopiero, raz
    > mu wymieniali ten zawor zwrotny i problem zniknal, ale teraz czasami znowu
    > sie pojawia. Przy ogledzinach nic takiego nie mialo miejsca, auto chodzilo
    > dobrze a sprzedajacy sam opowiedzial o problemie.
    http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?p=45399
    4

    Może to faktycznie detal, ale mimo wszystko bym sprawdził w warsztacie.

    > Dziwi mnie tylko jedna rzecz - nr 1 ma cene nieco powyzej przecietnej z
    > allegro, facet odpowiada na pytania konkretnie i nie ukrywa niewygodnych
    > faktow a auto sprzedaje juz dosc dlugo. I dlatego pali mi sie czerwona lampa
    > z napisem "nie kupuj" :)

    Może właśnie dlatego długo sprzedaje. Teraz ciężko sprzedać auto,
    zwłaszcza takie w które się włożyło trochę kasy i czasu i nie chce się
    go oddać poniżej ceny średniej. A cenę średnią dyktują szroty "3 dni w
    Polsce, po Niemcu rocznik 41, co dieslem tylko do kościoła jeździł".
    Z drugiej strony mówienie o pozornie kłopotliwych detalach to metoda
    żeby ukryć jakieś poważniejsze wady. Sam ujeżdżam już drugą Fokę (fakt,
    ze obie benzyny 1.6) i to generalnie są dobre auta, o ile się o nie dba.
    Ja bym się zastanawiał nad historią auta, dlaczego ktoś sprzedaje
    samochód (i to jeszcze diesla) po 4 latach (czyli jak się tylko
    gwarancja skończyła, ewentualnie leasing). Przebieg może i realny jak na
    diesla w Polsce (wyszło mi 25k km rocznie), ale oznacza że auto "ciężko
    pracowało na siebie" i to pewnie w ruchu miejskim. Tym bardziej
    zainteresowałbym się stanem sprzęgła, turbiny, katalizatora, sprawdził
    czy nie kopci za bardzo. Sprawdź też skrzynię, lubi haczyć wsteczny. W
    Focusach skrzynia jest dość precyzyjna i chodzi lekko, wszelkie luzy czy
    opór na drążku to zły znak.
    A jak z wyposażeniem? Klima, elektryka, podgrzewanie szyb, poduszki itp?
    --
    pozdrawiam
    MZ