    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Gdzie kupić i zgrzać ogniwa?
    Date: Wed, 13 Oct 2021 19:44:00 +0200

    sory panowie, ale to takie sraty pierdaty

    nowe ogniwa 18650, dobre, są tak drogie, że taniej można kupić nową
    "baterię" do wrketarki odkurzacza czegoś tam jeszcze. Natomiast od groma
    jest ogniw pochodzących z napraw, gdzie najczęściej jakiś styk padł, i z
    8 ogniw jest 6 dobrych. one już mają blaszki. lutowanie do blaszki jest
    banalnie proste i nie nagrzewa w istotny sposób ogniwa. chyba ze na
    serio macie na myśli lutownice usb do cyny 0.3mm.
    jak mam przylutować 18650 to daję kropkę pasty do lutowania rurek
    miedzianych, rozgrzewam na grocie kropelkę cyny i raz, tą kroplą dotykam
    baterii. raz i koniec. 3 sekundy grzania grota lutownicy pistoletowej
    obok ogniwa i jedno dotknięcie. jakbym nie miał pasty to bym użył kwasu
    do lutowania. oczywiście i kwas i pasta wymaga zmycia.
    Nie mam żadnych nadprzyrodzonych mocy. raczej taka klasa średnia, bo
    lepsi odemnie lutują kabelki do magnesów neodymowych. mnie się to nie
    udaje, bo przegrzane magnesiki przestają być magnesami.
    PAtent z miską z wodą stosuje, jak musze dorobić linkę w pancerzu do
    spłuczki, szyby bocznej w aucie itp

    ToMasz