    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Gdyby ktos szukal malego PCta - Nokia N8 moze wystarczyc
    Date: Mon, 20 Jun 2011 12:38:33 +0200

    "zlotowinfo" itn1di$mg6$...@i...gazeta.pl

    > może zaczną pecety wbudowywać w monitory

    A co to jest pecet? Bo słowo 'pecet pochodzi od IBM PC -- a to
    miało konkretne zastosowanie (własnoręczne pisanie programów) oraz
    konkretny wygląd. Do tego konkretny, że gdy sprzedałem PS/1 -- nie
    uznano w tym komputerów. ;)

    Albo dokładniej -- w chwili sprzedawania uznano, bo po jakimś
    czasie poproszono mnie o sprzedanie jeszcze paru takich. Niestety
    było nieco późno i jeden znalazłem taki sam, a drugi -- z monitorem
    monochromatycznym.

    Po latach uznano, że sprzedałem coś, co odstawało od komputerów.
    Głównym problemem były zasilacze w monitorach. (oczywiście przed
    sprzedaniem uprzedziłem, że tak jest, i że ,,zwykły'' monitor nie
    pasuje do tego komputera jak i powiedziałem to, że bez takiego
    dedykowanego monitora ten komputer raczej ;) nie będzie pracował,
    co miało ,,takie sobie'' znaczenie, gdyż razem sprzedałem tego
    14 sztuk -- można było w razie czego przesuwać monitor z jednego
    komputera do drugiego czy trzeciego, ;) miało to gwarancję
    i raczej do awaryjnych nie należało)

    Pecet -- komputer osobisty. A do czego ten komputer ma służyć?
    Ma zastąpić maszynę do pisania (jak to miało miejsce z XTami)?
    Ma służyć pisaniu swoich programów? Może ma kontrolować jakąś
    aparaturę za pomocą różnorakich interfejsów? Jako kalkulator,
    notatnik, urządzenie do zabaw i gier -- istnieje w telefonach
    komórkowych. Do jutuby itp. można wykorzystać telewizor...

    Co to pecet?
    Do czego to ma służyć?
    Czy musi mieć klawiaturę składającą się ze 101 klawiszy?
    (pilot nie wystarczy?) Czy musi mieć myszkę? IBM PC jej nie miał. :)

    -=-

    Co to jest i do czego ma służyć -- ten cały pecet?
    Aparat fotograficzny mógłby dokonywać obróbki zdjęć
    przez siebie robionych (nawet jakiś automagicznie obrabia)
    zaś telewizor mógłby obrabiać grafikę jakoś inaczej (i też
    obrabia) oraz dźwięk, zaś nawigacja satelitarna mogłaby
    zawierać w sobie aplikacje typu przeglądarka intermetowa
    (i często zawiera) dzięki czemu mogłaby służyć do przeglądania
    stron WWW. M@ile od dawna można obsługiwać komórką...

    -=-

    Więc? -- po co nam pecety? Do postawienia na nich Winzgroźnych?
    Do podłączenia do nich klawiatur? Samochód służy do wożenia,
    rower do spalania kalorii, ;) kajak do topienia się... A do
    czego ma służyć pecet?

    -=-

    IMO pecet -- umiera. Umiera, bo nikt nie chce pisać swoich
    programów, a do tego został stworzony 30 lat temu na bazie
    minikomputerów wielkich jak ubraniowe szafy trzydrzwiowe...

    Natomiast rozwijają się smartfony, netbooki, komórki, nawigacje satelitarne...
    A rozwijają -- bo są użyteczne...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'