-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
From: Janusz_k <J...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Gaz prince sie nie włącza.
Date: Thu, 9 Feb 2017 22:01:21 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 91
Message-ID: <o7ilb0$jt3$1@gioia.aioe.org>
References: <o6dehi$q15$1@gioia.aioe.org>
<1mge072zt28li$.mc1a6dbkx77o.dlg@40tude.net>
<o6doq0$1d8d$1@gioia.aioe.org>
<prd87mj7xtx5$.6702wekbl40w.dlg@40tude.net> <o6g0sj$uh0$1@gioia.aioe.org>
<1kc6xmeip6wzb$.184fv630vthif$.dlg@40tude.net>
<o6li34$u68$1@gioia.aioe.org> <12otx1dmesfrm$.4jtar0la52p.dlg@40tude.net>
<o77cvs$1au$1@gioia.aioe.org> <k...@4...net>
<o77uil$unv$1@gioia.aioe.org>
<1xbknonmaxfvg.1wneephdbttdw$.dlg@40tude.net>
<o7afip$ob0$1@gioia.aioe.org>
<1...@4...net>
<o7asfp$1e5l$1@gioia.aioe.org>
<489wd4ox1fyz$.1eriaq5852kua.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<o7fufk$87m$1@gioia.aioe.org>
<195wgqvb0o30o$.jqu41jsauy3p.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: nLfJyvCoONJDOZwMwJAuMQ.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.7.0
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: avast! (VPS 170209-1, 2017-02-09), Outbound message
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2599277
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-02-08 o 22:16, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Wed, 8 Feb 2017 21:19:02 +0100, Janusz_k napisał(a):
>
>> W dniu 2017-02-07 o 00:53, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Tue, 7 Feb 2017 00:42:28 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>>>
>>>> Dnia Mon, 6 Feb 2017 23:14:17 +0100, Janusz_k napisał(a):
>>>>
>>>>> Jedyna rurka z reduktora do kolektora to zawór nadmiarowy i nawet nie
>>>>> polecają go tam podłączać, bo nadmiar gazu dusi silnik.
>>>>
>>>> A no i jeszcze pytanie co masz zrobione z tym króćcem jeśli nie masz go
>>>> podłączonego do kolektora.
>>>>
>>>> Bo to jest przewód który prowadzi na drugą stronę membrany i tam jest
>>>> komora z pewną ilością powietrza.
>>>
>>> Dobra... doczytałem w instrukcji :)
>> No właśnie :)
>>
>>>
>>> Są dwa rodzaje reduktorów - z kompensacją ciśnienia (i one mają MAP w
>>> nazwie) i muszą być podłączone do kolektora dolotowego.
>>> I bez kompensacji - wtedy są regulowane względem ciśnienia atmosferycznego.
>>>
>>> A overpressure hose to faktycznie zawór upustowy którym reduktor może
>>> wypchnąć nadmiar gazu w sytuacji kiedy wtryskiwacze są zamknięte, a gaz
>>> "uwięziony" w reduktorze zwiększy objętość z powodu ogrzania.
>>>
>>> A komputer gazowy mając czujnik ciśnienia gazu przelicza na te efekty
>>> zmiany ciśnienia poprawkę.
>>>
>>> Z kolei rodzaj systemu kompensacji ciśnienia benzyny konfiguruje się
>>> programem przez interface.
>>>
>>> Czyli pewnie masz prawidłowo podłączone.
>>>
>>
>> Oki, co nie zmienia faktu że jak widzisz prins ma to inaczej rozwiązane
>> niż inne instalacje i to działa :) uprościli dzięki temu kompa i proces
>> regulacji.
>
> No raczej w drugą stronę.
> Bo uprościli montaż, wyeliminowali miejsce na popełnienie błędu przez
> instalatora który może trafić z wpięciem kompensacji ciśnienia w jakąś falę
> stojącą w kolektorze.
> Za to komputer ma więcej roboty, bo zamiast pneumatycznej kompensacji musi
> to zrobić elektronicznie.
>
> W sumie fajnie jest pomyślana ta instalacja,
I bezproblemowa w użytkowaniu, dotąd w ogóle nie wiedziałem że mam gaz,
dopiero jak zaczeły się problemy z reduktorem to musiałem się pochylić
nad tematem, w zasadzie gaz mi się włącza ale za drugim a czasami
trzecim podejściem, ostatnio robiłem trasę Bielsko-Gliwice i prawie całą
na gazie, wyszła mi średnia 6,1l/100 na gazie, silnik 1600, 60kw mocy.
Jechałem sobie spokojnie tam i nazad :)
> ale ciekawe jak sobie radzi z
> tzw. "trudnogazowalnymi" samochodami w których są różne dziwne patenty
> rozwiązujące jakieś problemy z zasilaniem w benzynę, których to problemów
Są wersje do turbo, na 8 cylindrów a na grupach pisza że i na 12 chodzą
więc jak widać prins daje radę :)
> nie ma zasilanie w gaz i samo "robienie tak jak robi benzyna" nie
> wystarczy.
Po pierwsze jest lista tych które da się zagazować, a do tych
najnowszych z bezpośrednim wtryskiem wymyślili wtrysk ciekłego gazu tymi
samymi wtryskiwaczami, jest tylko przerobiona pompa wtryskowa benzyny i
dołozona dodatkowa na benzynę z baku. Tyle że instalacja jest droga i
zalecają ją do nowych aut, nawet daja gwarancję :) tyle że podobno z
jakimiś vw były problemy i przestali polecać bezpośredni wtrysk gazu.
>
>
>> Co nie zmienia faktu że czeka mnie rozbiórka reduktora, a nie
>> mogę auta zostwić bez niego i jezdzić na benzynie bo obieg chłodzenia
>> musiałbym pozatykać.
>
> Jak masz połączony szeregowo z narzewnicą, to wystarczy połaczyć to co
> wchodzi do reduktora z tym co wychodzi.
> Jak równolegle to jeszcze zagiąć wąż i zacisnąć jakąś trytką.
Tego nie wiem, ciężki dostęp, muszę demontować filtr powietrza i akumulator.
>
> W sumie i tak coś będziesz musiał zrobić, bo inaczej Ci płyn ucieknie, no
> chyba że jakoś do góry nimi sięgniesz powyżej poziomy płynu.
Wiem, czekam na sobotę i lepszą pogodę.
--
Pozdr
Janusz_k
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.17 23:42 Tomasz Pyra
- 25.02.17 19:20 j...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO