-
Data: 2010-11-08 15:09:34
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-11-08 11:02, czeslaw pisze:
> Wiem ze temat był wałkowany. I wiem ze w mojej Astrze F samochoód na lpg
> przestaje gasnac (jak sie zatrzymuje lub zwalniam przy skrecaniu w lewo) gdy
> zdejmie się gumowy łacznik łączący kratkę z przodu auta z wlotem do filtra
> powietrza. Tyle ze zanim to zrobię chciałem się upewnić czy nie ma innych
> rozwiązań - np umiejętne operowanie zmianą biegów i pedałem gazu albo
> naprawa jakiejś usterki. Bo zauważyłem że bardzo dobrze mi się jezdzi na
> benzynie jak ten łacznik gumowy jest założony i na gazie też nieźle ale
> tylko na trasie. Poza tym czy takie zdjęcie łącznika (ktorym zapewne
> powietrze jest "bardziej" wtłaczane do silnika prze to ze jest skierowany do
> kierunku jazdy) moze miec negatywne konsekwencje dla trwałości silnika w
> dłuższym okresie czasu?
Po pierwsze z objawów wnioskuję że masz instalację I lub II generacji.
Takie skierowanie dolotu zmienia ciśnienie podawanego co jest szczególnie
odczuwalne na wolnych obrotach. Gdy jedziesz szybko i wysprzęglisz, skład
mieszanki może być zupełnie inny niż gdy stoisz. Dostrojenie do tych zmian
typowej instalki I - IIg jest bardzo trudne. Tak naprawdę jest to możliwe
chyba tylko przy instalacji z podłączoną tzw. kompensacją (rzadkość).
Drugi efekt - nie związany z dolotem - to zubażanie bądź wzbogacanie
mieszanki w czasie skrętu, ew. przyspieszania bądź hamowania - chodzi
o dodatkowe siły działające na membranę reduktora w zależności od
chwilowego przyspieszenia, oraz orientacji w jakiej jest zamontowany.
Z tym też niewiele zrobisz, choć można trochę wyoptymować to i owo.
Moje rady:
- końcówka ssąca dolotu w miejsce, w którym nic nie dmucha (stałe ciśnienie)
- wyregulować wolne obroty nie na "oszczędnie" tylko prawidłowo, na lambda=1.0,
w ten sposób chwilowe zubożenie lub wzbogacenie np. przy skręcie zmieści się
w tolerancji i silnik nie powinien gasnąć.
lub
- zmienić na IV generację
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.10 16:19 czeslaw
- 08.11.10 17:07 Bialy
- 08.11.10 20:34 Tomasz Pyra
- 09.11.10 21:14 Adam Płaszczyca
- 09.11.10 21:15 Adam Płaszczyca
- 09.11.10 22:28 czeslaw
- 09.11.10 23:44 Adam Płaszczyca
- 10.11.10 00:16 Tomasz Pyra
- 10.11.10 09:16 Jakub Witkowski
- 10.11.10 10:57 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=