eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewoRe: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
  • Data: 2010-11-08 15:09:34
    Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-11-08 11:02, czeslaw pisze:
    > Wiem ze temat był wałkowany. I wiem ze w mojej Astrze F samochoód na lpg
    > przestaje gasnac (jak sie zatrzymuje lub zwalniam przy skrecaniu w lewo) gdy
    > zdejmie się gumowy łacznik łączący kratkę z przodu auta z wlotem do filtra
    > powietrza. Tyle ze zanim to zrobię chciałem się upewnić czy nie ma innych
    > rozwiązań - np umiejętne operowanie zmianą biegów i pedałem gazu albo
    > naprawa jakiejś usterki. Bo zauważyłem że bardzo dobrze mi się jezdzi na
    > benzynie jak ten łacznik gumowy jest założony i na gazie też nieźle ale
    > tylko na trasie. Poza tym czy takie zdjęcie łącznika (ktorym zapewne
    > powietrze jest "bardziej" wtłaczane do silnika prze to ze jest skierowany do
    > kierunku jazdy) moze miec negatywne konsekwencje dla trwałości silnika w
    > dłuższym okresie czasu?

    Po pierwsze z objawów wnioskuję że masz instalację I lub II generacji.

    Takie skierowanie dolotu zmienia ciśnienie podawanego co jest szczególnie
    odczuwalne na wolnych obrotach. Gdy jedziesz szybko i wysprzęglisz, skład
    mieszanki może być zupełnie inny niż gdy stoisz. Dostrojenie do tych zmian
    typowej instalki I - IIg jest bardzo trudne. Tak naprawdę jest to możliwe
    chyba tylko przy instalacji z podłączoną tzw. kompensacją (rzadkość).

    Drugi efekt - nie związany z dolotem - to zubażanie bądź wzbogacanie
    mieszanki w czasie skrętu, ew. przyspieszania bądź hamowania - chodzi
    o dodatkowe siły działające na membranę reduktora w zależności od
    chwilowego przyspieszenia, oraz orientacji w jakiej jest zamontowany.
    Z tym też niewiele zrobisz, choć można trochę wyoptymować to i owo.

    Moje rady:
    - końcówka ssąca dolotu w miejsce, w którym nic nie dmucha (stałe ciśnienie)
    - wyregulować wolne obroty nie na "oszczędnie" tylko prawidłowo, na lambda=1.0,
    w ten sposób chwilowe zubożenie lub wzbogacenie np. przy skręcie zmieści się
    w tolerancji i silnik nie powinien gasnąć.
    lub
    - zmienić na IV generację

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: