-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Date: Mon, 08 Nov 2010 15:09:34 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 39
Message-ID: <ib90av$16gk$1@news2.ipartners.pl>
References: <4cd7ca98$0$21010$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1289225375 39444 157.25.157.219 (8 Nov 2010 14:09:35 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 8 Nov 2010 14:09:35 GMT
In-Reply-To: <4cd7ca98$0$21010$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2324213
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-11-08 11:02, czeslaw pisze:
> Wiem ze temat był wałkowany. I wiem ze w mojej Astrze F samochoód na lpg
> przestaje gasnac (jak sie zatrzymuje lub zwalniam przy skrecaniu w lewo) gdy
> zdejmie się gumowy łacznik łączący kratkę z przodu auta z wlotem do filtra
> powietrza. Tyle ze zanim to zrobię chciałem się upewnić czy nie ma innych
> rozwiązań - np umiejętne operowanie zmianą biegów i pedałem gazu albo
> naprawa jakiejś usterki. Bo zauważyłem że bardzo dobrze mi się jezdzi na
> benzynie jak ten łacznik gumowy jest założony i na gazie też nieźle ale
> tylko na trasie. Poza tym czy takie zdjęcie łącznika (ktorym zapewne
> powietrze jest "bardziej" wtłaczane do silnika prze to ze jest skierowany do
> kierunku jazdy) moze miec negatywne konsekwencje dla trwałości silnika w
> dłuższym okresie czasu?
Po pierwsze z objawów wnioskuję że masz instalację I lub II generacji.
Takie skierowanie dolotu zmienia ciśnienie podawanego co jest szczególnie
odczuwalne na wolnych obrotach. Gdy jedziesz szybko i wysprzęglisz, skład
mieszanki może być zupełnie inny niż gdy stoisz. Dostrojenie do tych zmian
typowej instalki I - IIg jest bardzo trudne. Tak naprawdę jest to możliwe
chyba tylko przy instalacji z podłączoną tzw. kompensacją (rzadkość).
Drugi efekt - nie związany z dolotem - to zubażanie bądź wzbogacanie
mieszanki w czasie skrętu, ew. przyspieszania bądź hamowania - chodzi
o dodatkowe siły działające na membranę reduktora w zależności od
chwilowego przyspieszenia, oraz orientacji w jakiej jest zamontowany.
Z tym też niewiele zrobisz, choć można trochę wyoptymować to i owo.
Moje rady:
- końcówka ssąca dolotu w miejsce, w którym nic nie dmucha (stałe ciśnienie)
- wyregulować wolne obroty nie na "oszczędnie" tylko prawidłowo, na lambda=1.0,
w ten sposób chwilowe zubożenie lub wzbogacenie np. przy skręcie zmieści się
w tolerancji i silnik nie powinien gasnąć.
lub
- zmienić na IV generację
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.10 16:19 czeslaw
- 08.11.10 17:07 Bialy
- 08.11.10 20:34 Tomasz Pyra
- 09.11.10 21:14 Adam Płaszczyca
- 09.11.10 21:15 Adam Płaszczyca
- 09.11.10 22:28 czeslaw
- 09.11.10 23:44 Adam Płaszczyca
- 10.11.10 00:16 Tomasz Pyra
- 10.11.10 09:16 Jakub Witkowski
- 10.11.10 10:57 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz