  • 1. Data: 2011-02-25 19:02:24
    Temat: Garaże podziemne i LPG
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Jak to jest z samochodami z LPG i parkowaniem ich w garażach podziemnych?

    Można, nie można, można warunkowo, tu tak a tu nie?

    Planuje zakupić jedno jeździdło które jest bardzo popularne właśnie z
    LPG (i to by mi nawet pasowało), ale czy zgodnie z prawem zaparkuję go w
    podziemiach?
    Chodzi o blok mieszkalny (nie, regulaminu obecnie nie ma - dlatego pytam
    jak to ogólnie wygląda u Was).

    Pozdrowienia,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2011-02-25 20:00:05
    Temat: Re: Garaże podziemne i LPG
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak to jest z samochodami z LPG i parkowaniem ich w garażach podziemnych?
    >
    > Można, nie można, można warunkowo, tu tak a tu nie?

    prawo mówi, ze nie można.
    markety czasem znakują dodatkowo, że lpg nie można wjechać w podziemia.
    jako że na bramkach nikt nie sprawdza dowodów aut, większość jeździ jak
    chce.

    Jacek

  • 3. Data: 2011-02-25 21:15:26
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości...

    > prawo mówi, ze nie można.

    zapodasz paragraf?

  • 4. Data: 2011-02-25 21:21:45
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > prawo mówi, ze nie można.

    które?

    to są w większości przepisy lokalnej spółdzielni / zarządcy nieruchomości. o
    ile się orientuję to jeżeli nie ma wyraźnej informacji że nie można to wolno
    parkować.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 5. Data: 2011-02-25 21:31:50
    Temat: Re: Gara?e podziemne i LPG
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-02-25 21:21, Scyzoryk pisze:
    > to s? w wi?kszo?ci przepisy lokalnej sp?dzielni / zarz?dcy nieruchomo?ci. o
    > ile si? orientuj? to je?eli nie ma wyra?nej informacji ?e nie mo?na to wolno
    > parkowa?.

    W Katowicach, w SCC, mimo wyraźnego znaku i tak parkują.
    Od częściej niż co drugiego śmierdzi gazem.
    P.

  • 6. Data: 2011-02-25 21:36:43
    Od: "A.K." <a...@a...secretkey.eu>

    Dnia Fri, 25 Feb 2011 20:00:05 +0100, Jacek napisał(a):

    > prawo mówi, ze nie można.

    Prawo mówi że nie można jeśli właściciel parkingu czy garażu powiesi
    tabliczkę informującą że nie życzy sobie aut z LPG.
    Prawdopodobnie taki parking nie ma zainstalowanego systemu wentylacji z
    czujkami gazu LPG.
    Jeśli coś się stanie a straż wyda opinię że to z powodu LPG to
    niefrasobliwy właściciel samochodu może mieć powody do zmartwienia.

    A.K. - Ruda Śląska
    Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

  • 7. Data: 2011-02-25 21:50:39
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > W Katowicach, w SCC, mimo wyraźnego znaku i tak parkują.
    > Od częściej niż co drugiego śmierdzi gazem.

    Ech, bo taka mentalność. Przecież to musi być jakaś masakra, żęby z
    samochodu śmierdziało gazem :/

    Jak ja ostatnio byłem na przeglądzie to diagnosta śmiał się, że w ogóle
    nie da się wykryć że mam LPG ;-) Ale jeśli ktoś potrafi jeździć z olejem
    kapiącym z silnika to może mu się i LPG ulatnia...
    Szkoda bo coraz więcej samochodów jest Bi-Fuel i to fabrycznie i... no i
    kicha.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 8. Data: 2011-02-25 21:53:58
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    Tadeusz wrote:

    > zapodasz paragraf?
    Paragraf swoją drogą... przejżyjmy fakty jak jest blok z windą do
    garażu, zakładając wnękę pod kabiną windy w garażu jako najniższy punkt
    w płaszczyźnie podłogi poziomu, powinien tam inżynier konstruktor
    zaprojektować jakiś wentylacyjny wyciąg mechaniczny (wiatrak + rura w
    komin) Ja o straszny be obywatel mam punto z gazem i mi cieknie se
    trzymam w garażu to mam papier na to i w razie bum mogą mnie pociągać o
    współudział w explozji a co powie na to mój sąsiad co ma gazowy piecyk w
    piwnicy i se grzeje jak siedzą z kolesiem przy imadle szlifując cośtam
    ?... Pan Kierownik budowy zadbał o takie rzeczy wystarczająco a IMO te
    brednie o zakazie parkowania LPG w masowych garażach to sciema żeby było
    bardziej po naszemu (polsku) Straszyć ludzi i może się uda coś wyłudzić

    Podpisał/umarł/pogrzebion...

  • 9. Data: 2011-02-25 22:16:23
    Od: "A.K." <a...@a...secretkey.eu>

    Dnia Fri, 25 Feb 2011 21:53:58 +0100, Bassteq napisał(a):

    > brednie o zakazie parkowania LPG w masowych garażach to sciema żeby było
    > bardziej po naszemu (polsku) Straszyć ludzi i może się uda coś wyłudzić

    Eurotunelem o ile pamiętam nie można.
    Tunelami pod Alpami też nie wszystkimi można.

    Żadne z w/w nie znajdują się w PL.

  • 10. Data: 2011-02-25 22:42:29
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Paragraf?
    Poza tym w każdym garażu wentylacja jest.

    -----

    > przechowywać zbiorników z LPG w budynkach, poniżej poziomu gruntu, o ile nie ma
    prawidłowej wentylacji.