  • 1. Data: 2011-03-05 23:18:56
    Temat: GaduAir
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Tak sobie kombinuje jak tu byc w stalym tanim kontakcie z ludzmi
    przebywajacymi poza Polska. Era oferuje pakiety internetowe, na ktorych
    moglbym miec wlaczonego skype, ale pisano na tej grupie, ze to jednak
    kiepsko dziala.

    Czy ja dobrze rozumiem, ze majac numer w GaduAir jestem nonstop dostepny
    pod moim numerem gg, tak tekstowo jak i glosowo? Moge dzwonic i odbierac
    polaczenia glosowe z gg za free?
    Jak jest w praktyce z jakoscia polaczen?
    Jaki musze miec telefon, zeby dzialalo na nim to gg?

    Od normalnych polaczen mam abo Ery - chodzi mi tylko o koszta i
    uzytecznosc komunikacji voip.

    I jeszcze jedno - GaduAir (czy wogole gg) nie oferuje uslugi numeru
    stacjonarnego dostepnego przez komunikator/komorke, prawda?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-03-05 23:31:37
    Temat: Re: GaduAir
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-06 00:18, RadekNet pisze:

    > Czy ja dobrze rozumiem, ze majac numer w GaduAir jestem nonstop dostepny
    > pod moim numerem gg, tak tekstowo jak i glosowo? Moge dzwonic i odbierac
    > polaczenia glosowe z gg za free?

    Tylko tekstowo

    [...]
    > I jeszcze jedno - GaduAir (czy wogole gg) nie oferuje uslugi numeru
    > stacjonarnego dostepnego przez komunikator/komorke, prawda?

    Przez komunikator na Windows oferuje. Można też z niego korzystać
    poprzez urzadzenia z SIP.

  • 3. Data: 2011-03-06 09:12:14
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
    > Tylko tekstowo

    No i chyba nie w roamingu.

    Jakub

  • 4. Data: 2011-03-06 09:58:18
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości
    > Tak sobie kombinuje jak tu byc w stalym tanim kontakcie z ludzmi
    > przebywajacymi poza Polska.

    Play wprowadził voipa. http://tele.playmobile.pl/portico/ Za 10 pln we
    freszu na m-c masz nielimitowane rozmowy w playu.

  • 5. Data: 2011-03-06 10:40:06
    Od: "Nietutejszy" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > Tylko tekstowo

    Na komórce głosowo za darmo - nie żartuj :-). A tak poważniej, w promocji
    Wszechdostępni (http://www.gaduair.pl/promocja/wszechdostepni, wariant 1)
    możesz po doładowaniu podzwonić "za darmo" do GA i GG.

    > [...]
    >
    > Przez komunikator na Windows oferuje. Można też z niego korzystać
    > poprzez urzadzenia z SIP.

    W pewnym sensie oferuje i z komórki z simem GA. Poczta głosowa dla GA i GG
    jest wspólna, więc można ją odsłuchiwać przez 123
    Ponadto, w zależności od ustawień skrzynki na koncie GG można mieć na
    komórce GA:
    1) powiadomienia SMS o próbach połączenia na numer stacjonarny
    2) powiadomienia SMS o wiadomościach pozostawionych na poczcie głosowej po
    dzwonieniu na numer stacjonarny
    3) przekierowanie połączeń z numeru stacjonarnego na komórkowy (za 22 gr/min
    z taktem 1/1)
    Można też dzwonić po cenach "stacjonarnych" z komórki przez numer dostępowy
    133 (za dopłatą 5 gr/min z taktem 1/1.

    W wyżej opisanej dostępności nr stacjonarnego GG przez GA są jednak dwie
    istotne niedoróbki związane z clipem. Połączenia przez 133 identyfikują się
    u odbiorcy numerem GA - nie ma opcji wyboru clipa stacjonarngo (ani jego
    blokady :-)). Z kolei płatne połączenia przychodzące przekierowane z nr
    stacjonarnego na nr GA identyfikują się przez 22 427 77 77 (nr dostępowy do
    dzwonienia na nry GG oraz odsłuchiwania poczty GG - starszy niż GA, pochodzi
    jeszcze z naGłosu :-)).

    Nietutejszy

  • 6. Data: 2011-03-06 11:22:06
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

> [...]

    > Czy ja dobrze rozumiem, ze majac numer w GaduAir jestem nonstop dostepny
    > pod moim numerem gg, tak tekstowo jak i glosowo? Moge dzwonic i odbierac

    Tylko tekstowo.

    > Jak jest w praktyce z jakoscia polaczen?
    > Jaki musze miec telefon, zeby dzialalo na nim to gg?

    Dowolny telefon. Wersje mobilnego GG są dla wielu systemów mobilnych, a
    także pod Jave zatem można uruchomić na prawie każdym w miarę nowym
    telefonie.

    > Od normalnych polaczen mam abo Ery - chodzi mi tylko o koszta i
    > uzytecznosc komunikacji voip.

    VOIP w GaduAir działa całkiem dobrze.

    > I jeszcze jedno - GaduAir (czy wogole gg) nie oferuje uslugi numeru
    > stacjonarnego dostepnego przez komunikator/komorke, prawda?

    Przez sieć telefonii GSM nie. Ale udostępnia VOIP z komputera lub dowolnej
    sieci bezprzewodowej Wi-Fi. Przez internet GSM zapewne też, ale chyba raczej
    jest to nieopłacalne ze względu na zbyt dużą ilość danych, które są
    przesyłane podczas rozmowy głosowej.
    Ja dla przykładu korzystam w GA z połączeń VOIP z poziomu telefonu
    komórkowego (Nokia E51), który po wykryciu dostępnej sieci Wi-Fi
    automatycznie łączy się z usługą VOIP Gadu Air poprzez połączenie SIP w
    telefonie. W domu mam router bezprzewodowy i wystarczy, że się znajdę w jego
    pobliżu, a telefon sam się łączy i utrzymuje to połączenie zapewniając
    możliwość wykonywania jak i przyjmowania rozmów.
    Po każdym doładowaniu co miesiąc dostaję darmowy pakiet rozmów na telefony
    stacjonarne VOIP. Po wykorzystaniu pakietu 5gr/min na stacjonarne.

    W GaduAir jest jeszcze jedna ciekawa usługa taniego dzwonienia za granicę z
    telefonu komórkowego poprzez numer dostępowy 113 po cenach telefonii VOIP
    http://media1.gaduair.pl/pdf/Cennik_GaduAIR_VOIP.pdf + 5gr/min połączenia z
    numerem dostepowym 113.
    Zatem można korzystać z VOIP-a nie tylko mając dostęp Wi-Fi, ale także i
    poprzez sieć GSM.

    Można też dzwonić na numery GG wykręcając #xxx (gdzie xxx to numer GG) w
    cenie po 15gr/min lub za darmo po wybraniu promocji darmowe rozmowy w sieci
    i na GG.

  • 7. Data: 2011-03-06 13:02:46
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 06.03.2011 12:22, Alexy pisze:

    > Tylko tekstowo.

    To zonk :( Bo za 5 zl miesiecznie taka usluge mam w Erze, tyle ze mi
    tekstowe gg malo potrzebne jest :(

    > VOIP w GaduAir działa całkiem dobrze.

    Wlasnie zaczynam testowac :) Bo Voipa bede potrzebowac do domu, gdzie
    mam stale lacze do internetu.

    > Można też dzwonić na numery GG wykręcając #xxx (gdzie xxx to numer GG) w
    > cenie po 15gr/min lub za darmo po wybraniu promocji darmowe rozmowy w
    > sieci i na GG.

    Pogubiem sie... czyli do mnie (na sim'a GaduAir) z gg dodzwonic sie nie
    da, ale odemnie (z sima GaduAir) zadzwonic na nr gg w komputerze juz mozna?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 8. Data: 2011-03-06 17:58:19
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > Pogubiem sie... czyli do mnie (na sim'a GaduAir) z gg dodzwonic sie nie
    > da, ale odemnie (z sima GaduAir) zadzwonic na nr gg w komputerze juz
    > mozna?

    Można się dodzwonić z GG zarówno na Twojego VOIP-a czy to na komputerze czy
    też w telefonie komórkowym poprzez Wi-Fi o ile jest połączony z netem, jak i
    na sim-a telefonii komórkowej GaduAir.
    GaduAir i VOIP to są dwa oddzielne numery telefonów. Dzwoniąc z komputera z
    pozycji komunikatora GG wybierasz numer komórkowy GA lub VOIP-owy, który
    wygląda jak normalny numer stacjonarny z prefixem miejscowości jaką sobie
    wybierzesz :)
    Koszt jest zgodny z cennikiem w sieci czyli 15gr/min jeżeli nie korzystasz z
    promocji Wszechdostępni lub darmowy jeżeli korzystasz z ww promocji
    darmowych rozmów w sieci i GG.
    Oczywiście jeżeli ktoś będzie do Ciebie dzwonił ze swojego komunikatora GG
    lub VOIP-a na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG, a Ty będziesz poza
    zasięgiem sieci internetowej, wtedy on się nie dodzwoni dzwoniąc na numer
    VOIP-a lub numer GG.
    Bez problemów może się natomiast dodzwonić na numer GaduAir.

    Jeżeli znajdziejsz się w zasięgu sieci internetowej i ktoś będzie dzwonił na
    Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG (pod warunkiem, że powiążesz z sobą te
    numery), wtedy zadzwoni Twój telefon komórkowy łącząc rozmowę poprzez Wi-Fi
    i będziesz mógł normalnie prowadzić rozmowę poprzez aparat telefoniczny.
    Koszt takiego połączenia pokrywa osoba dzwoniąca zgodnie z cennikiem lub
    całkowicie za darmo pod warunkiem aktywowania promocji Wszechdostępni.

    Oczywiście możesz korzystać z wszelkich internetowych punktów dostepowych
    np. router Wi-Fi w domu, Hot-Spot, wszelkie sieci WLAN w firmie oraz tych,
    które nie mają zabezpieczeń. Wbrew pozorom w większych miastach sporo jest
    takich prywatnych sieci bezprzewodowych :)
    W telefonie możesz ustawić wiele takich punktów dostępowych, z którymi
    telefon będzie się łączył automatycznie jeżeli znajdzie się w zsięgu danej
    sieci.

  • 9. Data: 2011-03-07 07:31:30
    Od: " Nietutejszy" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Alexy <a...@o...com.pl> napisaďż˝(a):

> [...]

    > Koszt jest zgodny z cennikiem w sieci czyli 15gr/min jeĹźeli nie korzystasz z
    > promocji Wszechdostępni lub darmowy jeżeli korzystasz z ww promocji

    To co piszesz powyĹźej to nieprawda, jeĹźeli chodzi o dzwonienie z
    _komunikatora_. Podałeś ceny w drugą stronę tzn. inicjowane z _GaduAIR_ (z sima).
    Na temat cen z komunikatora/bramki VoIP do GG/GA trochę info znajdziesz tutaj:
    http://testergaduair.blox.pl/2011/02/VoIP-co-to-znac
    zy-Polaczenia-w-sieci-Gadu-Gadu.html

> [...]
    >
    > lub VOIP-a na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG, a Ty będziesz poza
    > zasięgiem sieci internetowej, wtedy on się nie dodzwoni dzwoniąc na numer

    Nieprawda. Istnieje nieudokumentowana (choć jawna) opcja przekierowania rozmów
    z VoIP na komórkę GA (za co oczywiście płaci odbiorca - 22gr/min). Przeczytaj
    pod linkiem powyĹźej.

    > Bez problemów może się natomiast dodzwonić na numer GaduAir.

    Za 22 gr/min.

> [...]
    > Koszt takiego połączenia pokrywa osoba dzwoniąca zgodnie z cennikiem lub
    > całkowicie za darmo pod warunkiem aktywowania promocji Wszechdostępni.

    Takie ceny obowiązują gdy dzwonisz na nr VoIP GG/nr GG z GaduAIR (z sima).
    Gdy dzwonisz z komunikatora, połączenia na nr VoIP GG/nr GG są bezpłatne.
    Gdy dzwonisz spoza sieci GA/GG, wtedy połączenie z nr VoIP GG kosztuje tyle co
    połączenie ze zwykłym nr stacjonarnym w danej strefie numeracyjnej a na numer
    GG możesz się dodzwonić przez stacjonarny dostępowy (+48) 22 427 77 77.

    Nietutejszy

  • 10. Data: 2011-03-07 08:06:29
    Od: " Nietutejszy" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wysyłam jeszcze raz, bo coś się posypało z kodowaniem

    Alexy <a...@o...com.pl> napisał(a):

> [...]

    > Koszt jest zgodny z cennikiem w sieci czyli 15gr/min jeżeli nie korzystasz z
    > promocji Wszechdostępni lub darmowy jeżeli korzystasz z ww promocji

    To co piszesz powyżej to nieprawda, jeżeli chodzi o dzwonienie z
> [...]

    z VoIP na komórkę GA (za co oczywiście płaci odbiorca - 22gr/min). Przeczytaj
    pod linkiem powyżej.