  • 11. Data: 2006-01-17 14:35:41
    Temat: Re: GTS or EXATEL
    Od: "Kolichowski Robert" <m...@o...pl>

    > 32 Mbit/s * 80% = 25,6 Mbit/s / 8b = 3,2 MB/s * 1024 * 1024 = 3355443
    > B/s / 1500B = 2236 p/s
    >
    > czyli mozliwe.

    Możliwe ale łącza ma być używane do ruchu "ciężkiego" gdzie jeden pakiet ma
    np ~200B

  • 12. Data: 2006-01-17 17:50:00
    Od: "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl>

    Użytkownik "Kolichowski Robert" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Możliwe ale łącza ma być używane do ruchu "ciężkiego" gdzie jeden pakiet
    > ma np ~200B

    hmmm. od kiedy to radiolinie PDH interesuje ilosc pakietow/sekunde = pps
    juz blizej do fps, o ile jest tam multiplexer SDH <> ETH

    pps`y to mozna liczyc na urzadzeniach warstwy 3 (patrz routerach) - i od ich
    wydajnosci zalezy jakosc
    co latwo sobie wyobrazic . Wezmy router BGP z fullfeedem = tabela okolo
    175000 routow (nie w tablicy z AsPath lecz na poziomie kernel , tablicy
    routujacej) + filtry pakietow. Czyli 1 pakiet musi najpierw przejsc przez
    tablice filtrow, potem zostac porownany do tablicy routingu i wypchniety.
    Jezeli zastosujemy MPLS i o ile nie jest to to router brzegowy (nie
    przeklejamy naklejki) to ta druga trablica moze byc duuuuzo mniejsza.

    Pytanie jest wiec nie o radiolinie, czy konwerter na wloknie, lecz o
    wydajnosc routera na ktorym terminowana jest usluga.
    Przy routerach wielodroznych (Juniper, wieksze Cisco) posiadajacych wiele
    procesorow routujacych (lub ndrozny procesor routujacy) pytanie polega na
    tym , czy pojedynczy procesorek moze obsluzyc taki odpowiednio gesty potok
    pakietow.
    Bo jezeli na drodze bedzie stalo np Cisco 2500 to powyzej 4000 pps ulegnie
    on autodestrukcji, a fala uderzeniowa moze zniszczyc galaktyke.

    Serdecznie pozdrawiam,
    Konrad Olszewski

    Etop Sp. z o.o.
    Al. Jerozolimskie 200, 02-222 Warszawa
    telefon 022-5780 100
    telefaks 022-5780 101 http://www.etop.pl

  • 13. Data: 2006-01-17 18:06:44
    Od: "Kolichowski Robert" <m...@o...pl>

    Wszystko fajnie, pewno jeszcze zależy od radiolinii.. Nie wiem może źle
    testowałem. W każdym razie przez link radiowy który mamy nie zdołałem więcej
    przepchnąć niż 4000pps. Testowałem wieloma metodami np dwa linux'y po dwóch
    stronach i po jednej i po drugiej ttcp odpalony.

  • 14. Data: 2006-01-17 21:40:03
    Od: "Jarek Marciniak" <j...@s...pl>

> [...]
    > więcej przepchnąć niż 4000pps. Testowałem wieloma metodami np dwa linux'y
    > po dwóch stronach i po jednej i po drugiej ttcp odpalony.
    Katalogowo: SAGEM, SAF - 30 Kpps, NEC (obecnie zakladany przez GTS) - 50
    Kpps.

    J.

  • 15. Data: 2006-01-18 00:35:19
    Od: Michal Gawrylczyk <m...@g...pl>

    Jarek Marciniak napisał(a):
    > Katalogowo: SAGEM, SAF - 30 Kpps, NEC (obecnie zakladany przez GTS) - 50
    > Kpps.

    Przyklady produkcyjne, radiolinie z interfejsami fastethernet.

    Sagem 34Mb, obciazony rowno 30Mb up/downstream, 6700/6500 pakietow,
    sredni ping (male pakiety) 5.7ms, 0% strat

    SAF 34Mb, obciazony rowno 20Mb up/downstream, 4400/4400 pakietow,
    sredni ping (male pakiety) 4.6ms, 0% strat

  • 16. Data: 2006-01-18 01:46:12
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Kolichowski Robert <m...@o...pl> wrote:

    > Jak ktoś ma jakieś opinie na temat EXATEL lub GTS, bardzo prosze o ich
    > przekazanie mnie i innym. :-)

    Generalnie GTS -> technicznie OK, bez zarzutu. Uczulam, że przy zwieraniu
    umowy, uważaj bardzo mocno na to, co Ci naobiecują w kontrakcie i potem
    sprawdź dokładnie co w rzeczywistości zrealizują. Bierz obowiązkowo
    wszystkie, nawet najmniejsze i "nieoficjalne" uzgodnienia na papierze, bo
    inaczej poczujesz coś ciepłego acz (IMO) mało przyjemnego tam, gdzie plecy
    kończą swoją szlachetną nazwę. A bulić zgodnie z umową trzeba będzie...

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 17. Data: 2006-01-18 08:04:42
    Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl>

    Olszewski Konrad [Etop] wrote:
    > Użytkownik "Kolichowski Robert" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > hmmm. od kiedy to radiolinie PDH interesuje ilosc pakietow/sekunde = pps
    > juz blizej do fps, o ile jest tam multiplexer SDH <> ETH

    Otóż to. Fakt że jest mowa o radiolinii 34Mbps jeszcze nie oznacza, że
    jest to PDH/E3. Coraz więcej radiolinii ma styk ethernet, ewentualnie
    ethernet plus NxE1. Wtedy taki parametr jak liczba pps jest jak
    najbardziej na miejscu.

  • 18. Data: 2006-01-18 15:42:06
    Od: "Kolichowski Robert" <m...@o...pl>

    > SAF 34Mb, obciazony rowno 20Mb up/downstream, 4400/4400 pakietow,
    > sredni ping (male pakiety) 4.6ms, 0% strat

    Tyle 4400/4400 pakietow, to dla naszych potrzeb to przy 10Mb/s. ;-)

  • 19. Data: 2006-01-19 15:17:23
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

> [...]
    > jest to PDH/E3. Coraz więcej radiolinii ma styk ethernet, ewentualnie
    > ethernet plus NxE1. Wtedy taki parametr jak liczba pps jest jak

    przeważnie takie radiolinie są oparte o strumień bitowy E3.
    Potem tylko jest multiplexer i strumień może być poćwiartowany na ethernety,
    E1 itd.

    Jak już to bym uważał na konwersje PDH-Ethernet, bo to może być zrobione na
    układzie hardwareowym który to ma w d. ppsy, lub też w oparciu o procesor
    który i owszem może się zmęczyć.
    W pierwszym przypadku troche trudniej rozwiązać zarządzanie radiolinią
    inbound.

    Marcin