  • 1. Data: 2006-01-16 16:32:45
    Temat: GTS or EXATEL
    Od: "Kolichowski Robert" <m...@o...pl>

    Dotychczas korzystamy z usług EXATEL'a, z podłączeniem na światłowodzie
    14Mb/s.
    Mamy okazje przejść na usługi GTS'a, z dużo bardziej atrakcyjną ofertą i to
    15Mb/s. Ale to już będzie na radiolinii ~30km, i wahamy się co do
    stabilności tego łącza.

    Łącze przeznaczone będzie na tzw. ruch ciężki czyli ~700pps na każdy Mb/s.

    Jak ktoś ma jakieś opinie na temat EXATEL lub GTS, bardzo prosze o ich
    przekazanie mnie i innym. :-)

  • 2. Data: 2006-01-16 19:58:02
    Temat: Re: GTS or EXATEL
    Od: "Konrado5" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Kolichowski Robert" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Łącze przeznaczone będzie na tzw. ruch ciężki czyli ~700pps na każdy Mb/s.
    >
    > Jak ktoś ma jakieś opinie na temat EXATEL lub GTS, bardzo prosze o ich
    Podobno Exatel jest o wiele gorszy od byłego Telbanku i Telenergo.
    Organizacja jakaś jest do banii. Nie znam szczegółów.

  • 3. Data: 2006-01-17 06:20:36
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Konrado5 napisał(a):
    > Użytkownik "Kolichowski Robert" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Podobno Exatel jest o wiele gorszy od byłego Telbanku i Telenergo.
    podobno ?

    > Organizacja jakaś jest do banii. Nie znam szczegółów.
    skoro nie wiesz co i jak to moze z laski swojej powstrzymaj sie z wyrazaniem
    swojego subiektywnego zdania opartego o nie-wiadomo-co

    --
    Mateusz

  • 4. Data: 2006-01-17 09:26:12
    Od: Krzysztof Krych <n...@b...eu.org>

    On Mon, 16 Jan 2006 17:32:45 +0100, Kolichowski Robert wrote:

> [...]
    >
    > Łącze przeznaczone będzie na tzw. ruch ciężki czyli ~700pps na każdy Mb/s.
    >
    > Jak ktoś ma jakieś opinie na temat EXATEL lub GTS, bardzo prosze o ich
    Witam!

    GTS: 32Mbps po radiu, około 4000 pps przy wykorzystaniu łącza w granicach
    80% i zero problemów. Fakt, to tylko góra 5-6km. Radiolinia zestawiona na
    urządzeniach SAGEM.

    --
    Krzysztof Krych

  • 5. Data: 2006-01-17 13:31:57
    Od: "Kolichowski Robert" <m...@o...pl>

    > GTS: 32Mbps po radiu, około 4000 pps przy wykorzystaniu łącza w granicach
    > 80% i zero problemów. Fakt, to tylko góra 5-6km. Radiolinia zestawiona na
    > urządzeniach SAGEM.

    Tylko 4kpps? Przy tylu Mb/s? Ja na każdy Mb/s potrzebuje conajmniej ~600pps

  • 6. Data: 2006-01-17 13:33:05
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@l...freebsd.lublin.pl>

    Kolichowski Robert <m...@o...pl> wrote:
    > Tylko 4kpps? Przy tylu Mb/s? Ja na każdy Mb/s potrzebuje conajmniej ~600pps

    teoretyczna dolna granica pps przy obciazeniu 25,6 Mbit/s to:

    32 Mbit/s * 80% = 25,6 Mbit/s / 8b = 3,2 MB/s * 1024 * 1024 = 3355443
    B/s / 1500B = 2236 p/s

    czyli mozliwe.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 7. Data: 2006-01-17 13:40:29
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@l...freebsd.lublin.pl>

    Mateusz Swatek <m...@i...pl> wrote:
    > a pakiety typu ACK ?

    Nie musza byc przeciez na kazdy pakiet - mozna potwierdzic cale okno,
    czyli np. 64 KB, a wtedy wypada jeden ACK na 43 pakiety z danymi, czyli
    ok. 52 pps od potwierdzen.

  • 8. Data: 2006-01-17 13:42:12
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@l...freebsd.lublin.pl>

  • 9. Data: 2006-01-17 13:46:03
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Przemyslaw Frasunek napisał(a):

    > teoretyczna dolna granica pps przy obciazeniu 25,6 Mbit/s to:
    >
    > 32 Mbit/s * 80% = 25,6 Mbit/s / 8b = 3,2 MB/s * 1024 * 1024 = 3355443
    > B/s / 1500B = 2236 p/s

    a pakiety typu ACK ?

    --
    Mateusz

  • 10. Data: 2006-01-17 14:32:01
    Od: "Konrado5" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Swatek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Podobno, ponieważ to jest informacja o której tylko słyszałem i nie wiem,
    czy jest prawdziwa.
    > skoro nie wiesz co i jak to moze z laski swojej powstrzymaj sie z
    wyrazaniem
    > swojego subiektywnego zdania opartego o nie-wiadomo-co
    A dlaczego nie mogę napisać to, co słyszałem o tej firmie?