  • 21. Data: 2009-06-21 08:07:58
    Temat: Re: GPS do Nokii E51
    Od: AL <a...@s...tam>

    Ewa pisze:
    > Bardzo dziękuję.

    > To jest jakieś rozwiązanie, tym bardziej , że mały ekran w mojej Nokii E51
    > może być niewygodny dla mnie do GPSu.
    > Google znalazły mi nazwę Manta GPS 060. Oprócz takiego odbiornika co
    > jeszcze
    > trzeba kupić (czy podane przez Ciebie programy zawierają mapy?) i ile potem
    > mniej więcej kosztuje użytkowanie (na przykład w przeliczeniu na czas
    > lub kilometry)?
    > Rozumiem, że do takiego odbiornika można dokupić ładowarkę samochodową.
    > A do wycieczek pieszych lub rowerowych - na ile wystarcza naładowana
> [...]
    jakbys troche sie wysilila i poszukala - jeden z pierwszych linkow z
    googla i masz pelny opis + recenzja:
    http://www.pdaclub.pl/index.php?view=article&id=1454
    6:manta-gps-060&option=com_content&Itemid=88:52

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 22. Data: 2009-06-21 08:11:18
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

> [...]
    pelny opis + recenzja:
    > http://www.pdaclub.pl/index.php?view=article&id=1454
    6:manta-gps-060&option=com_content&Itemid=88:52
    Bardzo Ci dziękuję i pozdrawiam
    Ewa

  • 23. Data: 2009-06-21 08:53:07
    Od: "wk" <A...@p...onaeABC.pl>

    Użytkownik "Ewa" <n...@z...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Rozumiem, że do takiego odbiornika można dokupić ładowarkę samochodową.
    > A do wycieczek pieszych lub rowerowych - na ile wystarcza naładowana

    Kupujac nawigacje (np. wspomniana mante GPS 060) w komplecie masz wszystko
    co Ci bedzie potrzebne do nawigowania w samochodzie - lacznie z ladowarka
    samochodowa.
    Masz oryginalna mape MapaMap30 z mapa Polski, ktora mozna uzywac.

    Jesli chcesz uzyc duzo lepszych Automapy lub IGO8 trzeba kupic karte SD 2GB
    (wazne: SD a nie SDHC!), wejsc w posiadanie jednego lub obu wspomnianych
    programow do nawigacji, przegrac je na karte SD, odpalic i szerokiej
    drogi...

    I co najwazniejsze uzytkowanie nic nie kosztuje. Nie ma tutaj wymaganego
    platnego polaczenia GPRS jak np w googlemaps. Urzadzenia GPS sa
    samowystarczalne i do ich dzialania potrzeba tylko widocznosci satelit GPS i
    naladowanej baterii.

    Do wycieczek rowerowych lepsza i poreczniejsza (mocowanie) by byla jakas
    dedykowana nawigacja z np. Garminem na pokladzie.

    Reszte znajdziesz na google i np. peb.pl

    pozdrawiam, wk

  • 24. Data: 2009-06-21 09:02:35
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    Bardzo dziękuję.

> [...]
    > lacznie z ladowarka samochodowa.
    > Masz oryginalna mape MapaMap30 z mapa Polski, ktora mozna uzywac.
    Wspaniale.

    > I co najwazniejsze uzytkowanie nic nie kosztuje.
    I to jest bardzo dobra wiadomość. Co prawda informacje na temat kosztów nie były
    tu jednakowe - od "Pójdziesz z torbami" do "były to jakieś grosze", ale darmo to
    darmo. :-)

    > Do wycieczek rowerowych lepsza i poreczniejsza (mocowanie) by byla jakas dedykowana
    nawigacja z np. Garminem na pokladzie.
    W pierwszym rzędzie zależy mi na korzystaniu w samochodzie, potem podczas
    pieszych wycieczek, a podczas rowerowych w ostatniej kolejności (nie mam jeszcze
    roweru :-)

    > Reszte znajdziesz na google i np. peb.pl
    Będę przeglądać.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 25. Data: 2009-06-21 09:22:49
    Od: AL <a...@s...tam>

    Ewa pisze:

> [...]
    > pieszych wycieczek, a podczas rowerowych w ostatniej kolejności (nie mam

    90% map do programow navi - to may samochodowe to znaczy, ze sa
    malo-uzyteczne w przypadku korzystania z nich na rowerze czy wedrowkach
    pieszych (np. w gorach).

    Do tych ostatnich masz inne programy - TrekBuddy, PathAway (dzialaja
    nieco inaczej - poczytaj sobie o nich), czy specjalnie dedykowane mapy -
    u np. Garmina beda to mapy TOPO

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 26. Data: 2009-06-21 09:37:56
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    > http://www.pdaclub.pl/index.php?view=article&id=1454
    6:manta-gps-060&option=com_content&Itemid=88:52
    Przeczytałam ten artykuł i jestem mile zaskoczona, że Manta GPS 060
    jest również wyposażona w odtwarzacz MP4 i czytnik e-booków.
    Szczególnie interesuje mnie ten czytnik, a że apetyt rośnie w miarę
    jedzenia, interesuje mnie o ile droższe byłoby urządzenie posiadające
    wszystkie funkcje tej Manty, ale z lepszym czytnikiem e-booków
    (np. obsługujący formaty takie jak rtf, doc, pdf, z możliwością zmiany
    wielkości czcionki, itd.). Pełny system Windows CE także byłby dobry.

    Czy jest gdzieś jakiś ranking tego rodzaju urządzeń, który w postaci
    najlepiej tabeli, wymieniałby funkcje i ceny urządzeń? Nie mogę tego
    w Google znaleźć.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 27. Data: 2009-06-21 11:38:15
    Od: AL <a...@s...tam>

    Ewa pisze:
> [...]
    > (np. obsługujący formaty takie jak rtf, doc, pdf, z możliwością zmiany
    > wielkości czcionki, itd.). Pełny system Windows CE także byłby dobry.

    nie licz na tego ebooka w Mantcie - jak moglas przeczytac, to jedynie
    namiasta ebooka (a wlasciwie nieporozumienie), no ale pozycja w menu
    jest i punktuje ;)

    Na dzien dobry zainstaluj sobi Mobireadera na swojej e51 i kompie w domu
    (bedziesz miala pelnowartosiowego ebooka z wszystkimi potrzebnymi
    funkcjami) - w ten sposob koncze juz kolejna ksiazke (mimo, ze maly
    ekran - da sie czytac w pozyckji poziomej ekranu z przewijaniem, etc) -
    jednak telefon mam wszedzie ze soba - a taka mante bym raczej nie nosil
    ;) (no chyba, ze masz duza torebke i wszystko w niej miescisz) a w domu
    - to wole ekran notebooka lub ksiazke papierowa.

    > Czy jest gdzieś jakiś ranking tego rodzaju urządzeń, który w postaci
    > najlepiej tabeli, wymieniałby funkcje i ceny urządzeń? Nie mogę tego
    > w Google znaleźć.

    musisz juz sobie sama porownac i poczytac i zdecydowac

    (osobiscie wolalbym dolozyc te 200-300 pln do np. TomToma i miec od razu
    dobre (duzo lepsze niz Manta) urzadzenie jakosciowo i dobre jakosciowo
    mapy PL i czesci Europy (lub calej - zalezy jaka wersje kupisz)
    Bez zadnych kombinacji - ale to juz musisz sama sie o tym przekonac na
    wlasnej skorze ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 28. Data: 2009-06-21 12:17:32
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    > nie licz na tego ebooka w Mantcie - jak moglas przeczytac, to jedynie namiasta
    ebooka (a wlasciwie nieporozumienie), no ale
    > pozycja w menu jest i punktuje ;)
    Też mi się tak wydawało.

> [...]
    > potrzebnymi funkcjami) - w ten sposob koncze juz kolejna ksiazke (mimo, ze maly
    ekran - da sie czytac w pozyckji poziomej ekranu z
    Bardzo dziękuję. Nie wiedziałam o tym programie.
    W ogóle ciągle przekonuję się, że o mojej Nokii E51 jeszcze mało wiem.
    Forum http://www.nokia-e51.net/ będzie przydatne gdy bedę miała
    konkretne, zaawansowane pytania. W tej chwili jest mi bardziej potrzebny
    przegląd możliwości i lista użytecznych programów takich jak ten wymieniony
    przez Ciebie. Na razie jeszcze czegoś takiego nie znalazłam.

    Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam
    Ewa

  • 29. Data: 2009-06-21 12:57:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jun 2009 15:22:08 +0200, Papkin wrote:

    >w pelni popieram, gps w komorce fajny ale jako data logger czyli pozniej
    >wracamy do domu i mamy sciezke po ktorej odbywalismy piesza wedrowke. Podczas
    >wedrowki na komorke nie patrzymy :)

    Trekbuddy fajny jest, i ma tez ostatnio fajna konkurecje.
    Ale to do pieszej/rowerowej wedrowki, nie nawigacja samochodowa.

    >Komorka - tak, jesli to ma WMobile, 3.5" masz uchwyt samochodowy i zasilacz.
    >Wtedy mozna pogadac.
    >Ekran dotykowy sie przydaje. E51 tego nie ma.

    Zalezy jak przyciski oprogramowane.

    >Po prostu kupic takiego Larka jako wyposazenie samochodu, zawsze miec go w
    >aucie. No i nie ufac nawigacji jak debil, czasmi mowi by skrecic jak nie wolno
    >skrecic (znaki) albo w pole zjechac ;)

    I pare innych uwag. Nawigacji wierzyc calkowicie nie mozna :-(

    J.

  • 30. Data: 2009-06-21 13:22:08
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]

    wracamy do domu i mamy sciezke po ktorej odbywalismy piesza wedrowke. Podczas

    Polecam modele firmy LARK , sa ladne - wygladaja jak z wyzszej klasy (firmy).
    Polerowane czarne aluminium, 3.5" w zupelnosci wystarcza, wiecej bedzie gracic
    w aucie i przeszkadzac.

    Glosnik glosny, mozna odpalic dziecku film nagrany na karte. Ceny smieszne bo
    <300zl a sprzet naprawde wyglada na dobrej klasy, od ponad roku nic sie nie
    zepsulo. Obudowa jakby gumowana, po prostu jestem bardzo :-) z tego zakupu.

    Fabryczny program MapMap - naprawde wiecej nie trzeba w tej cenie, dobrze
    dziala w kraju.

    W komplecie zasilacz samochodowy, dobrej jakosci uchwyt do szyby i pokrowiec
    szmaciany. Nie zal jak ukradna nawet tak bardzo. Znajomy ma Navi firmy Becker
    za 1000+ zl, lark za 3x mniej rownie dobrze sie sprawuje, wyglada ladniej.