  • 31. Data: 2009-06-21 13:47:59
    Temat: Re: GPS do Nokii E51
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > jakbys troche sie wysilila i poszukala - jeden z pierwszych linkow z
    > googla i masz pelny opis + recenzja:
    > http://www.pdaclub.pl/index.php?view=article&id=1454
    6:manta-gps-060&option=com_content&Itemid=88:52

    ja bym kupil larka ale model 35.3 jesli do dostania, ew taki ktory ma tez jak
    manta, przycik do wylaczenia urzadzenia. Lark 35.5 zdaje sie ma tylko do
    uspiena.

    Lark ma wiecej przyciskow, regulacja glosnosci np bez wlazenia do menu i to
    rockerem (cos jak jog-dial w produktach sony, cos ala potencjometr z pokretlem
    w obudowie ale to nie taki element).

    W larku kolory sa fajne, ma antyodblaskowa powierzchnie (co i tak nie daje
    wiele jak wali mocno slonce).

    Larka latwiej odblokowac, czyta karty SDHC (ktos tu pisal ze manta tylko SD do
    2GB, lark na pewno lyka SDHC 4GB, przynajmniej 35.3). Ale off topic sie zrobil,
    lark nie ma modulu GSM :)

  • 32. Data: 2009-06-21 15:14:15
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    Bardzo dziękuję.

    Na www.euro.com.pl znalazłam 2 modele:
    Lark FreeBird 35.0 za 249 zł
    Lark FreeBird 35.6.za 261 zł

    Różnica w cenie żadna. Muszę sprawdzić
    czym się różnią technicznie.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 33. Data: 2009-06-21 15:52:56
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    > Na www.euro.com.pl znalazłam 2 modele:
    > Lark FreeBird 35.0 za 249 zł
    > Lark FreeBird 35.6.za 261 zł

    Różnice wg zawartego na w/w stronie opisu są następujące:
    Lark 35.0 Lark25.6
    Odtwarzacz MP3 tak nie
    Odtwarzacz MP4 tak nie
    Funkcje dodatkowe MapaMap
    wbudowany odtwarzanie
    odtwarzacz plików
    wideo WMA i WMV
    Antyodblask brak danych tak
    Wymiary 91x80x17 90x86x19
    Waga 143 g 160 g
    Czas pracy akumul. 3,5 h 2,5 h

    Nie wiadomo z tego jakie formaty są odtwarzane przez odtwarzacze
    MP3 i MP4 oraz co można odtwarzać przy pomocy wbudowanego
    odtwarzacza wideo w modelu 35.0.

    Zdaję sobie sprawę, że temat zboczył i ten news jest off-topic.
    Jednakże ciągle jeszcze pojawiają się odpowiedzi w głównym temacie,
    a ja jeszcze całkowicie nie porzuciłam myśli o zakupie odbiornika
    GPS do komórki.
    Ponadto, skoro już było tutaj kilka newsów off-topic to proszę
    pozwolić tę dyskusję dokończyć. Kontynuacja gdzie indziej nie byłaby
    chyba dobra.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 34. Data: 2009-06-21 16:29:49
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    Przepraszam, pomyliłam się w nagłówku porównania
    w moim ostatnim newsie.
    Powinno oczywiście być Lark 35.6 (zamiast 25.6).

    Odnośnie kontynuowania głównego tematu, to ciągle
    mam nadzieję, że ktoś poda mi namiar na przegląd
    (zaawansowanych) możliwości Nokii E51 i listę
    użytecznych programów na nią takich jak Mobireader.

    Pozdrowienia
    Ewa

  • 35. Data: 2009-06-21 16:41:32
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Odnośnie kontynuowania głównego tematu, to ciągle
    > mam nadzieję, że ktoś poda mi namiar na przegląd
    > (zaawansowanych) możliwości Nokii E51 i listę
    > użytecznych programów na nią takich jak Mobireader.

    my-navia.pl czy jakis taki adres i tam poszukaj bo zaloze sie o wszystko ze juz
    taki watek byl i to nie raz.

    Byle mial on/off a nie tylko uspienie, wiecej klawiszy - do glosnosci sie
    przydaje i mozna bez patrzenia ja zmniejszyc 1 reka, pokrowiec tyle jaki -
    skarpeta nawet starczy. 35.3 juz w ofercie nie ma wiec nie pomoge, wybieralem
    jak Ty z kilku i ten byl najbardziej polecany a co wiecej, jak ktos umie
    grzebac (niezbyt doglebnie) w sofcie to dalo sie zainstalowac program
    urzytkownika pewnego, ktory obslugiwal dodatkowe funkcje pod klawiszami. Moj
    lark odtwarza divx bez dodatkowych steronikow. Tak tylko pisze bo nie wlaczam
    sobie filmow, to jest tylko nawigacja :) Co wiecej - znow jesli ktos nie czuje
    sie slaby w komputerach, mozna wgrac dodatkowe programy nawigacyjne do pamieci
    urzadzenia - 1GB wolne, bez dodatkowej karty, choc to wymagajace troche pracy a
    karta kosztuje 20zl (wiec interesu nie ma) to zawsze mozna zaoszczedzic :)

  • 36. Data: 2009-06-21 16:54:18
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > I pare innych uwag. Nawigacji wierzyc calkowicie nie mozna :-(

    najbardziej sie wk... jak musialem wracac ze dwa kilometry bo wlasnie okazlo
    sie ze uprzejmie prosi o skret w polna droge, jakbym mial 4x4 to moze :-) bym
    sie skusil, a tak nawrotka na drodze krajowej ruchliwej nie byla zbyt milym
    przezyciem :( O tym jak wymanewrowalo pudlo ludzi do jeziora(!) i na schody to
    juz chyba wiekszosc slyszala, nie bede sie powtarzal. Zawrocilem wiec a po 2km
    juz kazala zjechac na normlana droge i jedyna sensowana - by bylo smieszniej
    przejezdzalem obok wczesniej, wtedy kazala jechac dalej (tj. nie kazala skrecic
    czyli jak wczesniej wniosek). To tylko program i ja mam z tego swiadomosc co
    radze kademu. Dlatego 7" nawigacja to dla debili chyba, sluchamy sie
    komunikatow glosowych, 3.5" w zupelnosci wystarcza. Patrzymy na znaki, jesli
    widzimy w okolicy gdzie juz mozemy sie spodziewac skretu, znak do skretu np do
    danej wioski - jedziemy jak znaki, nawigacja sama przeliczy trase.

    Komorki moga miec jeszcze jedna wade - wolny procesor, jak sie za duzo dzieje
    na drodze (zjedziesz z trasy a alternatywna droga jest bardzo blisko -
    alternatywny i konieczny manewr) to moze nie zdolac "przemielic" nowej trasy a
    Ty juz przejedziesz ten zjazd.

    Nokia niech sie p... ze swoimi platnymi mapami. Kupcie co polskie i dobre -
    automape, albo taka mapamap w zupelnosci na wakacje wystarczy a jest w cenie
    urzadzenia, dojedziesz do celu, a jak nie do celu idealnie (bo nei bylo takiego
    punktu adresowego) to dojedziesz na ta ulice w danym miescie/wsi a o reszte
    mozna przeciez zapytac tubylcow. Sasiad drukuje mapy z komputera bo jedzie na
    wakacje, wczoraj sie chwalil. A spokojnie stac go na nawigacje Beckera ;)
    Dziwie sie mu, larka za mala kase kupi i dojedzie bez wiekszych obaw.

    Dziwie sie ze jeszcze producenci samochodow, oprocz renault, nie montuja
    urzadzenia ktore kosztuje koncern, niech to bedzie 300zl, fabrycznie w
    kokpicie. WM, zadne koncernowe i tajne rozwiazania, kazdy wgra sobie co chce.
    Duza zacheta do zakupu nowego pojazdu tej marki a nie konkurencji.

    Kiedys (pol roku wstecz) na tvnturbo opowiadal pewien jegomosc, co kupil nowego
    passata, z fabryczna nawigacja za +10 000 !!! i dostal jakas
    angielsko-niemiecka o slabej siatce polskich drog. Bogaty a moze naiwny :)?
    Oczywiscie dokladnych map polskich i po polsku nie bylo a zapewne rozwiazanie
    fabtyczne trudne do zmiany na cos innego...

    koncze temat bo NTG, ale jak inni - nawigacja to wyposazenie ma byc a nie
    dodatek do komorki. Wtedy to ma sens.

  • 37. Data: 2009-06-21 16:54:56
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Czemu Ewa pisze coś takiego :

    > Ale wtedy chyba będę musiała przekładać SIMa i podczas jazdy nie będę
    > mogła używać komórki do rozmów.

    Niby dlaczego. Będziesz mogła spokojnie dzwonić.
    A jak chcesz żeby do Ciebie dzwonili to podasz nowy numer i już.

    > Ewa

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ If you park, don't drink, accidents cause people.

  • 38. Data: 2009-06-21 17:02:54
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    > my-navia.pl czy jakis taki adres i tam poszukaj bo zaloze sie o wszystko ze juz
    taki watek byl i to nie raz.

    To chyba miało być my-nokia.pl. Taka strona się wyświetla, ale z napisem Zamknięte.
    Szkoda.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 39. Data: 2009-06-21 17:49:41
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    nie, poszukaj wiec w google my navia .pl , to nie o noki forum ale o
    nawigacjach samochodowych

  • 40. Data: 2009-06-21 18:50:36
    Od: AL <a...@s...tam>

    Ewa pisze:
> [...]
    > mam nadzieję, że ktoś poda mi namiar na przegląd
    > (zaawansowanych) możliwości Nokii E51 i listę
    > użytecznych programów na nią takich jak Mobireader.

    zdefiniuj jakie sa Twoje potrzeby, a nazwy sprawdzonych programow na
    pewno sie posypia jako odpowiedz na to.
    Na razie blakasz sie w kolko i niewiadomo o co ci chodzi - no przeciez
    nie podam Ci wszystkim moich programow jakie mam poinstalowane na e51 -
    bo po prostu mi sie nie chce tego robic.
    Ale jak powiesz, ze szukasz programu do jakies konkretnej rzeczy - to
    chetnie Ci podpowiem jakiego uzywam (jesli oczywiscie uzywam/uzywalem),
    a i inne osoby zrobia to samo.

    --
    pozdr
    Adam (AL)