    From: "Ewa" <n...@z...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: GPS do Nokii E51
    Date: Sat, 20 Jun 2009 16:12:30 +0200

    Bardzo dziękuję.

    > Zobacz tutaj: http://www.allegro.pl/search.php?string=nokia&from_s
    howcat=1&category=46781&country=1
    Ten poziom cen by mi odpowiadał.

    > Ja kiedyś miałem LD-3W i z e51 działał idealnie.
    To bardzo cenna informacja. Niektórzy twierdzą, że E51 ma zbyt mały ekran.
    Czy było to szczególnie uciążliwe?

    > W osobówce wystarczy na podszybiu, i nie zamoknie ;)
    To dobrze.

    > Poczytaj np tu: http://www.naviexpert.pl/
    Rozważę to rozwiązanie.
    Gdybym jednak się na to nie zdecydowała, to jaka jest alternatywa?
    Czy w E51 jest jakieś oprogramowanie i mapy do GPS?

    Podobno w miastach można korzystać bez odbiornika GPS, bo same instalacje
    komórkowe na to pozwalają. Czy to prawda? A jeśli tak (dla mnie to rozwiązanie
    połowiczne, bo GPS jest bardziej potrzebny poza miastem), to co trzeba do
    tego mieć? (Choćby po to żeby spróbować jak to wygląda na ekranie)

    I jeszcze jedno pytanie - na ile kosztowne jest korzystanie z GPSu przez komórkę?
    Za połączenia GPRS płacę obecnie 0,12 zł brutto za 100 kB. Nie wiem czy
    GPS "zjada" dużo kB.

    Pozdrawiam
    Ewa