  • 21. Data: 2011-12-18 16:44:54
    Temat: Re: GNU Linux nie jest stabilnym systemem - prawdziwy dowód
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Przemek O <p...@o...eu> napisał(a):
    > Co do windows, to zapewniam że aplikacje z NT 3.5 nie zadziałają na win7.
    > Co więcej, Win7 ma (w końcu) w miarę dobre zabezpieczenia kont
    > użytkowników powiązane z uprawnieniami, a co z tym idzie część aplikacji
    > działająca poprawnie pod XP (gdzie notorycznie użytkownikie był ten na
    > prawach administratora) nie zadziała tak z marszu na Win7. I bardzo
    > dobrze.

    W Win7 nic nowego się nie pojawiło, model jest ten sam co w Viście: konta
    użytkowników należą do grupy Administratorzy ale mają ograniczone
    uprawnienia (locked-down). Tak samo domyślnie należało się do grupy
    Administratorzy w XP, nie było tylko tego lock-down. Natomiast jak
    najbardziej można było sobie konto usunąć z grypy Adminstratorzy i dodać do
    Użytkownicy i też głupio napisane programy nie działały.
    To, co jest fajnego w Viście i 7 to ta specjalna wirtualizacja dostępu do
    plików i katalogów, która sprawia, że program zapisując do Program Files
    zapisuje w rzeczywistości do katalogu
    C:\Users\Grzegorz\AppData\Local\VirtualStore\Program Files. Dzięki temu jest
    wygodniej niż na XP, bo tam jak program nie chciał działać na zwykłym koncie
    to było trudno coś wymyślić poza runas.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 22. Data: 2011-12-18 17:03:41
    Od: rePeter <n...@s...no>

    Sun, 18 Dec 2011 15:22:47 +0000
    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):

    > Niektórzy jednak wolą "wszystkie" a nie "trochę"

    Na Windowsie są "wszystkie" gry? Nie znam się, może masz rację. A nie
    lepiej dla grajków jakieś PlayStation albo Xbox, czy co tam jeszcze?
    Ostatnio sporo gier pokazuje się pod Androida i iOS, których nie znajdziesz
    pod Windows, więc może nie "wszystkie" są pod Windowsa?

    > Ja korzystam. I raczej nie ma darmowego oprogramowania, które by było
    > lepsze. Jest lepsze komercyjne, ale kosztuje więcej niż Windows.

    OK, w kategorii "lepsze" zwycięża oprogramowanie dołączane do fotoaparatu.
    Linux jest do bani.

    > Nie "świadomie" tylko pierdzieląc się z dodatkowym sprawdzaniem, czy
    > jest wspierane na Linuxa.

    Masz Windowsa, nie pierdzielisz się, rozumiem, nie polemizuję.

    > A ludzie nie po to kupują komputery, żeby spełniać ich wymagania. Raczej
    > odwrotnie.

    Ależ w zupełności się zgadzam, Windows nie spełnia moich wymagań więc go nie
    używam. Jednak mimo tego nie zawracam dupy użytkownikom Windowsa na ich
    grupie dyskusyjnej.

    --
    Piotr Grzegorzyca pozdrawia
    http://komputerowe.zakamarki.net

  • 23. Data: 2011-12-18 17:08:15
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Szyk napisał(a):

    > W tej wiadomości udowodnię że GNU Linux nie jest stabilnym systemem (w
    > brew propagandzie) i dla tego jest tak mało popularny.

    [...]

    Jeszcze jakbyś raczył odpowiadać na riposty pojawiające się w Twoim wątku
    to może bym Cię potraktował poważnie, a tak to niestety jesteś zwykłym
    trollem.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 24. Data: 2011-12-18 19:59:58
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-12-18 18:08, Bartosz Feński aka fEnIo pisze:

    > [...]
    >
    > Jeszcze jakbyś raczył odpowiadać na riposty pojawiające się w Twoim wątku
    > to może bym Cię potraktował poważnie, a tak to niestety jesteś zwykłym
    > trollem.

    W dwóch ruchach udowodnię ci że nie jestem trolem tylko sam nim jesteś
    (nie potrzebuję nawet 3 ruchów jakie proponują rzucający takie wyzwania
    jak twoje).

    [pierwszy ruch]
    Po pierwsze, przedstawiłem logiczną analizę problemu systemu GNU Linux,
    której poprawność można przeprowadzić w drodze dowodu "wszystko
    potwierdza, nic nie zaprzecza" - punkty wyjściowe tego dowodu to fakty
    zmian API, ABI i wyjściu programów konsolowych w systemach GNU Linux,
    oraz (z drugiej strony) trwałość interfejsów systemów dostarczanych
    przez Microsoft i IBM.

    Jak jesteś kimś więcej niż cfaniakiem z miodem w uszach obal ten mój tok
    rozumowania przedstawiając jakiś przykład jaki przeczy logice wywodu
    wiadomości otwierającej ten wątek.

    [drugi ruch]
    W tej twojej wiadomości którą tu cytuję ogromnie się żeś wysilił
    intelektualnie nażekając, że "nie raczę odpowiadać na ripsty", tylko
    że... nie pojawiły się żadne kontrargumenty, poza uwagą Marcina Kocura,
    że są komercyjne distra GNU Linuxa ze wsparciem 5 letnim.

  • 25. Data: 2011-12-18 20:02:23
    Od: Tomasz Torcz <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

    Dzieki, Przemek, za post o tresci:
> [...]
    > prawach administratora) nie zadziała tak z marszu na Win7. I bardzo dobrze.

    Panowie, ale takie dywagacje proszę na pcoa.

    FUT set.

    --
    Tomasz Torcz Only gods can safely risk perfection,
    xmpp: z...@c...pl it's a dangerous thing for a man. -- Alia

  • 26. Data: 2011-12-18 20:43:19
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Szyk <s...@o...pl> napisał(a):

    > tku
    >
    > W dwóch ruchach udowodnię ci że nie jestem trolem tylko sam nim jesteś
    > (nie potrzebuję nawet 3 ruchów jakie proponują rzucający takie wyzwania
    > jak twoje).

    'od trollowi wyzywacze', trole w swietle swojej wlasnej
    definicji, dawniej znani po prostu jako osly (czasem jako
    prosiaki) [rzadziej jako 'mowiace konie'] zob. 'zenujaca
    glupota'

  • 27. Data: 2011-12-18 21:07:32
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Ciekawe czy Szyk naprawdę uważa, że :

    > potwierdza, nic nie zaprzecza" - punkty wyjściowe tego dowodu to fakty
    > zmian API, ABI i wyjściu programów konsolowych w systemach GNU Linux,

    Muszę Cię zmartwić.
    Programy konsolowe windowsa nie tylko zmieniają z wersji na wersję
    to co wypluwają z takim trudem na wyjściu, ale także czasem znaczenie
    parametrów lub łańcuchów formatujących.
    Musiałem kiedyś pisać robiące to samo skrypty osobno pod każdą wersję
    windy na której miałem je instalować. Mocno... um, bulwersujące przeżycie.

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Foolproof operation: All parameters are hard coded.

  • 28. Data: 2011-12-18 21:16:26
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    > W Win7 nic nowego się nie pojawiło, model jest ten sam co w Viście:
    > konta użytkowników należą do grupy Administratorzy ale mają ograniczone
    > uprawnienia (locked-down). Tak samo domyślnie należało się do grupy

    Tak, pojawiło się to w Viście, a zaczęło sensownie działać w 7.
    Wirtualizacja jest jednym z efektów trzymania się uprawnień i zabezpieczeń.

    Co do reszty zgadzam się.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 29. Data: 2011-12-18 22:28:01
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle rePeter napisał w niedziela, 18 grudnia 2011
    15:06:

    > Powodem przewagi ilościowej Windows na desktopach jest tradycja
    > jego preinstalacji w sklepowych komputerach oraz lobbing w
    > administracji. Dla wielu zwykłych użytkowników Linux nie stanowi
    > różnicy, ponieważ dla nich wystarczy, że na desktopie działa
    > Firefox, Kadu, xOffice, poczta i parę gierek, obojętnie czy to w
    > Windows czy Linux.

    Śmiem twierdzić, że dla większości zwykłych użytkowników
    Windows, Linux czy Android nie ma większego znaczenia - oni chcą, żeby
    komputer działał tak, jak radio czy telewizor: włączasz i oglądsz.
    Poza Windowsami osiągnięto to w MacOS - ale w gruncie rzeczy na
    platformach kontrolowanych przez producenta, co od strony
    inżynierskiej wielkim wyczynem nie jest.

    Rzecz w tym, że Linux ma opinię trudnego (co w przypadku
    "podstawowej działalności" już od dawna nie jest prawdą) i że
    uruchomienie wielu rzeczy, które w Windows działają "z palca", w
    Linuksie trzeba "opanować". Żeby daleko nie szukać: moja karta
    telewizyjna w zasadzie działa, choć nie wszystko udało mi się sprawnie
    uruchomić i kosztowało mnie to dość dużo czasu na znalezienie
    najlepszej aplikacji i IRDA (w Windows wszystko poszło od jednego kopa
    na oprogramowaniu dostarczonym z kartą), mój dyktafon z Linuksem w
    ogóle się nie komunikuje, bo potrzebuje specjalnego oprogramowania,
    programy multimedialne jedne działają, inne nie (np. Rosegarden nie
    chce mi się dogadać z systemem dźwięku), niektóre serwisy internetowe
    też niekoniecznie, bo wymagają np. ActiveX.

    A Wine czy wirtualizacja są dla fascynatów albo fachowców, nie
    dla ZU, więc argument, że coś pod tym chodzi jest do bani.

    Po prostu Linux nie jest systemem dla każdego, a w każdym razie
    nie dla ZU - a Windows jest. Z tą różnicą, że jak ktoś jest bardziej
    świadomy, to wie, że ma możliwość wyboru.

    No... chyba, że mówimy o BZU (Bardzo Zwykłym Użytkowniku),
    któremu i tak ktoś musi wszystko zainstalować, a sami najchętniej nie
    będą się do niczego dotykać, żeby nie popsuć. :)

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 30. Data: 2011-12-18 22:54:05
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Dec 17, 9:21 pm, Szyk <s...@o...pl> wrote:

    > W tej wiadomości udowodnię że GNU Linux nie jest stabilnym systemem (w
    > brew propagandzie) i dla tego jest tak mało popularny.

    Problem w tym, że niewiele udowodniłeś, bo Twoje argumenty nie mają
    ciągłości ani też nie powołałeś się na żadne materiały. Często też
    jesteś niekonsekwentny.

    Popatrzmy:

    > Problem jest z ad. 2. czyli ze stabilnością udostępnianych
    > funkcjonalności (trwałością interfejsów) przez system GNU Linux. W
    > świecie Open Source normą jest częsta zmiana interfejsów
    > programistycznych. Jakieś pół roku temu czytałem, że w jądrze Linux
    > pozmieniano obsługę USB i temu facetowi co o tym mówił włosy dęba
    > stanęły bo nie był w stanie uzyskać takiego zachowania jego aplikacji
    > jak wcześniej.

    To jest oczywiście ciekawy przykład. Pomijając fakt, że obsługa USB to
    nie jest coś, czym zajmuje się aplikacja końcowa (bo i po co?).

    Natomiast ja właśnie wpisałem w guglu "Windows deprecated API" i
    wyskoczyło 14 milionów stron. Powiedzmy, że nie wszystkie są istotne,
    ale pobieżny przegląd samych tytułów z pierwszej dwudziestki daje do
    myślenia.

    > Ja odnoszę wrażenie, że twórcy aplikacji dla GNU Linuxa chcą jak
    > najszybciej tworzyć efektowne i nowoczesne aplikacje. Ciągle przewalają
    > kody swoich programów by dostosować je do znowu pozmienianych bibliotek.

    W odróżnieniu od Windowsa, gdzie *biblioteki* (jaki to ma związek z
    systemem?) się w ogóle nie zmieniają?
    Gdy zaczynałem pracować z Windowsem, pisałem w WinAPI+COM/ATL+MFC.
    Potem to było takie wczorajsze i ludzie przesiedli się na .NET i/lub
    jakieś Silverlighty, teraz okazuje się, że te Silverlighty to lipa, M$
    jakby odpuszcza z C# i zwraca się ponownie ku C++, itd. Gdzie tu
    stabilność, skoro w żadnej technologii nie można popracować dłużej,
    niż parę lat?

    > I choć niby gonią za nowościami to jednak ciągle siedzą w starych
    > narzędziach typu Autotools czy Emacs nie wspominając już o języku C.

    Nie rozumiem. Chciałeś stabilność. Właśnie pokazałeś, że na Uniksach
    umiejętności nabyte np. 15 lat temu nadal są aktualne. To jest
    stabilność zawodowa, która gwarantuje, że zaangażowanie w tą
    technologię jest inwestycją długofalową.
    Czy na Windowsie też tak jest? Czy moje umiejętności w używaniu COM
    +MFC na Windowsie nadal są aktualne (pomijając drobny fakt, że
    wszystko zapomniałem)?

    > Zaś
    > bardzo potrzebne programy takie jak KDevelop i Umbrello latami nie mogły
    > uzyskać akceptowalnej stabilności (i pewnie tak jest do dziś).

    Co to ma do systemu? Wiesz, ile jest niestabilnych programów na
    Windowsie?

    > Nic nie jest trwałe w świecie GNU Linux
    > wprowadza się nie kompatybilne zmiany w jądrze, w podsystemach systemu
    > operacyjnego (XWindows) i szybko wprowadza się nowe biblioteki
    > porzucając stare (np. Qt 3),

    W przeciwieństwie do Windowsa, gdzie ciągle na topie jest MFC? Nic się
    nie zmienia?

    > Żadna poważna
    > firma nie może się oprzeć na distro do którego poprawki wychodzą tylko
    > przez 2 lata.

    Pracowałem w poważnej instytucji, która oparła swoją infrastrukturę na
    distro skojarzonym z RedHatem. Cykl wsparcia był 5-letni, zdaje się a
    między kolejnymi wersjami nie było istotnych różnic i w większości
    przypadków wystarczyło przekompilowanie istniejących aplikacji. Masz
    stabilność.

    > Kiedyś w szkole
    > uczyłem się, że elektronika komputerowa jest projektowana do pracy przez
    > 10 lat. Tak więc logicznym jest, że system operacyjny musi udostępniać
    > swoje funkcjonalności przez dłuższy czas niż te 10 lat działania
    > sprzętu,

    Logiczne? Ja tu nie widzę żadnej ciągłości. Niech sobie ta elektronika
    działa nawet 1000 lat - czy to przeszkadza w unowocześnianiu
    oprogramowania? W ogóle nie widzę związku, w żadną stronę (spokojnie
    wyobrażam sobie też stabilny software chodzący na ciągle psującej się
    elektronice).

    > Systemy rodziny Windows NT
    > dostarczają tych samych funkcji od połowy lat 90 XXw. czyli już jakieś
    > 15 lat i podejrzewam, że oprogramowanie pisane na Windows NT 3.1 bez
    > jakichkolwiek zmian będzie śmigać u mnie na Windows 7 32bit.

    Może wpisz to "Windows deprecated API" w guglu.

    > [Nie stabilność przyczyną porażki rynkowej]
    > Gdyby systemy GNU Linux były stabilne choćby na przestrzeni ostatnich 15
    > lat, to prawie na pewno komercha by zaczęła dostarczać znaczące ilości
    > aplikacji

    Hę? Co to znaczy "prawie na pewno"? Chyba w ogóle nie przeanalizowałeś
    powodów, dla których "komercha" coś robi albo nie robi.
    Komercha masowo dostarcza znaczące ilości aplikacji na system, na
    którym obowiązujące metody programowania zmieniły się ze trzy razy w
    ciągu dekady.

    Bo to nie jest żaden powód dla którego komercha coś robi albo nie
    robi.
    Jak na ironię, komercha doskonale się czuje z niestabilnym systemem
    docelowym, bo dzięki temu może uzasadnić kolejne wersje swoich
    produktów.

    > Zwykli ludzie widząc rozsądek w pracy z tym systemem też by go używali.

    Znowu nic nie kumasz. Zwykli ludzie nie analizują tego, czy system
    jest "rozsądny", czy nie jest, bo kryteria tej oceny są rozstrząsane
    tylko przez technomanów i fetyszystów jak Ty i ja. Natomiast zwykli
    ludzie włączają komputer i "wchodzą do internetu" albo grają w grę
    albo piszą CV w Wordzie albo dzwonią przez Skype'a albo oglądają
    głupiego PowerPointa od kolegi z pracy, itd. I tyle. I *to* jest dla
    nich rozsądne a nie to, czy jakieś tam API czy ABI jest stabilne. Po
    grzyba im Linux?

    > Natomiast teraz sytuacje mamy taką, że za te 120$ jakie trzeba dać
    > Microsoftowi otrzymujemy na prawdę to co potrzeba by dało się pracować,
    > bawić i uczyć.

    No i sam widzisz. To dlaczego uważasz, że ci sami ludzie chcieliby
    używać Linuksa?
    Żeby zaoszczędzić parę dolarów? Dla większości ludzi to nie jest żadna
    mierzalna oszczędność, bo Windowsa mają już na komputerze ze sklepu i
    właśnie zmiana na cokolwiek innego byłaby niepotrzebnym kosztem i
    ryzykiem.

    > [Komentarz]
    > Nie jestem wielbicielem M$

    Ja też nie. Wielbicielem Linuksa też nie jestem.

    Ale wiesz co? To wszystko nie ma znaczenia, bo świat komputerów jaki
    znamy właśnie się kończy. Tyle że tym razem technomaniacy tacy jak Ty
    zauważą to ostatni, bo są zajęci rozstrząsaniem tego, czy Linux jest
    "stabilny".

    Wracając do głównego wątku - niczego nie udowodniłeś, bo podparłeś
    się niekonsekwentnymi argumentami z czapki bez logicznej ciągłości.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com