  • 31. Data: 2011-12-18 22:57:13
    Temat: Re: GNU Linux nie jest stabilnym systemem - prawdziwy dowód
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.12.2011 21:21), Szyk wrote:
    > (w brew propagandzie)

    I w brew, i w nery, i po gębie wrednej propagandzie.

    p. m.

  • 32. Data: 2011-12-19 08:07:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-18 15:17, ToMasz pisze:

    > Z całym szacunkiem, kolega się mocno myli. Tzn znam tysiąc pińcet sto
    > 900 ludzi z kompami i jestem jedyną osobą która w czasie swojego życia
    > kupiła windowsa. parę osób kupiło kompa z windowsem, ale po 3 latach i
    > tak zainstalowali nowszą wersję. Dobrze jest w swiecie laptopów - bo tam
    > windows jest w wiekszości pre-instalowany.

    A ja od dłuższego czasu nie spotkałem się z osobą, która na nowym
    komputerze nie miałaby legalnego systemu.

    > Darmowego oprogramowania jest na windowsa od groma, ale... Właśnie to
    > ale. Ile osób korzysta z nero? total commandera, acdsee, - o ile się nie
    > myle to są programy płatne.

    Nero (specjalne wersje) często jest dodawane do nagrywarek...

    > nie pamiętam co tam jeszcze kiedyś miałem na
    > kompie, ale praktycznie co dziennie doś tam się ciągnęło z DC++, albo z
    > inny P2P (chomik wtedy nie istniał) Naj bardziej "jumanym" programem
    > jest MS word. Uczą go w szkołach, w urzędach posługują się .doc-ami i
    > potem jak ktoś widzi Open Oficce to go skręca.

    Mnie skręca niezależnie czy widzę MS-Worda, czy Write z OO - ale po
    prostu nie lubię programów tego typu, dużo lepiej pracuje mi się na
    programach do składu tekstu, nawet jak mam napisać przysłowiowy list do
    cioci, ale to inna bajka. Natomiast jeśli mam zrobic podstawowe rzeczy,
    to jedyne czego mi brakowało w oo przez ostatnie kilka lat, a co
    podobnież jest w wordzie zrobione lepiej (podobnież, bo worda nie
    uruchamiałem już od co najmniej kilku lat), to wielostronicowe tabelki
    odwrócone o 90%. W OO trzeba kombinować i rozwiązaniem jest np zmiana
    stylu strony, ale to jest brzydkie rozwiązanie, bo nieintuicyjne,
    ponadto raczej trzeba na tych stronach zrezygnować z drukiem numeru strony.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2011-12-19 08:25:25
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-12-17 23:54, Gienek pisze:

    > Szczerze wątpię.

    Minesweeper z Windows 1.0 ruszył na XP po drobnej przeróbce w binariach
    (sprawdzanie wersji systemu, na którym był uruchomiony).

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 34. Data: 2011-12-19 16:28:51
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Nie szkoda Wam czasu na udzielanie odpowiedzi w temacie który od zarania
    dziejów budził emocje?

    Gościu jest przekonany że jego system jest stabilniejszy, a niech sobie
    dla Niego jest.

    Jeśli ten temat pozostałby bez żadnej odpowiedzi, przekonany jestem że
    więcej takie dziwne problemy nie byłyby poruszane w tej grupie.

    Skoro "Szyk" uważasz że systemy Microsoftu są lepsze i stabilniejsze to
    miej sobie takie zdanie -Twoja sprawa. Mam na ten temat odmienne poglądy.
    Z konieczności używam również systemów "płatnych" i "zamkniętych" więc
    mam porównanie.

    --
    _________________________
    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2011-12-19 17:13:46
    Od: rePeter <n...@s...no>

    Mon, 19 Dec 2011 16:28:51 +0000 (UTC)
    andromeda <j...@e...com.pl> napisał(a):

    > Nie szkoda Wam czasu na udzielanie odpowiedzi w temacie który od zarania
    > dziejów budził emocje?

    To raczej z braku laku,
    kiedyś tu było co najmniej kilkadziesiąt postów dziennie z różnymi
    problemami i co parę dni jakiś nowy troll. A teraz posucha, fachowcy się
    nudzą i sami robią za trolle.

    --
    Piotr Grzegorzyca pozdrawia
    http://komputerowe.zakamarki.net

  • 36. Data: 2011-12-19 17:34:24
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2011-12-19 17:28, andromeda pisze:

> [...]
    > miej sobie takie zdanie -Twoja sprawa. Mam na ten temat odmienne poglądy.
    > Z konieczności używam również systemów "płatnych" i "zamkniętych" więc

    Tylko że Twoje przekonanie jest tyle samo warte co i "Szyka". Wynika to
    z tego, że nie da się określić który jest "lepszy" bo każdy ma inne
    kryteria owej "lepszości". Dla mnie Windows jest lepszy, bo na nim
    zarabiam, ale nie twierdzę przy tym że inne systemy są gorsze, tylko że
    nie spełniają moich wymagań.

    Niemniej tak długo jak będą ludzie (fanatycy) przekonani o swojej
    nieomylności w poglądach i będą się starali narzucać innym swoje
    przekonania, tak długo będą tego typu "problemy".

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 37. Data: 2011-12-19 18:09:29
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Niektórzy jednak wolą "wszystkie" a nie "trochę"
    Tylko że to jest tak: Kup windowsa i parę programów do niego. Ale takich
    których niema pod lilnuksa. Kup parę gier, i kartę graficzną. ile to
    będzie kosztowało? czy nie lepiej playstation i kompik z linuksem? nie.
    bo soft na win32 jest free.

    > Nie "świadomie" tylko pierdzieląc się z dodatkowym sprawdzaniem, czy
    > jest wspierane na Linuxa. Ponieważ producenci produkują wiele modeli, to
    > jest to problem, bo często informacji po prostu nie ma albo bardzo
    > trudno znaleźć.
    nieprawda. Tzn napewno są sprzęty nie obsługiwane pod Linuksem, np
    rejestrator Aper który wymaga ActiveX.
    niemniej jednak kupiłem drukarkę hp - poszła od razu. kupiłem drukarkę
    brother, poszła po zaisnstalowaniu 5kb "klikanych" sterowników. Dowolna
    karta sieciowa - poszła od razu. modem z play - to samo, karta wifi z
    ebaya - bez problemu. karta TV - bez problemu. bez żadnych sterowników,
    cudów na kiju. Co jeszcze chcesz? aparat? dyktafon? trybu mass storage
    oczywiście nie mają?

    > A ludzie nie po to kupują komputery, żeby spełniać ich wymagania. Raczej
    > odwrotnie.
    Wiec linuks jest w tym dobry. Nie kłopoczesz się antywirusem,
    defragmentacją, firewalem, programami typu odkurzacz, oddaj pamięć,
    zapobiegaj czemuś tam, optymalizuj jeszcze coś. nie ma problemu ze
    sciąganiem nowszej wersji 50 programów i nowych cracków i seriali.
    Poprostu trzeba zacząć i nie zastanawiać się co Torwalds nowego
    wprowadzi do jądra.

    ToMasz

  • 38. Data: 2011-12-19 19:28:32
    Od: xan <i...@a...pl>

    W dniu 18.12.2011 18:03, rePeter pisze:

    > Na Windowsie są "wszystkie" gry? Nie znam się, może masz rację. A nie
    > lepiej dla grajków jakieś PlayStation albo Xbox, czy co tam jeszcze?

    Zapomniałeś dopisać ze na konsole musi wybulić już sporo kasy na gierke,
    na windowsa po prostu sobie "ściągnie". Jak kiedyś zaczną solidnie
    trzepać za piraty to szybko popularność windy spadnie

  • 39. Data: 2011-12-19 19:45:47
    Od: xan <i...@a...pl>

    W dniu 19.12.2011 09:07, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > A ja od dłuższego czasu nie spotkałem się z osobą, która na nowym
    > komputerze nie miałaby legalnego systemu.

    o ile systemy to już może są w większości legalne, ale gry to na 95% są
    piracone na maxa + office + photoshopy itd..

    > Nero (specjalne wersje) często jest dodawane do nagrywarek...

    hmm, może i masz znowu rację, ale dużo osób musi mieć full (dodawana
    wersja jest zawsze okrojona)

  • 40. Data: 2011-12-19 19:53:33
    Od: xan <i...@a...pl>

    W dniu 18.12.2011 20:59, Szyk pisze:

> [...]
    >
    > W dwóch ruchach udowodnię ci że nie jestem trolem tylko sam nim jesteś
    > (nie potrzebuję nawet 3 ruchów jakie proponują rzucający takie wyzwania
    > jak twoje).
    >
    > [pierwszy ruch]
    > Po pierwsze, przedstawiłem logiczną analizę problemu systemu GNU Linux,
    > której poprawność można przeprowadzić w drodze dowodu "wszystko
    > potwierdza, nic nie zaprzecza" - punkty wyjściowe tego dowodu to fakty
    > zmian API, ABI i wyjściu programów konsolowych w systemach GNU Linux,
    > oraz (z drugiej strony) trwałość interfejsów systemów dostarczanych

    Postawiłeś pewną tezę i na chama chcesz udowodnić swoją rację. Uczepiłeś
    się jakiś dystrybucji, czep się np: Debiana, sprawdz sobie jak długo są
    wspierane, jak długo wychodzi wersja stabilna, jak to jest stabilny i
    bezpieczny system, o stabilności nie mówić, znam serwery które
    restartuje się tylko dlatego aby uruchomić nowe jajko czy jakieś
    kluczowe łatki bezpieczeństwa, tak się wszystko odbywa w locie.

    A ty do swojej obiektywnej oceny wybrałeś może Ubuntu które co 6 miechów
    ma premiere z prawie najnowszym softem w duzej mierze pobranej z gałęzi
    "test" debiana.