  • 1. Data: 2011-12-18 08:27:37
    Temat: implementacja + architekturyzacja
    Od: " (kenobi)" <f...@g...pl>

    w sumie zauwazylem ze moje pisanie kodu sklada
    sie z dwu w znacznej czesci odrebnych etapow

    implementacja - majac w glowie 'sementyczna'
    postac jakiegos pomyslu doklepuje linijki kodu
    (w trybie 'jak naszybciej' bo spieszy mi sie
    zeby zobaczyc wynik) czesto robi sie z tego
    maly rozgardiasz bo wtedy nie mam checi
    architekturyzowac tego kodu tylko natworzyc
    cos co moge obejrzec ile sie da

    architekturyzacja - jakis czas pozniej (np
    sporo pozniej) staram sie uarchitekturyzowac
    wczesniej napisany kod albo pmomysly,
    np pogrupowac, przepisac bardziej na czysto,
    zrozumiec szablony niektorych rozwiazan ktore
    sie powtarzaja miedzy roznymi kawalkami i
    wymyslec do nich jakies generyczne rozwiazanie

    [- przy czym poki co w sumie tej architekturyzacji
    nie pociagnalem do konca - przeplataa sie
    u mnie rzeczy uarchitekturyzowane i nie]

    w kazdym razie zauwazylem taki ciekawy
    podzial, co moga powiedziec ntt ew inni
    grupowicze

    (w sumie da sie zauwazyc ze pokrewne tematy
    wydaja sie szczegolnie interesowac grupowiczow
    poniewaz czesto tocza oni jakby spory krazace
    dookola tego jak ma sie szybkosc czy jakosc
    implementacji rozwiazania do sposobow jego
    architekturyzacji czy tez innych spraw
    - o tyle to wyraznie rozroznienie miedzy
    'implementacja' a 'architekturyzacja' mogloby
    troche rozjasnic temat)

    (kenobi)