  • 11. Data: 2011-12-18 12:43:11
    Temat: Re: GNU Linux nie jest stabilnym systemem - prawdziwy dowód
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2011-12-18 10:14, ToMasz pisze:
    > Linux będzie popularny, jak w polsce
    > zaczną skazywać za używanie nielegalnych programów.

    IMHO piractwo w PL w bardzo niewielkim stopniu dotyczy oprogramowania
    biznesowego. Temat zresztą trudno dziś traktować jako wojna Linux kontra
    Windows na desktopach, bo tutaj co najwyżej alternatywą jest OSX. Za
    chwilę samego Androida będzie na sztuki więcej niż w kupę wziętych
    Windowsów, o pozostałych systemach embedded nie wspominając.

    artur

  • 12. Data: 2011-12-18 13:30:11
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 12/18/2011 10:14 AM, ToMasz wrote:

    > początku rozwiązać swoje problemy. Linux będzie popularny, jak w polsce
    > zaczną skazywać za używanie nielegalnych programów.

    Szczerze wątpię. Tzn. nie widzę tej przewagi Linuksa w zakresie
    darmowego oprogramowania. Właściwie wszystko co open source ma też swoją
    wersję na Windows. Pozostaje kwestia samego systemu, ale mam wrażenie,
    że tu akurat piractwo jest coraz mniej popularne.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 13. Data: 2011-12-18 14:06:11
    Od: rePeter <n...@s...no>

    Sun, 18 Dec 2011 13:43:11 +0100
    Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl> napisał(a):

> [...]
    > chwilę samego Androida będzie na sztuki więcej niż w kupę wziętych
    > Windowsów, o pozostałych systemach embedded nie wspominając.

    Powodem przewagi ilościowej Windows na desktopach jest tradycja
    jego preinstalacji w sklepowych komputerach oraz lobbing w administracji.
    Dla wielu zwykłych użytkowników Linux nie stanowi różnicy, ponieważ dla
    nich wystarczy, że na desktopie działa Firefox, Kadu, xOffice, poczta i
    parę gierek, obojętnie czy to w Windows czy Linux.
    Android może konkurować z innymi systemami właśnie dlatego, że większość
    ludzi niewiele wie o systemie, a ważny jest marketing, siła przebicia a
    dopiero potem funkcjonalność, choć tej akurat oczywiście ani Androidowi ani
    Linuksowi nie brakuje. Masa ludzi kupuje telefon według marki a nie
    funkcjonalności i systemu, bo są przyzwyczajeni do Nokii czy SE. Na tej
    samej zasadzie działa hasło Windows "bo komputer musi mieć windowsa".

    --
    Piotr Grzegorzyca pozdrawia
    http://komputerowe.zakamarki.net

  • 14. Data: 2011-12-18 14:17:31
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 18.12.2011 14:30, Arkadiusz Dymek pisze:

> [...]
    > wersję na Windows. Pozostaje kwestia samego systemu, ale mam wrażenie,
    > że tu akurat piractwo jest coraz mniej popularne.
    Z całym szacunkiem, kolega się mocno myli. Tzn znam tysiąc pińcet sto
    900 ludzi z kompami i jestem jedyną osobą która w czasie swojego życia
    kupiła windowsa. parę osób kupiło kompa z windowsem, ale po 3 latach i
    tak zainstalowali nowszą wersję. Dobrze jest w swiecie laptopów - bo tam
    windows jest w wiekszości pre-instalowany.
    Darmowego oprogramowania jest na windowsa od groma, ale... Właśnie to
    ale. Ile osób korzysta z nero? total commandera, acdsee, - o ile się nie
    myle to są programy płatne. nie pamiętam co tam jeszcze kiedyś miałem na
    kompie, ale praktycznie co dziennie doś tam się ciągnęło z DC++, albo z
    inny P2P (chomik wtedy nie istniał) Naj bardziej "jumanym" programem
    jest MS word. Uczą go w szkołach, w urzędach posługują się .doc-ami i
    potem jak ktoś widzi Open Oficce to go skręca.
    Gdyby był inny system szkolenia uczniów albo najzupełniej normalny
    system kar za używanie "warezu" to nie było by żadnej korzyści z
    posiadania windowsa. Ten kto musi mieć, gra na kompie, ten by miał
    oryginały. (o ile by nie stwierdził ze lepiej kupić playstation ileśtam
    -skoro i tak będzie uzywał oryginalnych gier) . Reszta - poczta, www,
    jakaś tam prosta obsługa pendriva, cyfrówki, obrazków filmów - działała
    by pod linuksem.

    Do wątkotwórcy: dzisiał byłem w decatlonie. na wielim monitorze jakiś
    ichniejszy film reklamowy i ..... na środku okienko z błędem. Film
    najnormalniej leciał. Czy jakikolwiek linuks by się tak "wykrzaczył"?

    ToMasz

  • 15. Data: 2011-12-18 14:18:58
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/12/2011 14:06, rePeter wrote:
> [...]
    > nich wystarczy, że na desktopie działa Firefox, Kadu, xOffice, poczta i
    > parę gierek, obojętnie czy to w Windows czy Linux.

    No tak, bo na linuxa są wszystkie te same gry, co na Windows.

    Poza tym użytkownikowi może robić różnicę, czy np. będzie mógł korzystać
    ze swojej kamerki, drukarki, skanera, touchpada, czy będzie mógł
    zainstalować oprogramowanie dostarczane z aparatem fotograficznym albo
    kamerą video, czy będzie mógł oglądać telewizję on demand i takie tam.

  • 16. Data: 2011-12-18 14:39:13
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 18.12.2011 15:18, Andrzej Jarzabek pisze:

    > No tak, bo na linuxa są wszystkie te same gry, co na Windows.
    oczywiście że niema. NAwet niektóre tytuły nie są dostępne na konsole.
    jednak komputer jako maszyna do gier, w 99% jest maszyną do bezpłatnych
    gier. Stąd popularność bezpłatnego windowsa i bezpłatnych gier. Ty byś
    kupił auto jak byś mógł każde z parkingu zabrać bezkarnie?

    > Poza tym użytkownikowi może robić różnicę, czy np. będzie mógł korzystać
    > ze swojej kamerki, drukarki, skanera, touchpada,
    robi mu różnice, ale na szczęście ze świeczką szukać sprzętu w media
    markcie który nie ruszy po linuksem z czego 90% bez instalacji
    czegokolwiek.

    > czy będzie mógł
    > zainstalować oprogramowanie dostarczane z aparatem fotograficznym albo
    > kamerą video,
    tu się nie zgodzę. Z musu używania avidemuxa i gimpa poznałem te
    programy i dość dobrze wykorzystuje w podstawowym stopniu. W tym czasie
    miałem 2 kamery i 5 apatatów i nie zainstalowałem ani jednego programu
    od producenta tych urządzeń. To lepsze rozwiązanie niż sterowniki do
    czegokolwiek i programy pobierające dane z urządzeń do katalogu c:\
    xxxxxxxx\xxxxxxxx\xxxxxxx\xxxxxxx\xxxxxxx\moje obrazy.
    czy będzie mógł oglądać telewizję on demand i takie tam.
    Nie znam poszczególnych przypadków, ale przez parę lat nie spotkałem
    czegoś co jest ogólnie dostępne i by absolutnie nie działało. Weź także
    pod uwagę że mamy coraz wiecej androidów z dużymi ekrnami i prędzej czy
    później ich użytkownicy będą mieć "soft" do oglądania czegokolwiek.
    Wtedy padnie Twój argument..
    ToMasz

  • 17. Data: 2011-12-18 14:52:09
    Od: rePeter <n...@s...no>

    Sun, 18 Dec 2011 14:18:58 +0000
    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):

    > No tak, bo na linuxa są wszystkie te same gry, co na Windows.

    Trochę tego pod Wine działa, nie narzekam.

> [...]
    > zainstalować oprogramowanie dostarczane z aparatem fotograficznym albo
    > kamerą video, czy będzie mógł oglądać telewizję on demand i takie tam.

    Owszem, może robić różnicę, tak samo jak mnie robi różnicę brak wielu
    funkcjonalności linuksowych w Windowsie. Dlatego używam Linuksa a
    "oni" Windowsa. Osobiście nie znam osoby która korzystałaby z
    oprogramowania dostarczanego z aparatem fotograficznym, nie znam też
    użytkownika Linuksa który chciałby ale nie może korzystać ze swojej
    kamerki, drukarki, skanera, touchpada, może wystarczy tylko zakupy
    wykonywać świadomie a nie według ostatniej reklamy typu "nie dla idiotów".
    Linux niestety na początku jest trochę bardziej wymagający.

    Osobiście nie zależy mi na wielkiej popularności Linuksa na desktopach,
    dlatego nikogo nie przymuszam do używania tego systemu. Ale gdyby się dało w
    pracy chętnie bym wszystkim wymienił system, przede wszystkim dla własnej
    wygody ale, długo by pisać...

  • 18. Data: 2011-12-18 15:22:47
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/12/2011 14:52, rePeter wrote:

    > Trochę tego pod Wine działa, nie narzekam.

    Niektórzy jednak wolą "wszystkie" a nie "trochę"

> [...]
    > "oni" Windowsa. Osobiście nie znam osoby która korzystałaby z
    > oprogramowania dostarczanego z aparatem fotograficznym,

    Ja korzystam. I raczej nie ma darmowego oprogramowania, które by było
    lepsze. Jest lepsze komercyjne, ale kosztuje więcej niż Windows.

> [...]
    > kamerki, drukarki, skanera, touchpada, może wystarczy tylko zakupy
    > wykonywać świadomie a nie według ostatniej reklamy typu "nie dla idiotów".

    Nie "świadomie" tylko pierdzieląc się z dodatkowym sprawdzaniem, czy
    jest wspierane na Linuxa. Ponieważ producenci produkują wiele modeli, to
    jest to problem, bo często informacji po prostu nie ma albo bardzo
    trudno znaleźć.

    > Linux niestety na początku jest trochę bardziej wymagający.

    A ludzie nie po to kupują komputery, żeby spełniać ich wymagania. Raczej
    odwrotnie.

  • 19. Data: 2011-12-18 15:48:20
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    rePeter <n...@s...no> napisał(a):

    > Troche tego pod Wine dziala, nie narzekam.
    Nie przesadzajmy znowu, jesli gra zostala napisana pod windows, to
    niekoniecznie zadziala na linuxie, nawet w emulatorze. Ale my
    programisci, uzywamy komputera do gier w minimalnym stopniu.

    > =F3g=B3 korzysta=E6=20
    > =20
    > takie tam.
    Mam tyle samo problemow ze sprzetem zarowno pod windowsem jak i pod
    linuxem. Do mojego skanera producent np. powiedzial ze nie napisze
    sterownika na niektore windowsy i dupa, nie dziala mi. A na linuxe
    po prostu dziala, a ja zadnych sterownikow nie instalowalem. O to
    zeby dzialala mi kamera, mikrofon zewnetrzny, tez w zaden sposob nie
    dbalem, a dzialaja bez grama mojego wysilku. Natomiast nie dziala mi
    mikrofon wbudowany pod linuxem - nie mam pojecia dlaczego. Wiec oceniam
    ze ilosc problemow ze sprzetem jest taka sama pod linuxem i windowsem.

    > Linux niestety na poczatku jest troche bardziej wymagajacy.
    Nie jest bardziej wymagajacy. Ale jesli ktos jest przyzwyczajony do
    windowsa, chocby z 30 godzin rocznie w szkole, to potem linux wydaje
    sie obcy. Jakby zaczal od linuxa, byloby na odwrot.

    Nie mam pojecia dlaczego w panstwowych szkolach uczy sie obslugi produktow
    firmowych. Przeciez to firma powinna organizowac szkolenia jesli jej
    zalezy na popularyzacji swojego produktu, tym bardziej jesli ten produkt
    nie jest otwartym standardem, ale patentem firmy.

  • 20. Data: 2011-12-18 16:11:47
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]

    > zainstalować oprogramowanie dostarczane z aparatem fotograficznym albo
    > kamerą video, czy będzie mógł oglądać telewizję on demand i takie tam.

    Ja drukarkę kupiłem sieciową i nie mam tego problemu. Ale pracowałem w
    firmie zajmującej się wydrukami i muszę przyznać, że naprawdę niewiele
    drukarek robi problemy.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl