  • 1. Data: 2012-05-11 11:05:15
    Temat: GIMP 2.8 już jest
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Witam.

    Po wielu mękach, latach obiecywań i wielokrotnym przesuwaniu
    terminów (dzieci podrosły, a ja sam zdążyłem zapomnieć, dlaczego ma być
    aż taki przełomowy ;) GIMP 2.8 już jest!

    http://www.gimp.org/

    (miałem z GIMP-em tylko jeden kontakt i od razu zrażający - to cielę
    padło mi jeszcze przed pierwszym uruchomieniem [frustracja i zamieszanie
    tym większe] i aż trudno uwierzyć na czym - nawykowo wszystkim skrótom z
    Menu Start zmieniam opcję 'Run' na "Maximized" [~Otwórz w oknie
    zmaksymalizowanym~]. I okazuje się, że to... ubiło GIMP-a! Oj, co się
    naszukałem, to moje...)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 2. Data: 2012-05-11 11:19:02
    Temat: Re: GIMP 2.8 już jest
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/05/2012 10:05, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > Menu Start zmieniam opcję 'Run' na "Maximized" [~Otwórz w oknie
    > zmaksymalizowanym~]. I okazuje się, że to... ubiło GIMP-a! Oj, co się

    Podpowiem, że nadal nie warto, tak nielogicznego interfejsu w życiu
    jeszcze nie widziałem. Musiałem szybko złożyć trzy obrazki do kupy, po
    czterech minutach zastanawiania się jak zmienić rozmiar nowo wklejonej
    warstwy poddałem się i zrobiłem to samo w paint.net. Podpowiem, że ten
    drugi po prostu pozwala złapać róg obiektu i rozciągnąć go, w gimpie za
    cholerę.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2012-05-11 11:38:26
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "kamil" <k...@s...com> wrote:

> [...]
    > warstwy poddałem się i zrobiłem to samo w paint.net. Podpowiem, że ten
    > drugi po prostu pozwala złapać róg obiektu i rozciągnąć go, w gimpie

    Oczywiście jest to (niestety) efekt sformatowania na innym
    programie - niedawno sam przekonałem się o tym boleśnie próbując
    przesiąść się na najnowszy LibreOffice i niemal natychmiast uciekłem z
    krzykiem do mojego staruteńkiego pakietu z połowy lat 90. ubiegłego
    wieku... Auaaaaa! :)

    Nie bez powodu koncerny próbują wetknąć szkołom wersje darmowe dla
    uczniów i półdarmowe dla studentów.

    A co do GIMP-a - ponoć nie tak dawno przeszedł jakiś lifting
    interfejsu? Jak najdzie mnie jakaś robótka na warstwach itp., to może
    jeszcze do niego zajrzę (mam tę przewagę, że Photoshopa w życiu na oczy
    nie widziałem... ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2012-05-11 11:58:25
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    kamil wrote:
> [...]
    > warstwy poddałem się i zrobiłem to samo w paint.net. Podpowiem, że ten
    > drugi po prostu pozwala złapać róg obiektu i rozciągnąć go, w gimpie za

    Ten pierwszy "po prostu" ma w menu głównym pozycję "Warstwy", gdzie
    udostępnia opcje skalowania oraz zmiany rozmiaru bieżącej warstwy.
    Trochę nietrafiony zarzut.

    w.

  • 5. Data: 2012-05-11 12:24:47
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/05/2012 10:38, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > przesiąść się na najnowszy LibreOffice i niemal natychmiast uciekłem z
    > krzykiem do mojego staruteńkiego pakietu z połowy lat 90. ubiegłego

    Nazwał bym to raczej efektem pryszczersa. "Wszyskie alternatywne
    programy pozwalają złapać róg warstwy czy pola wyboru i przeciągnąc, to
    my będziemy linuxowi i zaszyjemy to gdzieś w piątej warstwie menu, żeby
    było bardziej geekowo.

    > Nie bez powodu koncerny próbują wetknąć szkołom wersje darmowe dla
    > uczniów i półdarmowe dla studentów.

    Nie bez powodu linux z całym jego dobytkiem oprogramowania ma 1% rynku
    już kilkanaście lat z rzędu. Wyprodukuj samochód mający kwadratową
    kierownicę umieszczoną pod lewą nogą, w którym biegi zmienia się
    naciskając jeden z 16 przycisków z tyłu zagłówka po stronie pasażera i
    płacz, że to wina zmowy koncernów.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 6. Data: 2012-05-11 14:53:37
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    kamil <k...@s...com> wrote:
> [...]

    > warstwy poddałem się i zrobiłem to samo w paint.net. Podpowiem, że ten
    > drugi po prostu pozwala złapać róg obiektu i rozciągnąć go, w gimpie za
    Jak nie, jak tak.

    pozdrawiam,
    --
    Pawel Posiewala e-mail: p...@p...prz.edu.pl
    JID: p...@s...prz.edu.pl PGP key: http://www.posiewala.com/pgp.asc

  • 7. Data: 2012-05-11 14:54:24
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    kamil <k...@s...com> wrote:
> [...]
    > programy pozwalają złapać róg warstwy czy pola wyboru i przeciągnąc, to
    > my będziemy linuxowi i zaszyjemy to gdzieś w piątej warstwie menu, żeby
    Raczej Gimpa na oczy nie widziałeś...

    pozdrawiam,

  • 8. Data: 2012-05-11 14:56:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/05/2012 13:54, Pawel Posiewala wrote:

    > Raczej Gimpa na oczy nie widziałeś...

    Mam tu 2.6 właśnie otwarty i po kilku minutach znalazłem to wreszcie w
    menu TOOLS. Logiczne, jak mało co.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 9. Data: 2012-05-11 14:57:08
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/05/2012 13:53, Pawel Posiewala wrote:

    > Jak nie, jak tak.

    Wciskam CTRL + V i tyle, jest sobie zaznaczenie z tym co w kleiłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2012-05-11 15:02:24
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    kamil <k...@s...com> wrote:

    > Mam tu 2.6 właśnie otwarty i po kilku minutach znalazłem to wreszcie w
    > menu TOOLS. Logiczne, jak mało co.
    No patrz, a ja sobie zaznaczam warstwę klikam na narzędzie skaluj (a
    właściwie Shift-T wciskam), chwytam za róg warstwy i ją skaluje (wersja
    2.7.0, rok produkcji 2009).

    pozdrawiam,