  • 1. Data: 2012-04-19 00:23:34
    Temat: GIMP 2.10 z 16-bitowa glebia kolorow
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Juz teraz mozemy cieszyc sie wersja kandydujaca "jednookienkowego" GIMPa:
    www.gimp.org/release-notes/gimp-2.7.html
    www.gimp.org/downloads
    www.h-online.com/open/news/item/GIMP-2-8-RC-1-arrive
    s-with-GPU-acceleration-1518417.html
    w przyszlosci czeka nas jeszcze wieksza niespodzianka: obsluga 16-bitowej
    glebi koloru.
    www.h-online.com/open/news/item/GIMP-2-10-will-use-1
    6-bit-colour-depth-throughout-1542186.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2012-04-19 00:39:45
    Temat: Re: GIMP 2.10 z 16-bitowa glebia kolorow
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze astro:

    > Juz teraz mozemy cieszyc sie wersja kandydujaca "jednookienkowego" GIMPa:
    > www.gimp.org/release-notes/gimp-2.7.html

    Czy dalej jest tam taki debilizm, że opcja Save As zapisuje tylko w formacie
    gimpa, a żeby zapisać w czymś normalnym trzeba wybrać Export? Co za
    pryszczaty geniusz to wymyślił???

  • 3. Data: 2012-04-19 00:59:14
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mateusz Ludwin wrote in <news:jmnmsi.490.1@teren.hamstera.pl>
    > Czy dalej jest tam taki debilizm, że opcja Save As zapisuje tylko w formacie
    > gimpa, a żeby zapisać w czymś normalnym trzeba wybrać Export?

    Toz to nawet opcji Export w menu File nie ma (GIMP 2.6.11). Domyslnie
    zapisuje w tym samym formacie, jak plik zrodlowy.
    Save As wyglada tak:
    http://oi40.tinypic.com/4q0ifm.jpg
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 4. Data: 2012-04-19 09:06:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.04.2012 00:39, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze astro:

    > Czy dalej jest tam taki debilizm, że opcja Save As zapisuje tylko w formacie
    > gimpa, a żeby zapisać w czymś normalnym trzeba wybrać Export? Co za
    > pryszczaty geniusz to wymyślił???

    Jak ktoś jest ślepym idiotą i nie widzi pola wyboru formatu pliku, to
    jest to tylko jego prywatny problem...

    GIMPa używam od lat i przez cały czas w okienku zapisywania zawsze był
    wybór formatu pliku - i w przypadku pliku otwieranego (a nie tworzonego
    na nowo) zawsze domyślnie jest ustawiany aktualny format.

  • 5. Data: 2012-04-19 09:40:47
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze astro:

    > Toz to nawet opcji Export w menu File nie ma (GIMP 2.6.11). Domyslnie
    > zapisuje w tym samym formacie, jak plik zrodlowy.
    > Save As wyglada tak:
    > http://oi40.tinypic.com/4q0ifm.jpg

    A ja w 2.7.3 mam Export.

  • 6. Data: 2012-04-19 13:33:45
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    W dniu 19.04.2012 00:23, astro pisze:
    > obsluga 16-bitowej glebi koloru.

    Chciałoby się rzec ,,nareśśście", wszak do profesjonalnej obróbki dźwięku
    24 bity to podstawa (przy 16 a nie 8 docelowej).

    Acz nie wiem, jak oko ludzkie poradzi sobie z 65 tysiącami, zamiast 256
    odcieniami barwy. :) To... yyy... 256 razy dokładniej. 255 odcieni pomiędzy
    dotychczasowymi dwoma minimalnie oddalonymi od siebie. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 7. Data: 2012-04-19 13:39:16
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    W dniu 19.04.2012 00:59, astro pisze:
    > Save As wyglada tak:

    I masz tam na dole wybrane "file type - by extension". Jak zakończysz
    nazwę .jpg to wali jpga, jak .png to robi pnga, jak .bmp to bitmapę. Co
    w tym dziwnego? Wolisz autonadawanie rozszerzenia - wybierz typ pliku w
    dolnej części okna.

    Domyślnie powinien opcją zwykłego "save" zapisywać w formacie
    wejściowym, *o ile ten obsługuje wprowadzone zmiany* - jeśli ich nie
    obsługuje, Gimp powinien wywalić ostrzeżenie, że informacje (np. o
    warstwach czy przezroczystości) zostaną utracone.

    --
    P,
    M.

    PS. Mam Gimpa 2.6.12 na Linuksie, ale na zrzucie widzę dokładnie te same
    opcje.

  • 8. Data: 2012-04-19 14:11:00
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marsjanin wrote:
    > Acz nie wiem, jak oko ludzkie poradzi sobie z 65 tysiącami, zamiast 256
    > odcieniami barwy. :) To... yyy... 256 razy dokładniej. 255 odcieni pomiędzy
    > dotychczasowymi dwoma minimalnie oddalonymi od siebie. :)

    Jak się te dwa poziomy rozciągnie do 64, to 16 bitów robi różnicę.

  • 9. Data: 2012-04-19 19:28:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marsjanin:

> [...]
    > nazwę .jpg to wali jpga, jak .png to robi pnga, jak .bmp to bitmapę. Co
    > w tym dziwnego? Wolisz autonadawanie rozszerzenia - wybierz typ pliku w

    W moim tak się nie da, jak wpiszę .jpg to mi wywala komunikat, że mam wybrać
    Export :)

  • 10. Data: 2012-04-19 22:58:15
    Od: mt <f...@i...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Marsjanin:

    > W moim tak się nie da, jak wpiszę .jpg to mi wywala komunikat, że mam wybrać
    > Export :)

    A jaką masz wersję? Jaki system? Sam kompilowałeś czy gotowiec? Odkąd
    pamiętam to mogłem bez problemu wybrać format pliku do zapisu z
    rozwijalnej listy przy 'save as'.

    --
    marcin