  • Data: 2009-09-02 14:38:15
    Temat: Re: GF1 - oficjalnie
    Od: "J." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > chyba że świecąca do góry (czyli nie wbudowana).

    To zależy od punktu widzenia. Co do jakości -pełna zgoda, dlatego użycie
    tego to ostateczność. Ale ja pisze z zupełnie innej perspektywy niż Twoja.
    Przeciętny turysta fotoamator [a przyznasz,że to spora grupa użytkowników],
    jeśli jest świadom tego co napisałeś, nie weźmie na wyjazd zewnetrznej lampy i
    tak [waga, gabaryty]. Chyba,że jest to krótki wypad w ściśle określonym celu,
    gdzie akurat jest sens zabrania dodatkowego wyposażenia [np. jade zobaczyć i
    obfotografować od środka bunkry w... itd.], bo przyda się do 50 czy 80% fotek
    które zrobimy. Troche podobnie jest z zabieraniem dużego statywu [dlatego ja
    zwykle wożę mini-statyw i szukam oparcia -bo ten mały mogę mieć zawsze]. Co mi
    zatem zostaje np. na wielotygodniowym wyjeździe turystycznym? Ano robić bez
    lampy, ale nie wszystko się da. A to pamiątkowa nocna fotka z głową chinskiego
    smoka, kiedy trzeba się spieszyć i przeboleć te czerwone oczy do zamalowania w
    shopie,a to dopalenie cieni w słoneczny dzień przy pamiątkowym portreciku "na
    tle". Albo jakaś rzeźba czy inny artefakt w ciemnym miejscu, gdzie akurat nie
    ustawisz się z ministatywem [jeśli mogę, robię bez lampy takie rzeczy]. Czy
    zwiedzanie zabytkowej kopalni soli, jaskini itp. miejsca, gdzie jest nie tyle
    nawet za ciemno na zdjecia ze statywu, co oświetlenie straszliwie
    nierównomierne [zdjęcie pod światło w takim otoczeniu]. Scenki rodzajowe z
    wieczornej imprezy, gdzie wszyscy są w ruchu. Wtedy akurat jest sens błysnąć i
    brak tej wbudowanej lampki przeszkadza... A zewnętrzną, tak jak pełnowymiarowy
    statyw, trudno mieć stale przy sobie i zabierać na 2-4 tygodnie, bo a nuż się
    przyda raz na 100 zdjęć. A czasem lepiej mieć gorsze jakościowo zdjęcie z
    pewnych miejsc i sytuacji, niż nie mieć wcale.
    Pozdrawiam
    -J.