  • 41. Data: 2009-06-21 17:05:16
    Temat: Re: G1 za 49zł .... ciekawa oferta
    Od: "Kenny" <k...@p...onet.pl>

    A czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie oprogramowamie do obsługi GPS można
    wgrać do G1? W Nokiach np. można było wgrać Naviexperta lub Garmina. Czy tu
    jestem skazamy tylko na google maps?

    Kenny

  • 42. Data: 2009-06-21 18:45:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 19:05:16 +0200, Kenny napisał(a):

    > A czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie oprogramowamie do obsługi GPS można
    > wgrać do G1? W Nokiach np. można było wgrać Naviexperta lub Garmina. Czy tu
    > jestem skazamy tylko na google maps?

    Po pierwsze jeżeli piszesz coś w usenecie, to jesteś skazany na netykietę,
    która mówi, że cytat nalezy przyciąć a swoją odpowiedź umieścić POD nim.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 43. Data: 2009-06-21 21:05:56
    Od: TGor <g...@w...peel>

    tl pisze:

    > Generalnie ludzkość to szpanerzy. Mają taki duży mózg, a wykorzystują go w
    > niewielkim procencie. A

    No nam serio przykro, że wykorzystujesz 5% swojego mózgu. Pewnie dlatego
    uwierzyłeś w klasyczną ściemę bez pokrycia.

    TG

  • 44. Data: 2009-06-22 04:31:09
    Od: "Kenny" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    wgrać do G1? W Nokiach np. można było wgrać Naviexperta lub Garmina. Czy tu

    Rozumiem, że teraz Panie Waldu, odpowie mi Pan na pytanie.

    Kenny

  • 45. Data: 2009-06-22 05:30:30
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

> [...]
    > wgrać do G1? W Nokiach np. można było wgrać Naviexperta lub Garmina. Czy

    Najpier należy się zastanowićczy wgrywanie takiego programu ma sens - do
    telefonu, który nie posiada 'pełnego' GPS tylko A-GPS - o mniejszej
    dokładności, co na drodze nie jest bez znaczenia.

    JA

  • 46. Data: 2009-06-22 06:06:22
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Kenny pisze:
    > A czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie oprogramowamie do obsługi GPS można
    > wgrać do G1? W Nokiach np. można było wgrać Naviexperta lub Garmina. Czy tu
    > jestem skazamy tylko na google maps?

    jest naviexpert ale poki co wszystko z mapami online

  • 47. Data: 2009-06-22 06:07:17
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Jeremiasz pisze:

    > Najpier należy się zastanowićczy wgrywanie takiego programu ma sens - do
    > telefonu, który nie posiada 'pełnego' GPS tylko A-GPS - o mniejszej
    > dokładności, co na drodze nie jest bez znaczenia.

    Pijesz nie jedz, G1 ma normalny GPS na normalnym module.

  • 48. Data: 2009-06-22 14:15:10
    Od: Błażej <b...@i...pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 07:30:30 +0200, Jeremiasz napisał(a):

    > Najpier należy się zastanowićczy wgrywanie takiego programu ma sens - do
    > telefonu, który nie posiada 'pełnego' GPS tylko A-GPS - o mniejszej
    > dokładności, co na drodze nie jest bez znaczenia.

    Polecam lekturę http://pl.wikipedia.org/wiki/AGPS aby w przyszłości nie
    pisać tego, co wcześniej napisałeś.

    --
    Pozdrawiam.
    Błażej

  • 49. Data: 2009-06-23 06:47:14
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > Polecam lekturę http://pl.wikipedia.org/wiki/AGPS aby w przyszłości nie
    > pisać tego, co wcześniej napisałeś.

    Polecasz, ale chyba czytałeś tylko tytuł tego artykułu? No faktycznie,
    wakacje się zaczęły...

    Za Wikipedią:
    "W środowisku miejskim metoda ta daje błąd w zakresie 30-100 m, na
    peryferiach miast 20 m, a poza nim 10 m. Trudności uzyskania dużej
    dokładności występują szczególnie w sytuacji, gdy w mieście jest gęsta
    zabudowa (budynki, wiadukty)."

  • 50. Data: 2009-06-23 08:06:41
    Od: AL <a...@s...tam>

    Jeremiasz pisze:

> [...]
    > peryferiach miast 20 m, a poza nim 10 m. Trudności uzyskania dużej
    > dokładności występują szczególnie w sytuacji, gdy w mieście jest gęsta

    ja to zrozumialem tak, ze AGPS (assisted GPS) wspomaga zlapac pierwszego
    fixa. Z tego samego artykulu:
    "Sygnały, które wspomagają pomiar GPS, zawierają np. informacje o
    zgrubnym położeniu terminala i umożliwiają skrócenie czasu dostrajania
    się odbiornika (TTFF - Time to First Fix), zwiększenie efektywnej
    czułości odbiornika (nasłuchiwanie wybranych satelitów - tych, o których
    wiadomo, że będą widoczne dla terminala w warunkach obniżonego
    współczynnika sygnał/szum - SNR Signal to Noise Ratio), a co za tym
    idzie zmniejszanie zużycia baterii i redukcję efektu Dopplera"

    Nastepnie mowa jest o dwoch rodzajach standardu AGPS: UE-Based i
    UE-Assisted.
    Mozliwe, ze ta specyfikacja terminala (tu dobiornika tel. komorki)
    wplywa, ze jeden model bedzie dzialal dokladniej/szybciej drugi wolniej.

    Nie korzystam z AGPS (bo nie mam), jedynie z pelnego GPS (odbiornik pol.
    via BT) - wiec ciezko mi porownac efektywnosc/dokladnosc GPS vs AGPS

    --
    pozdr
    Adam (AL)