eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaRozdzielczość - pytanko odpryskowe.Re: FullHaDe domyślną rozdzielczością we wszystkich aparatach [było: Rozdzielczość - pytanko odpryskowe.]
  • Data: 2011-05-16 14:15:37
    Temat: Re: FullHaDe domyślną rozdzielczością we wszystkich aparatach [było: Rozdzielczość - pytanko odpryskowe.]
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Tom01 napisał(a):

    > I "cieszyć oczy" cudnym, "detalicznym" obrazem z projektora na ekranie
    > liczonym w metrach kwadratowych. ;)

    Powiedz, ilu amatorów dysponuje lub w jakiejś przewidywalnej przyszłości będzie
    dysponować porządnym
    projektorem o rozdzielczości powyżej FullHD?

    Dla nich właśnie byłaby możliwość użycia RAW-a.

    Moja żona zapytana o to, który obraz jest większy:
    a) slajd oglądany przez ręczną przeglądarkę
    b) plik oglądany na 50-calowej plazmie z odległości 2,5metra
    mając jedno i drugie jednocześnie do porównania długo się wahała, po czym
    stwierdziła, że chyba jednak
    plik.

    A prawda jest taka, że obraz slajdu jest mniej więcej dwa razy większy liniowo niż
    obraz pliku.

    Wniosek:
    Przyszłością 98% rodzinnego i znajomnego oglądania zdjęć jest właśnie duży TV FullHD,
    nie projektor.
    Z normalnej odległości patrzenia nie widać braku szczegółowości, a obraz wydaje się
    ogromny.
    Dla 98% populacji zawiera wystarczająco dużo informacji.

    I pozostaje jedynie wybór: czy pamiątki z wakacji mają być statyczne i nieme, czy
    ruchome i z dźwiękiem.
    I żadnych problemów z aspektem, obcinaniem kadrów, czarnymi paskami, niewykorzystaną
    przestrzenią ekranu.

    --
    Mirek