    From: Grzegorz Maj <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fujifilm X-Pro1
    Date: Wed, 18 Jan 2012 01:55:49 -0800 (PST)

    On 16 Sty, 16:36, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Raczej za szybko aby mówić o długofalowym sukcesie, ale patrząc na ich
    > kolejne wypusty - są na dobrej drodze. I fajnie. Lepsze to niż kolejna
    > okrojona z sensownych funkcji wydmuszka z kategorii "me too".

    x.html

    > Czytałeś w ogóle co tam piszą? Bo chyba nie, skoro twierdzisz, że to
    > "sensor z półki". Mały hint: układ filtrów barwnych oraz AA w Fuji
    > kontra reszta świata.

    układ filtrów nie ma tu żadnego znaczenia, jest to warstwa organiczna
    nakładana na sensor. Fuji nałożyło sobie w ten sposób, Pentax w inny,
    a Nikon jeszcze inny. Wszystkie te firmy korzystają z sensora Sony -
    KRZEMU. To co sobie na ten KRZEM nałożą to już inna sprawa. Za czułość
    i dynamikę odpowiada KRZEM(od Sony), fitry AA lub ich brak za ostrość.

    000

    > Bosz, co za stek bzdur. Masz coś więcej o Fuji, poza tym przybredzaniem
    > o D7000 (od kiedy aparat to tylko matryca? Gdzie zniknął tak niewiele
    > znaczący czynnik jak obróbka sygnału? Od kiedy D7000 to segment
    > profesjonalny? Od kiedy a580 jest konkurencją dla D7000? Co z resztą
    > systemu? Litości, są chyba jakieś granice ignorancji, których nie
    > wypada publicznie przekraczać?).

    Ależ nie trzeba było tego w ogóle czytać. Wystarczy spojrzeć na
    wyprowadzenia(te złote druciki) na zdjęciach matryc - są takie same.

    > Sam umieściłeś linka, z którego dowiesz się więcej dlaczego to co
    > napisałeś o sensorze Fuji jest brednią - wystarczy przeczytać.

    hands-on-intoxicat...

    > Co tak naprawdę nic nie znaczy. Jeszcze nie. Poczekajmy na egemplarze
    > produkcyjne i realne testy porównawcze. To że dla jakiegoś
    > dziennikarzyny z serwisu gadżeciarskiego AF nie był "snappy" nie jest
    > wyznacznikiem niczego. BTW - nie widzę tam najmniejszego odniesienia do
    > NEXa.

    Czy poprzez napisanie "dziennikarzyny" twoje argumenty stają się
    lepsze?

    > Skoro kogoś stać, niech se zamawia. Zazdrość Cię ściska w dołku, czy jak?

    Wg mnie zainteresowanie tym aparatem przy takiej cenie jest
    irracjonalne. Ty piszesz coś o bogactwie, tak jakby trzeba było być
    szczególnie bogatym, żeby kupić ten aparat.

    > To doucz się trochę z dokonań tej firmy w dziedzinie optyki, ma ona za
    > sobą kilkadziesiąt lat doświadczeń w tej dziedzinie.

    W dziedzinie filmów dokonania Fuji są znaczne, i to jest
    niezaprzeczalne, ale optyka? Leningradskoe Optiko Mechanichesckoe
    Objedinenie też miało wiele lat doświadczeń. Więc jakie są te
    legendarne fujinony? legendarne, tzn takie które trzymają wysoką cenę
    na ebayu, tzn. nie chodzi mi o obiektywy w stylu: Helios-44M-4 2/58,
    który, jak by nie patrzeć, jest legendarny.

    newsID=880240