    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fujifilm X-Pro1
    Date: Mon, 16 Jan 2012 16:36:26 +0100

    On 2012-01-14 01:11:58 +0100, Grzegorz Maj <g...@g...com> said:

    > Ależ to już się udało: x100.

    Raczej za szybko aby mówić o długofalowym sukcesie, ale patrząc na ich
    kolejne wypusty - są na dobrej drodze. I fajnie. Lepsze to niż kolejna
    okrojona z sensownych funkcji wydmuszka z kategorii "me too".

    > Let me google that for you:
    > http://fujifilm-x.com/x-pro1/en/story/chapter1/index
    .html

    Czytałeś w ogóle co tam piszą? Bo chyba nie, skoro twierdzisz, że to
    "sensor z półki". Mały hint: układ filtrów barwnych oraz AA w Fuji
    kontra reszta świata.

    > http://fotoblogia.pl/2011/01/27/tajemnica-nikona-d70
    00

    Bosz, co za stek bzdur. Masz coś więcej o Fuji, poza tym przybredzaniem
    o D7000 (od kiedy aparat to tylko matryca? Gdzie zniknął tak niewiele
    znaczący czynnik jak obróbka sygnału? Od kiedy D7000 to segment
    profesjonalny? Od kiedy a580 jest konkurencją dla D7000? Co z resztą
    systemu? Litości, są chyba jakieś granice ignorancji, których nie
    wypada publicznie przekraczać?).

    > Ale może wiesz więcej, skoro piszesz: "Brednie". Napisz coś więcej?

    Sam umieściłeś linka, z którego dowiesz się więcej dlaczego to co
    napisałeś o sensorze Fuji jest brednią - wystarczy przeczytać.

    > przęt
    >
    > Proszę bardzo:
    > "The camera's one drawback, and Fuji has told us that this will be the
    > case on the production models, is that the autofocus isn't going to be
    > as snappy as it is on other cameras. Fuji says thats because that's
    > not what this camera is about."
    > http://www.gizmodo.com.au/2012/01/fujifilm-x-pro-1-h
    ands-on-intoxicatingly-
    > simple/

    Co tak naprawdę nic nie znaczy. Jeszcze nie. Poczekajmy na egemplarze
    produkcyjne i realne testy porównawcze. To że dla jakiegoś
    dziennikarzyny z serwisu gadżeciarskiego AF nie był "snappy" nie jest
    wyznacznikiem niczego. BTW - nie widzę tam najmniejszego odniesienia do
    NEXa.

    > ??

    Skoro kogoś stać, niech se zamawia. Zazdrość Cię ściska w dołku, czy jak?

    > hobbystycznie.

    To doucz się trochę z dokonań tej firmy w dziedzinie optyki, ma ona za
    sobą kilkadziesiąt lat doświadczeń w tej dziedzinie.

    > tu stawia:
    > Setting new standards in image resolution
    > Fujifilm has developed a new CMOS sensor called the X-Trans CMOSTM.
    > The X-Trans CMOSTM sensor is capable of delivering resolution that is
    > superior to other APS-C sensors and equal to even some full frame
    > sensors.
    > http://www.fujifilmusa.com/press/news/display_news?n
    ewsID=880240

    Pomijając już taki drobny szczegół, że to zwykłe ględzenie marketoidów,
    kluczowe w tym zdaniu jest słowo "some". Jakichś. Nikt nie sprecyzował
    jak starych. I to może być najszczersza prawda.

    > uff, to jest dopiero ulga..

    Cieszę się, że mogłem uspokoić Twoje zszargane nerwy.

    de Fresz